Hallo ! Het speelt al een tijdje door m'n hoofd en wil nu toch wel is duidelijkheid .. Vandaar dat ik me vraag hier stel aan iemand die er echt verstand van heeft !! Ik ben namelijk op dit moment 26 weken zwanger .. Er speelt alleen iets vooraf. September 2010 zijn mijn vriend en ik gestopt met de pil om zwanger te worden! Dit gebeurde niet tot ik 5 december ineens een positieve zwangerschapstest had. Ik kreeg een dag na de test een beetje bloedverlies .. En ben naar VK gegaan en die zei dat t mis was .. Heb toen mifegyne en cytotec gebruikt om een miskraam op te wekken.. Dit was 1 week na dat ik wist dat ik zwanger was ! Dus in de week van 12 december begon de bloeding! Deze heeft 10 dagen geduurd .. Heb alleen niks gevonden .. Geen vruchtje maar de VK zei dat ik wss nog maar heel kort was ( had op 5 dec een clearblue gedaan en die zei zwanger 1-2 ) Nu ben ik dus weer zwanger ! Ik werd na die opgewekte miskraam niet meer ongesteld .. En vraag me nu dus echt af hoe is dat mogelijk???? Eerst doen we er ruim anderhalf jaar over en worden we niet zwanger en nu ineens zonder menstruatie ZWANGER ! is hier een verklaring voor ? Heb 3 echo's gehad .. 1e op: 13/03/2012 berekening: 9+5 2e op: 10/04/2012 berekening: 13+4 3e op: 23/05/2012 berekening: 19+6 4e (3D echo ) op: 03/07/2012 berekening: 26+1 Nu vraag ik me dus steeds af .. Hoe rekenen ze die echo's ? Vanaf de laatste dag menstruatie ? ( die ik dus niet heb geha na de MK ) of vanaf de bevruchting ? Ben echt heel onzeker en ben bang dat dit nog steeds mijn 1e zwangerschap is ? Maar heb ondertussen wel negatief getest ? Kun jij me uitleggen hoe die berekeningen van de echo gemaakt worden? Dus menstruatie of bevruchting? En die clearblue rekenen die vanaf de bevruchting ? En zijn die betrouwbaar? En wanneer denkt u dat mijn ovulatie is geweest ? Hoor super graag van je ! Alvast bedankt ! Groetjes
Hallo, Echo's meten de CRL op, bij de echo's t/m 12 wkn dat is van hoofd tot staart beentje van de foetus dit komt overeen met zoveel wkn zwangerschap. En dat geeft de zwangerschapsduur aan. Dat is dan vanaf conceptie - 2 wkn daarvoor want wij je krijgt 2 wkn cadeau zeg maar bij de zwangerschapsberekening. Er wordt gemeten dus niet gekeken naar menstruatie of eisprong. Hoe die afmetingen zijn en die dan gelijk staan aan de zwangerschapsduur daar zijn vele onderzoeken naar gedaan en uiteindelijk vast gelegd. Als je een eisprong hebt kan je zwanger raken misschien heb jij een hele onregelmatige cyclus waardoor je 1 eisprong hebt gehad en toen meteen zwanger bent geraakt. Waarom dat weten we niet. Ja clear blue is 99% betrouwbaar en die geeft vanaf de bevruchting aan. Ik verwacht dat jou ovulatie rond 19 januari is geweest. Groetjes Ineke