Hallo ! Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heb.. Ik verlies vocht maar twijfel of het vruchtwater of afscheiding is. Het is heel waterig, en wit troebel van kleur. Stel ik zit op het toilet en ik zet druk druppeld er best veel uit. Ook als ik geen druk zet maar dan minder. Ik ben onder behandeling van de gynaecoloog omdat mijn zoontje een milde hersenafwijking heb maar voel me altijd bezwaard om meteen te bellen. Ik ben 31+2 dagen zwanger en heb een vruchtwaterpunctie gehad rond 22 weken. Zou het vruchtwater kunnen zijn of is dat echt altijd helder? Alvast bedankt !
Voel je zeker niet bezwaard om te bellen! Daar zijn ze voor. Dus bij twijfel gewoon bellen. Ze kunnen het zo testen of het vruchtwater is. Ruikt het zoetig?
Vruchtwater hoeft niet altijd helder te zijn kan ook met wat witte vlokjes heb ik me laten vertellen. Ben zelf nu 38+2 en zat vorige week met dezelfe vraag als jij. Ik heb gewoon gebeld naar de vk en die vertelde dat ik het moest opvangen in een inlegkruisje of kraamverband zo konden hun kijken of het ook echt vruchtwater is. Misschien doen ze het bij jou anders hoor! Maar zal zeker even bellen, liever 3x te veel als 1x te weinig!
Bellen!! Je geeft aan dat het druppelt al zet je zelf geen druk. Ook ik ben een paar weken geleden hiervoor naar de spoed geweest. Better safe than sorry, ook omdat je zegt dat het wat zoetig ruikt.
Echt bellen! Als het idd vruchtwater is (en zo klinkt het wel) dan kunnen ze nu ingrijpen met weeënremmers en longrijping.echt niet bezwaard voelen!liever voor niks komen/ bellen dan te laat!
Succes meid! Ik hoop dat je meevalt en het vals alarm is. Hier dachten ze ook een keer dat mijn afscheiding vruchtwater was (ik had controle en toevallig die ochtend rare afscheiding dus had mijn slipje meegenomen). Met een simpel testje en echo was het zo allemaal nagekeken. Dus voel je niet bezwaard om te bellen voor zo iets want het is niet geheel onbelangrijk!! (Bij mij bleek het uiteindelijk gewoon afscheiding te zijn gelukkig dus hoop dat het bij jou ook het geval is!)
Had het zelfde bij mijn zoontje en bij mij was het vruchtwater bij 35.1 Klinkt bij jouw ook zo maar hoop het wat anders is! Sterkte meis!
Ik ben ook benieuwd.. klonk best aannemelijk als vruchtwater maar hoop dat je kindje nog even blijft zitten!