Sinds ik zwanger heb ik heel erg veel last van slapeloosheid (dit heb ik ook voor mijn zwangerschap vaak gehad, toen opgelost met temazepam). Ik zit daardoor zelfs al voor 1/3 in de ziektewet. Maar zelfs de dagen die ik nu nog moet werken houd ik slecht vol. Ik slaap regelmatig de hele nacht niet, of maar een uurtje of 3. Een week of 6 verwees mijn verloskundige me door naar de huisarts voor normizon omdat ik echt compleet op was... De huisarts wilde het echter niet voorschrijven en heeft me na twee bezoeken doorverwezen naar een psycholoog om de slaapproblemen te behandelen... helaas gaat het nog steeds slecht. Ik heb alweer 4 nachten op rij amper geslapen en ben emotioneel op. Kan dit echt geen kwaad voor de kleine? Ik zou het zo erg vinden als er door dit slaapgebrek iets mis gaat... en is de kwaal dan misschien niet erger dan de middelen? ... bedankt. p.s. melatonine doet bij mij helaas niks, in het verleden heb ik dit wel geprobeerd.
hoi normison is geen probleem in de zwangerschap. Mits je het niet te vaak gebruikt en alleen in de lichtste dosering. Sommige huisartsen doen er erg moeilijk over, dat weet ik. Ik snap ook wel dat ie je doorstuurt, je bent bekend met slaapproblemen, dus het is waarschijnlijk effectiever om de oorzaak aan te pakken dan nu de symptomen te bestrijden. Dus ik zou wel zeker gebruik maken van zijn advies en naar de psycholoog gaan! Ondertussen kan het gebruik van af en toe een normison wel een tussenoplossing zijn om de vicieuze cirkel te doorbreken. Ik zou het nogmaals vragen. Welke sterkte melatonine heb je gebruikt? Je hebt wel echt 5 mg nodig ( via de apotheek) die kleien pillen van 0.1 mg via de drogist zetten geen zoden aan de dijk. Je zou de 5 mg variant zeker kunnen proberen, dit heeft de voorkeur boven normison. Mirjam