Hallo, Vandaag groeiecho gehad (36+ weken) en daarbij gaf de echoscopiste aan dat de waardes van de doorstroom van de navelstreng verhoogd waren. Ik heb wel gevraagd wat dit eventueel betekend, maar hier kreeg ik niet een heel duidelijk antwoord op. Het gaat wel nogmaals onderzocht worden, maar hoop toch voor die tijd iets meer gerust gesteld te kunnen worden. Wat is/ kan het gevolg (zijn) van dit? Gr blizz
Goedemiddag, mijn eerste vraag is hoe de groei van de baby is. Bij een doppleronderzoek wordt de bloedstroom in de navelstreng gemeten. Dat geeft informatie over de conditie van de baby en het functioneren van de placenta. Een hogere waarde kan er op duiden dat de placenta minder goed werkt. Vaak zie je dan ook dat een baby niet goed groeit. Soms kan er bij het doppleronderzoek een hogere waarde gevonden worden doordat het kindje tijdens de echo flink aan het bewegen is geweest. Daarom is het goed om te herhalen. Zolang het kindje goed groeit en lekker beweegt zou ik me niet al te ongerust maken. Succes! Groetjes Monique