Hebben jullie hier ook zo vreselijk last van? Ben 30 min geleden weer bezweet wakker geschrokken met een hartslag van skyhigh. Ik durf gewoon bijna niet meer te gaan slapen. Voel echt paniek in mijn lijf, dit is toch niet normaal meer? Ik weet dat het erbij hoort maar heb het idee dat het iedere zwangerschap erger wordt.
Ik heb vooral heel erg realistische dromen... Of nou ja, het lijkt allemaal heel erg echt! Maar het is meestal wel absurd! Zo droomde ik dat mijn tepels rietjes waren zo lang, en daarom kon ik geen BV geven Of dat ik beval van een nest pups ipv een baby, en manlief boos is op de hond en mij Soms zijn het ook wel enge dromen, over dierbaren die sterven, of dat er iets met de beeb niet goed is! Maar ik maak dan manlief gewoon wakker voor een knuffel en een kus hoor!
Gelukkig is het niet iedere nacht maar het lijkt allemaal zo echt.. Gister is de vader van een personeelslid overleden en daar ben ik onbewust denk ik toch mee bezig geweest. Hopen dat het komende nacht over wat leukere dingen zal gaan... ben nu alweer helemaal gesloopt... en de dag moet nog beginnen.
Yep - hier ook. Ik wordt niet met een razend hart wakker, maar wel meestal met een heel raar gevoel. In mijn dromen ben ik al eens verdronken, is mijn partner al eens vertrokken, zijn er dingen met de kleine gebeurd, is de bevalling niet goed gegaan en ga zo maar door. Ik kan het meestal ook niet meer uit mijn hoofd krijgen, meestal al ik zo droom en ik word wakker, dan dwing ik mezelf aan leuke dingen te denken zodat ik in slaap val met iets leuks in mijn hoofd, maar dat helpt ook niet meer. het is vermoeiend ...
hier af en toe ook last van nachtmerries...erg vervelend, maar schijnt er wel bij te horen heb ik gelezen....ik kruip dan maar ff tegen mijn man aan en na 5 minuten gaat het dan wel weer.... sterkte er mee! lijkt me niet fijn om vaak te hebben...
Ik ben ook elke nacht wel een keer wakker. Heel vaak droom ik dat ik ergens anders ben of dat er inbrekers zijn of zo. Vannacht had Pappamuis een rups van een halve meter lang en een doorsnee van zeker twintig centimeter getemd en hem geleerd om kopjes te geven. Hij had er een jasje voor gebreid van de wol waar ik een babydeken van aan het breien ben, en hij stond erop dat ik de rups, die naast hem zat, aaide. Ik zat rechtop in bed en besefte pas hoe absurd het was toen Pappamuis me hardop vroeg wat ik nou weer aan het doen was midden in de nacht. Hij is het imniddels wel een beetje gewend denk ik, want ik slaapwandel ook al heel mijn leven. Maar het is nu echt elke nacht raak lijkt het wel.
hier ook nachtmerries over mijn man die me bedriegt,mijn kinderen waar iets ergs mee gebeurd,enzovoort...vreselijk!
Ik droom ook minstens twee maal per week dat mijn vriend me heeft bedrogen. Ik denk dat het onbewust iets te maken heeft met mijn verleden. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 15 jaar was en ergens ben ik enorm bang dat mijn kinderen ooit zullen moeten meemaken wat ik, mijn zussen en mijn broer hebben moeten meemaken.
ik ben zelf ooit heel erg bedrogen en ik heb het moeilijk met vertrouwen sindsdien maar ik heb nooit beseft hoe diep het zat.tot nu.vreselijk hé die dromen,ik ben dan smorgends echt een beetje boos op mijn man
bah hier ook, ik was er even vanaf voor twee maanden, maar nu beginnen ze weer in volle hevigheid en niet dat ik heel erg zwetend wakker wordt maar inderdaad ook met een heel raar gevoel wat me dan weer wat angstig maakt. Eergister vond er een Tsunami plaats in Nederland. ik was net in Friesland dus ver van huis en het water kwam vanuit Rusland (hoe logisch, NOT) dus hop schrok wakker. Had ik maar niet The Impossible moeten kijken. Vannacht was het weer feest, was ik met vrienden op vakantie waar ik ruzie mee heb en ml belde in tranen dat hij een andere vrouw had zwanger gemaakt. Waar je je onbewust dus blijkbaar mee bezig kan houden. Maar ben blij dat ik niet de enige ben. Tot wanneer duurt dit nog? 40 weken
Hier ook nachtmerries. Natbezweet en trillend wakker worden 's nachts. En dan lig je wakker en hoor je allemaal inbrekersgeluiden Ik droom wel heel divers: ongeluk krijgen, neergeschoten worden, dochter die wordt ontvoerd etc.
Zouden die dromen over het bedrogen worden ook niet te maken hebben met de veranderingen van ons lichaam die ons wat onzeker maken? Mijn vriend geeft me zeker niet het gevoel dat ik mij onzeker moet voelen, maar toch ben ik ergens wel bang dat hij mij (en mijn lichaam) niet meer zo aantrekkelijk zal vinden na de zwangerschap.