Hallo allemaal. Inmiddels ben ik voor de 8e keer zwanger. 6 keer een vroege miskraam gehad en 1 x een BBZ. Nu ben ik weer zwanger. Vorige week een echo gehad het hartje klopte en ik zou ongeveer 5/6 weken zijn. HCG laten prikken en daarvan kreeg ik vandaag inmiddels een week later de uitslag. HCG was 3750. Volgens de gyn. uit DE aan de lage kant voor 6 weken zwangerschap. Dus vandaag in NL naar de gyn en opnieuw bloedprikken. HCG was 3560. Dus in 1 week niet gestegen. We gingen er helemaal vanuit dat het niet goed zat. Gynaecoloog wilde een echo maken om te kijken hoe het eruit zag van binnen. Wat blijkt nu: Er zit een heel mooi vruchtje. Het hartje klopt nog steeds en het is heel mooi gegroeid. grote van het vruchtje was ongeveer 6 weken en 5 dagen. Beide gynaecologen begrijpen niet hoe het kan. Beiden reageerden ze ook redelijk positief. Het is afwachten of ik het vruchtje toch nog ga verliezen of dat het toch een goede zwangerschap wordt maar dan is dat een heet groot wonder! Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Of kent iemand een soort gelijk verhaal? Alvast bedankt Groetjes!!
Dat dacht ik inderdaad ook! Lijkt me dat je hcg wel moet stijgen als het vruchtje goed gegroeid is en er een hartje klopt. Maar jeetje zeg, al 8 miskramen, vond 3 al zo heftig... Hopelijk gaat het nu wel goed en kunnen jullie over ongeveer 7 maanden een prachtig wondertje in jullie armen houden. Wanneer heb je weer een echo?
je zou haast denken dat er bij het lab wat verkeerd is gegaan , metingen door de war gehaald of een cijfertje op de verkeerde plek , of iemand die hoog nodig op vakantie moest (grapje). apart is het wel , hebben ze na je miskramen onderzoek gedaan ?
Meid wat een bijzonder verhaal. Lijkt me ook heel pijnlijk nu zeker met jouw verleden. Maar dit is een wonder!!! Hoop dat het een wonder blijft! Met jouw verleden weet jw vast nog beter dan ik hoe het werkt maar geen stijging ziet er slecht uit 😔 maar als het groeit is dit toch vreemd... Ik ga je verhaal volgen!