Ik ben zo dom geweest om mijn laatste test van kV 2 voor 5 te doen nu ik 10 weken zwanger ben. Er kwam nog steeds een duidelijke streep te staan en de test streep stond er al eerder dan de controle streep maar de test streep is lichter als met 7 weken. Kan het zijn dat het hcg al wat minder word. Ik heb nog geen echo gehad ik wil daar volgende week voor bellen. Ik heb hier bewust voor gekozen omdat ik al een miskraam en missed abortion nadat ik al een mooie echo gehad had. Vandaar dat ik nu zo lang mogelijk wilde wachten. Maar nu slaat de twijfel toe. Ik heb ook helemaal geen kwaaltjes ook niet gehad.
Je hoort 't vaker hoe verder in de zwangerschap dat de test 't dan minder aan kan.. (Als k 't goed heb) Gewoon niet meer testen, en wachten tot je voor de echo mag, misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar nu ben je ongerust, en misschien wel om niks. Probeer te genieten.
Je hcg stijgt nu nog, maar een test kan de hoeveelheid niet goed verwerken. Testen op dit termijn is ook echt niet verstandig omdat het je alleen maar onzeker maakt. De test is vaak een stuk lichter dan bij 4 a 5 weken. Ik zou als je toch onzeker bent een echo plannen want nu nog testen is niet te doen meid.
Zolang het wel een duidelijke streep is en geen heel licht lijntje denk ik dat het inderdaad komt omdat je nu meer hcg aanmaakt dan de test aankan. Denk heel eerlijk gezegd dat ik zelf dan wel om een echo zou vragen, die onzekerheid hou je helaas toch, ook als je straks wat verder bent. Met een echo weet je in ieder geval wel of het op dat moment een vitale zwangerschap is. Sterkte en hoop op een goede zwangerschap voor je!
Dus je wilt bewust de echo later en je test bewust in de periode dat je bewust niet wilde weten of je een levend bryo draagt... ik denk dat je dan nu bewust op je tanden moet bijten omdat er niets zinnigs over te zeggen valt tot je een echo hebt.
Had dat ook, testte nog een keer met een week of 8...veel lichter natuurlijk. Is inderdaad omdat de test die hoeveelheid hcg niet aan kan. Is hier allemaal goedgekomen, probeer je niet te druk te maken.