Vanavond naar de vk geweest voor een 2e echo. 7 mei was er hartactie te zien. Vanavond opnieuw hartactie, met een kwa grote en zwangerschapsduur van het vruchtje (wat goed was), een te klein vruchtzakje er omheen. Ik had een enorm volle blaas (te vol achteraf) en de vk vertelde me dat het daar aan kon liggen dat mn blaas tegen het vruchtzakje duwde. En het daardoor minder groot (zelfs te klein) zou overkomen op de echo. Ze zag hartactie maar zoals ze snel kon zien klopte het hartje niet mooi met ritme cq snel genoeg. Ook zei ze dat dat niets hoefde te beteken, vanwege prilheid van zwangerschap kon dat allemaal nog goedkomen. Ook kon het aan de zwangerschapsduur liggen. Ik heb 22 maart een vmk gehad en direct daarna zwanger geraakt. Uitgaande van 22 maart, zou ik nu 8w2d zijn, volgens de echometingen echter 7w2d. Het vruchtzakje zelf was te klein voor het vruchtje. Zou dit opnieuw een mk kunnen beteken? Mn vk zei me positief te blijven denken en dat het dus aan die te volle blaas zou kunnen liggen. Ik mag volgende week woensdag terugkomen voor een echo en dan gaan ze vergelijken. Ik moet dan minder drinken dan nu en dan hopen we op een goede echo. Heeft u meegemaakt dat het vruchtje de juiste grote had, maar het vruchtzakje er omheen kleiner was dan de zw.schapsduur van het vruchtje zelf? Kan dit nog goedkomen? Het positieve en de roze wolk zijn erg ver te vinden. We hebben vanaf vorig jaar zomer 6 mk's gehad en hopen dat het nu goed zit... vol hoop naar de afspspraak, krijg je dit weer te horen. Helpt niet echt mee.
Hoihoi, Wat de verloskundige zegt is waar er zijn factoren zoals de volle blaas die mee kunnen spelen. Had je een uitwendige of inwendige echo gehad? Het advies om onder de 10wkn met de inwendige echo te kijken. Wacht eerst de volgende echo af, dit hoeft niet op het niet slagen van de zwangerschap te wijzen! Imke
Bijgevoegd ter informatie de echo van vorige week (volgens mijn berekeningen 8w2d, volgens metingen 7w2d). Dit betreft een uitwendige echo. Ik ben "volslank" en had te veel gedronken, zie blaas die overduidelijk zichtbaar is. Morgen dus een 3e echo en hopende op een kloppend hartje, gegroied kindje, een minder volle blaas en een gegroeid vruchtzakje.