Misselijkheid...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Wensmamma, Dec 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

Jun 4, 2013
    2,347
    993
    113
    Vorige week zaterdag werd ik tijdens het boodschappen doen ineens misselijk. Kon niet meer tegen de geuren overal (vooral de visboer was vreselijk). Toen ik eenmaal thuiskwam, was het over na het drinken van een kopje thee (rooibos).
    Zondag kreeg ik 's avonds ineens hele erge buikkrampen en weer kon ik tegen geen enkele geur (erg handig als je in een restaurant zit :( ). Dus meteen naar huis gegaan. Pas aan t einde van de avond ging het beter. Alleen 's nachts ging t weer mis, paar uur wakker gelegen van de misselijkheid.

Maandag gewoon gaan werken (hoefde maar 4 uur), wel constant misselijk en buikpijn. Ben de hele week verder thuis geweest, want naast buikpijn/misselijk heb ik ook nog hoofdpijn en lichtelijke verhoging. Ik heb nu het gevoel dat de ergste griep voorbij is, maar de misselijkheid blijft. Met vandaag een hoogtepunt (nou ja eigenlijk dieptepunt ;) ). Sinds 18 uur ben ik kotsmisselijk. Ik heb het nog voor elkaar gekregen om wat te eten om 20 uur, ik weet ook niet hoe, maar daarna weer kotsmisselijk.

Wat denken jullie is dit nu griep of de zwangerschap of een combinatie van beide? En wat doe ik eraan. Ik heb dus sinds zondag niet meer normaal gegeten, ben elke dag misselijk de hele dag door, maar kan niet overgeven en de stoelgang is ook niet geweldig. Foliumzuur krijg ik nog wel weg, want redelijk klein pilletje, maar andere pillen niet meer. Wanneer moet ik hiermee naar de huisarts?

Ik denk dat ik alles wat met kerst te maken heeft ga afzeggen. Heb zo geen zin in gourmetten bv. Bij de gedachte alleen al moet ik kokhalzen.

Ik hoop ook op wat tips, wat doen/deden jullie tegen de misselijkheid?

2. Jla80

Jla80 Bekend lid

Feb 28, 2014
    780
    1
    16
    Wat vervelend dat je je zo voelt. Het kan een combinatie zijn idd.

Probeer in ieder geval veel te drinken. Weet niet of je gember lust; dat hielp goed bij mij tijdens misselijkheid. En ik zou voor alle zekerheid gewoon naar de huisarts gaan.

Beterschap

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik herken het helemaal, denk dat dit echt van de zwangerschap is, bij mij begon het ook vanaf week 6 en kon vooral de geur van de visboer niet verdragen :(

Is zonde als je met Kerst niks kan eten en zo, ga gewoon naar de huisarts, er zijn genoeg tabletjes voor, ik ben ook na een week kotsmisselijk zijn gegaan, kreeg tabletjes en die hielpen super goed, had nergens meer last van!

4. Fiza

Fiza Lid

Oct 5, 2014
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zelf ben ook enorm misselijk vandaag bijna niks gegeten omdat je bang bent dat alles er toch uit komt probeerde crackers stukje brood cola
    Heb zelf mijn medicijn tegen misselijkheid genomen maar hielp niet
    Lig nu wakker doordat ik dus net weer boven de wc pot zat:x:(:$
    En heb zo een honger en wil niks eten doordat ik het er toch uit gooi ( wil wel eten ) maar dat gevoel dat nasmaak het overgeven zelf uurggh is zo ondraagelijk....
    Maybe nieuwe tips geen crackers gembers enzo heb echt alles geprobeerd het help soms ff maar daarna weer bij begin ben ik dan

Ooh ja heb enorme hoofdpijn sinds gisteren en aan en uit koorts en daarnaast ben ik bang dat ik heel het zwangerschap dit ga houden ivm met 2 de zwangerschap ook zo was

5. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Ik hoef niet eens zwanger te zijn om misselijk te worden van de geur van een visboer :D

Wat kan helpen bij zwangerschapsmisselijkheid is af en toe een hapje vanille vla.
    Mocht de misselijkheid te erg worden vraag dan de huisarts om medicijnen.

6. nlovesn

nlovesn Actief lid

Oct 10, 2011
    437
    0
    16
    Bij mij hielp niks in die tijd. Ben opgenomen geweest wegens uitdroging. Werd op den duur iets verdraaglijker pas rond 14 weken. Sindsdien elke avond voor het slapen gaan een borreltje Graviscon. Om mijn maag snachts rustig te houden van het maagzuur. Ik ben 25 weken geweest en ik ben nog steeds iedere dag misselijk+overgeven

7. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,361
    113
    Female
    Ik ben sinds het weekend aan de gembercapsules (van de Tuinen) en het is een wereld van verschil! Nog steeds wel een beetje weeig gevoel af en toe maar niet meer constant misselijk. Als ik dat had geweten had ik ze een paar weken eerder gekocht..

