Hallo, Met de 20 weken echo bleek dat ons kindje een te groot hoofdje( p98) had. De echoscopiste maakte zich geen zorgen maar de verloskundige wilde wel dat we nog een 20 weken echo in het ziekenhuis lieten maken. Deze hebben we inmiddels gehad. En daar bleek inderdaad dat het hoofdje groter was dan gemiddeld maar nu viel die op p95. De gynaecoloog gaf dat alles wat er met termijn er moet zijn er is en er goed uit zag.. Deze vrouw kwam erbij omdat de vrouw ( die liep mee met iemand) die de echo deed, dacht iets te zien wat glad was maar niet wist of het verkeerd of goed was. Of dat het helemaal niks betekent. Nu is dit het enige wat is blijven hangen. Ook al is ons kindje nu door 4 mensen in totaal bekeken. Aan het einde zeiden ze wel geen zorgen en we denken dat het gewoon genetisch is dat het hoofdje wat groter is. Ik ben nu gewoon bang dat ze iets hebben gemist of dat er toch geestelijk wat met kindje aan de hand is?? We krijgen over 6 weken weer een echo om te kijken of het kindje zijn eigen groei curve volgt. Mag ik er vanuit gaan dat er als echt iets afwijkends was, dat ze wel verder onderzoeken zouden willen of ons duidelijk zouden vertellen wat er dan misschien niet goed zou zijn?? Ik wil het graag loslaten, maar weet niet zo goed hoe. Iemand nog tips of iets soortgelijks mee gemaakt??
Nou bij mij waren t zijn buikje en zijn hoofd die wat groter waren. Ze liepen bijna 2 weken voor op groei moest ook een suikertest doen en we moesten er vanuit gaan dat t een flinke baby zou worden. hij zat met zijn gewicht ook boven de gemiddelde lijn zelf tegen de bovenste lijn. Nu met 32 weken was alles goed en zat tie ietsjes boven t gemiddelde. Ik heb dus niet echt een tip voor je maar wilde je wel even zeggen dat t hoedan ook kan zijn dat t dalijk gewoon allemaal goed op termijn kan lopen!
Het komt volgens mij veel voor dat er iets boven of onder het gemiddelde is. Bij jullie werden er verder ook geen afwijkingen gevonden? Ik vind het zo lastig omdat ik me zorgen blijf maken en dat er misschien toch iets mis.