Zes maanden geleden heb ik na drie gezonde kinderen mijn eerste miskraam gehad. Al was het niet gepland, het was een grote klap. Het gevoel dat je lichaam faalt vind k vreselijk. Nu ben ik weer ongepland zwanger. Het begon met enorme vermoeidheid, constant slaap hebben. En veeeel trek in friet( heb ik iedere Zwangeeschap). Ook plaste ik heel vaak en kon ik het bijna niet ophouden. Ik heb afgelopen maandag etenstijd en die was positief. De tweede streep kwam nog eerder dan de controle streep. Maar een dag later waren opeens al mijn symptomen weg. Nu nog steeds zijn ze niet terug en heb ik een lage rugpijn en een beurs gevoel in m'n onderbuik. Bij m'n vorige miskraam begon het ook met het verdwijnen van alle symptomen. Ik maak me zo een zorgen terwijl ik weet dat ik er gewoon niks aan kan doen. Het voelt alsof mijn lichaam het niet meer kan verdragen ofzo. Herkent iemand mijn gevoelens en de loop van miskraam? Of is er iemand bij wie het met dit gevoel alsnog goed is gekomen?
Hoi Mamalief, Ik herken het wel, alleen bij mij was het toen overduidelijk dat ik een miskraam had omdat ik bloed er bij verloor. Mijn kwaaltjes verdwenen toen ook met de noorderzon. Maar ik denk dat het verdwijnen van de kwaaltjes niet per sé hoeft te betekenen dat je een miskraam gaat krijgen. Ik heb eens eerder hier gelezen dat iemand zwanger was en ook ineens de kwaaltjes kwijt was. Die persoon heeft een goeie zwangerschap gehad.
Begrijp ik goed dat je nog wel lage rugpijn en beurs gevoel in onderbuik hebt? Want dat zijn toch ook symptomen en die horen wel bij een zwangerschap. Snap je onzekerheid en t gevoel daarbij. Maar je moet echt geduld hebben en afwachten... Het is moeilijk weet het!
Als je ongerust bent, zou ik eens naar de gynaecoloog bellen voor een echo. Hij/zij zal je dan kunnen vertellen of alles ok is of niet Ik was gisteren ook heel ongerust en ben een echo laten maken. Alles was in orde! Ik duim dat het in orde is!
Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad een kwestie van afwachten. Stiekem hoop ik me straks Hondsberoerd te voelen. Zomaar naar de gyn kan niet omdat k geen verwijzing heb