8. Fiza

Fiza Lid

Oct 5, 2014
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ga ik zoeken want woon in buitenland maar heb daarnaast eindelijk een afspraak gekregen over 2 uurtjes want heb niks en ook niks gegeten sinds gisteren in andere woorden allles en ook alles heb ik dan ook overgegeven tot snachts 3 uur zat ik boven de wc te hangen en sorry voor de bewoording maar zelfs zure speeksels dat wat nog in me maag was dat kwam eruit ik drink nauwelijks en eetlust is gewoon zo weg

9. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

Oct 25, 2014
    593
    1
    0
    Ahh wat vervelend dat je nu zo misselijk bent :(
    Ik ken het maar al te goed. Nu al een week niet meer overgegeven, nog wel misselijk maar vooral in de avond. Ik heb van week 5 tm 14 veel moeten overgeven en hele dag misselijk.
    Echt een rot gevoel. Heb toen ook maar 'verplichtingen' als etentjes e.d. afgezegd. Als jij je nu zo voelt snap ik dat een kerstdiner je absoluut niet aanstaat! Dan moet je gewoon voor jezelf kiezen..ook al is het wel jammer natuurlijk.

Qua tips is het heel verschillend, wat bij de een werkt kan bij de ander averechts werken.
    Wat bij mij wel hielp was
    Eten voordat je opstaat, kleine porties gedurende de dag,
    niet drinken tijdens eten
    Banaan, ijskoude drankjes, kiwi, beschuitjes, sorbetijs,
    vooral licht verteerbare dingen met neutrale smaak
    Vooral niets zuurs in mijn geval
    En best gek maar paprikachips kan ook helpen..
    Wat ook nog een ding kan zijn: sommige mensen worden misselijk van zwangerschapsvitaminen. Bij mij was het ook nog erger als ik die innam. Neem nu alleen foliumzuur en ijzertabletten van de gyn. en dat gaat beter.

Als het niet beter wordt kun je inderdaad ook nog medicijnen proberen. Ik heb Emesafene en Primperan gehad, hielp wel beetje maar niet heel veel helaas.

Ik kon me een paar weken geleden echt niet voorstellen dat ik me beter zou gaan voelen, maar nu gaat het toch echt al stukken beter.

Veel sterkte en hopelijk knap je gauw op!

10. Fiza

Fiza Lid

Oct 5, 2014
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Doornroosje zoals je het zelf meegemaakt heb niet leuk en vooral nu kids hebben vakantie en je kan gewoon niks doen niks leuks enzo
    Maar ben hij hs geweest heb nu cyclezine 50 mg gekregen kijken hoe het gaat heb meteen een tabl ingenomen en voel me soort v ok kreeg net een hoest bui waar je dan zo een kokhals neiging krijg.
    Nu maar duimen . Trouwens toen ik nog in Nl woonde kreeg ik ook emesafene het hielp wel maar ik was bij 2 de zwangerschap gehele zeangerschap misselijk en werd ook zo gek v medicicatie aan en uit opgenomen worden enzo
    De dokter zei als het niet goed gaat met deze medicijn dan is er kans dat ik word opgenomen

11. Doornroosje1987

Oct 25, 2014
    593
    1
    0
    Kan me voorstellen dat als je kinderen hebt het nog lastiger en zwaarder is inderdaad!
    Echt rot voor je.. Hopelijk hoef je dit keer niet worden opgenomen.
    Veel beterschap!

12. Fiza

Fiza Lid

Oct 5, 2014
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Moet zeggen die medicijn help wel heb gisteren alles binnen kunnen houden probeer limonade te drinken (volgens dokter belangrijk dat ik wel moet drinken)
    En tot nu toe ook goed zolang ik die medicijn maar inneem

13. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

Jun 4, 2013
    2,347
    993
    113
    Ben gelukkig niet meer zo misselijk, maar merk wel dat ik sneller buikpijn heb. Net lekker gegeten en nu buikpijn en erg zuur. Denk dat ik echt minder moet eten en bepaald eten niet meer aan kan. Ik ga die gember capsules halen zaterdag. Ik had zuigtabletten gekocht, maar die vond ik zo vies. Ik merk dat cola goed werkt voor mij. Helaas is dat nu op. Denk dat ik vroeg in bed lig vandaag.

Vervelend voor de meiden die zo misselijk zijn geweest. Ik heb t er allemaal voor over hoor, maar om t nou fijn te noemen ;)

14. Doornroosje1987

Oct 25, 2014
    593
    1
    0
    Fiza, fijn dat de medicijnen goed helpen!
    Ben je hopelijk de kerstdagen toch wat fijner doorgekomen.

Drinken is idd belangrijk, dit ging bij mij ook best lastig. Water viel me zo zwaar. Wat ook nog goed is om je vocht aan te vullen is veel fruit (zoals watermeloen,kiwi) en waterijsjes.

Wensmama, ja wat je zegt, het is voor een goed doel, maar fijn is anders!
    Kleinere porties vallen bij mij iig beter..en zure en pittige dingen mijden.

Sterkte allemaal!

Share This Page