Beste verloskundigen, Ik had een vraag, sinds vorige week donderdag had ik problemen met plassen en buikpijn. Hiervoor ben ik bij de huisarts geweest woensdag en die kon geen oorzaak vinden er is 3 x urine getest,2x was hij helemaal schoon en de 3 de keer was voor me geruststelling en daar kwam uit dat het niet helemaal schoon was maar ze deden hier verder niks mee. Ze wou ook voor de zekerheid me bloeddruk meten en die werd opgemeten als 160/80! Ze vond dit te hoog,besproken dat ik eerder naar de gyn zou gaan. Gelijk gebeld en mijn verhaal uitgelegd. Kon gister gelijk komen en ook daar werd mijn bloeddruk gemeten als 150/80! Er werd gezegd dat dit normaal is,ik vind zelf van niet vooral als je zelf rond 110 a 120/80 zit. Bij mijn dochter heb ik hier ook nooit last van gehad. Hooguit een keertje 130/80 maar niet hoger. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Ik doe voor de rest niks raars eet niet zoveel zout,heb wel veel hoofdpijn. En de buikpijn zou dit te maken kunnen hebben met de zwangerschap,aangezien ze niks raars kunnen vinden. De ontstekingswaarden lagen wel iets hoger en moet nu wachten op de uitslag van de kweek. Alvast bedankt!
Hoi, De bovendruk is minder belangrijk dan de onderdruk. Je bovendruk is gevoeliger voor bewegen en zenuwen, drukte per dag. De onderdruk is veel stabieler. 80 is een prima onderdruk. Door de zwangerschap zal hij nog gaan dalen. Zolang hij niet 85-90 is, gaan er voor mij nog niet meteen alarmbellen rinkelen. De buikpijn kan komen door de zwangerschap. Maar ook uit de kweek zou toch iets kunnen komen inderdaad. Even afwachten dus. Laat de verloskundige verder het beleid maken ipv de huisarts. Die weten hier echt veel meer van. Groeten Evelien
Evelien, Bedankt voor je antwoord,ik loop onder de gyn en die zei ook al dat de bovendruk minder belangrijk is. Maar ze willen het wel in de gaten houden. Heb dan ook 9 april weer een afspraak bij de gyn. Uitslag van het ziekenhuis was dat de ontstekingswaarden in de urine wat hoger lagen maar hun zeiden dat het bij zwangere sowieso hoger lag? En het bloed zag er goed uit. Woensdag krijg ik de uitslag van de kweek.
Vandaag de uitslag van de kweek gehad en er is inderdaad een blaasontsteking uitgekomen. In hoeverre kan dit kwaad als je er al 2 weken mee loopt,en kan de blaasontsteking zulke erge buikpijn veroorzaken omdat ik af en toe bijna krom lig van de pijn. Start vandaag sowieso met de antibiotica.