ongerust

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door faith and hope, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. faith and hope

    faith and hope Bekend lid

    12 apr 2007
    685
    0
    0
    hallo ik ben nu 6,5 week zwanger vande eerste.
    Misselijk ben ik sinds het begin van deze week met vlagen.
    Wat mij op dit moment erg ongerust maakt is dat ik zo ontzettend duizelig ben. En licht in mijn hoofd. Boodschappen doen in mijn eentje durf ik op dit moment niet meer en ik raak er gewoon een beetje van in paniek.
    Ik ben ook benauwd krijg weinig lucht door mijn neus. Misschien komt dat van een verkoudheid, maar dan heb ik dat zelf nog niet gemerkt.
    Ik heb twee jaar geleden veel last gehad van paniekaanvallen, maar ben daar gelukkig van afgekomen.
    Helaas begint het nu weer. Ik kan mijn ademhaling moeilijk onder controle houden. dit komt doodat ik slecht adem kan halen.
    Ik heb ook het idee dat mijn hartslag sneller gaat dan normaal. Ik ben nu al twee kilo afgevallen sinds 3 weken, dus voel me ook gewoon slapjes.
    Ik gebruik multivitamines speciaal voor zwangere met een hoog yzergehalte. Mijn indruk is dat mijn bloeddruk vreselijk laag is. o.i.d.
    Sorry het is een heel verhaal geworden voor je, maar graag een antwoord.
    - komt u dit bekent voor als lage bloeddruk?
    -zijn alle zwangere benauwd, met een snelle hartslag dan normaal.
    - graag een tip over hoe ik me prettiger kan voelen. (misselijk heid valt mee te leven maar benauwd is niet prettig)

    hartstikke bedankt.
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Faith en Hope,

    hoe is het nu met je? De dingen die je beschrijft horen typisch bij een jonge zwangerschap, dus daar moet je je niet druk om maken hoor! Het is wrs inderdaad je bloeddruk die af en toe daalt. Dit is voor de kleine helemaal niet erg, maar je moet goed op jezelf letten. Zorg dat je niet flauwvalt en zorg dat je altijd iets te eten en te drinken bij je hebt. Probeer sowieso gedurende de hele dag kleine beetjes te eten, want je suikerlevel moet eigenlijk zowat constant blijven. Eet voordat je gaat slapen ook nog wat kleins, anders wordt je al misselijk wakker.
    Ook kortademig en benauwd komt vaker voor en wordt wel weer beter. Maar je lichaam is aan het wennen aan de zwangerschap en alle extra energie gaat naar die kleine, die zich trouwens helemaal tegoed doet aan jouw reserves ;). Dus ga de eerste drie maanden niet over je grenzen, doe het rustig aan, neem een beetje meer slaap en drink voldoende.
    Dus niet ongerust zijn over dat je paniekaanvallen terug komen, daar klinkt het nu niet naar, je bent gewoon echt zwanger.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina