Hoi allemaal, Even een vraagje over vitamines. Hopelijk zijn er een aantal ervaringsdeskundigen die mij advies kunnen geven. Na 2 vroege miskramen ben ik sinds deze maand na wat research extra vitamines gaan slikken. Ik slik; Gravitamon (bij kinderwens en zwangerschap) Vitamine D, 2000 ie (50ug) Vitex agnus cactus 800 mg Selenium, 100 ug Vitamine E, 400 ie Omega 3 visolie, 2000 mg Probiotica Acidophilus Tevens vanaf eisprong kinderaspirine gaan slikken (100mg). Gisteren 10 dpo positief getest en nu vraag ik mij af wat het beste is voor het verdere verloop van de zwangerschap. Met welke vitamines moet ik doorgaan en met wat moet ik stoppen en wanneer? Moet je dan afbouwen? Wil natuurlijk geen enkel risico nemen. Hopelijk heeft iemand ervaring of kennis om mij te adviseren. Alvast heel erg bedankt!
Hallo Goodlive, allereerst feliciteer ik je nog niet aangezien ik het erg vroeg vind om te testen. Wat ik je zou adviseren is alles te stoppen behalve de Gravitamon en de visolie. De probiotica zal waarschijnlijk ook geen kwaad kunnen maar deze specifieke soort ken ik niet. Ik duim voor je dat ik snel een juichbericht van je mag lezen over goede echo's ed
Ik slik de gravitamon en een merk waar ik even niet op kan komen, dat heet 'goed voor het hart' en daar zit ook omega 3 visolie in, maar dan is het een multivitamine dus ook al met vit D, E, etc. Jouw probiotica ken ik niet dus ik weet ook niet of het kwaad kan. Zou je anders met je vk kunnen overleggen?
Waarom niet een complete zwangerschaps multi? Kan je die van solgar aanbevelen. Zijn natuurlijk en daardoor beter opneembaar dan de synthetische. Deze mag je de hele zwangerschap door nemen. Ik mis wel een belangrijke in je lijstje b12? Foliumzuur id week 12. Ik gebruik nu niks meer. Ben niet zo van de vitaminetabletten..
Volgens mijn gynaecoloog Is gravitamon compleet genoeg. ik weet niet of er een medische reden Is dat je de rest slikt. Ik slikte Davisun op dokters recept, 800IE en moest daarmee stoppen ivm teveel vitamine D tijdens een zwangerschap voor botafwijkingen bij de foetus kan zorgen. Laat je door de verloskundige of huisarts even goed adviseren zou ik zeggen.
Heb je je laten adviseren door een arts over die extra vitamines? Want sommige aanvullingen kunnen net schadelijk zijn tijdens een zwangerschap... Ik heb het destijds nagevraagd in de fertiliteitskliniek, en zelfs daar zeiden ze dat er geen nuttige vitamines waren om zwanger te worden of te blijven, en dat ik vooral niet op eigen houtje vitamines mocht gaan nemen, zelfs geen standaard multivitamines.
ik heb tot week 9 alleen oliumzuur en vit d geslikt...zon combupil speciaal voor zwangeren...nu overgestapt op davitamon mama compleet omdat ik slecht kan eten...zit alles al in wat je nodig hebt in de juiste hoeveelheden...sommige vitamines kunnen als je ze teveel slikt echt wel kwaad..denk maar aan vit a
Slik je serieus zoveel vitamines Mijn hemel Ik moet er al aan denken om me foliumzuur niet te vergeten Vitamine e heb ik geslikt tot ik een positieve zwangerschapstest had. Slik nu alleen foliumzuur
Sorry maar in je gravitamon zit alles wat je nodig hebt. Waarom slik je zoveel dingen en dan met name kinderaspirine? Als er geen medische reden is zou ik eens met je vk overleggen want dit lijkt me eerlijk gezegd meer kwaad doen dan goed! Ik heb gravitamon geslikt tot mijn potje op was, geloof met 20 weken ofzo! Ik bwn trouwens van mening dat je miskramen niets te maken hebben met (gebrek aan) vitamines maar gewoon echt pech.
Volgens mij moet je juist niet zomaar stoppen met de kinderaspirine nu. Als je het slikt als je zwanger wordt moet je volgens mij tot 12 of 16 weken doorslikken en daarna volgens een schema afbouwen, te vroeg stoppen kan juist een miskraam veroorzaken Even googelen hoe het precies zit zou ik zeggen.
Vitex agnus cactus sowieso mee stoppen..heb even gezocht voor je maar staat duidelijk bij NIET doorgebruiken bij zwangerschap..
Waarschuwing Niet gebruiken tijdens de zwangerschap. Ook mensen met een allergie tegen Vitex agnus castus dienen dit product niet te gebruiken. Wanneer Vitex agnus castus wordt ingenomen ter bevordering van een goede vruchtbaarheid, dient het gebruik gestopt te worden na de eerste gemiste menstruatie. Vitex agnus castus extract kan de werking van de anticonceptiepil en andere op het vrouwelijke hormoon-systeem werkende medicatie beïnvloeden. Ook andere invloeden op geneesmiddelen en gezondheidsproducten zijn mogelijk. Raadpleeg hiervoor een deskundige.