Zwanger en medicijnen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door VDV, 30 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VDV

VDV Niet meer actief

Hallo,

Ik heb zojuist positief getest, ben ontzettend blij!
    Wel heb ik een vraagje, ik slik 5 mg Paroxetine per dag, ivm angst- en paniekklachten. Ik heb dit van augustus 2011 - december 2012 geslikt, ben er vanaf gegaan vanwege zwangerschapswens. Helaas half maart weer erge paniek- en angstklachten (durfde huis niet meer uit), dus in overleg met de huisarts weer gestart met de paroxetine omdat deze toen zo goed en snel hielp. Daarmee gestart twee weken terug, en nu zwanger. De huisarts gaf (5 dagen nadat ik weer gestart was) aan dat als ik zeker wilde weten dat het niet schadelijk was over moest stappen op andere medicijnen. Maar in overleg met mijn man hebben we er voor gekozen om dat niet te doen.

Is het schadelijk dat ik 5 mg paroxetine slik of is dit zo minimaal dat ik me niet ongerust hoef te maken?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je dit medicijn gebruikt en je bent al zwanger geworden dan mag je het doorgebruiken. Stoppen in de zwangerschap kan juist extra klachten geven. Je gebruikt gelukkig een lage dosis, dat is fijn.
    neem je ook foliumzuur? het kan zijn dat je oiv hormonen je anders voelt in de zwangerschap, beter of juist somberder. Bespreek dit met je verloskundige of huisarts!

Mirjam

3. VDV

VDV Niet meer actief

Dank je wel voor je reactie!
    Ik slik nog geen foliumzuur, ik zal morgen direct zo'n totaal vitaminepil halen voor zwangeren.

Deel Deze Pagina