Goedenavond dames, Ik heb deze week een vrije drukke week achter de rug gehad. Ook wat dingen sjouwen maar niet al te zwaar. Nu ben ik sinds Woensdag al wat vermoeid en het gevoel een vaatdoek te zijn. Vrijdag avond was ik aan het douchen en schoot in me rechter schouder iets verkeerd wat echt heel zeer doet. Maar nu heb ik een enorm stijve stek en dus me totaal niet lekker voel. Ik ben voor de zekerheid naar de dokterspost geweest alle waardes waren goed, Temperatuur was 37,1 dus ook prima. Ze heeft me hoofd ook wat gedraaid en naar beide kanten en wat druk gegeven maar dit ging op zich prima, Was niet super fijn maar ook niet heel pijnlijk. Nu ben ik zelf altijd heel snel bang voor het ergste zoals een hersenvliesontsteking. De dokter dacht dat ik me deze week een beetje mezelf ben voorbij gelopen. Ook heb ik veel terugkerende schouder klachten aan de linker kant waar voor ik ook meerdere keren naar de fysio ben geweest. Iemand ervaringen met je zo voelen en wat hielp toen?
Je zou nog een keer naar de osteopaat kunnen? Die heeft toen de nek van onze dochter ook helemaal los gekregen en die kon de draai helemaal niet maken met haar hoofdje.
Zolang je geen koorts hebt en je niet hondsberoerd bent kun je hersenvliesontsteking gelukkig al snel uitsluiten. Met die wisselende temperaturen heb ik ook snel last van mijn nek. Wat geeft de fysio aan als reden dat je schouderklachten terugkomen? Misschien kan een manueel therapeut wat betekenen.
Ik zou gewoon wat rustiger aan doen, even op tijd naar bed en zorg dat je even 30 min per dag even gaat wandelen, even in de buitenlucht.
Heb je veel stress? En hoe is je ademhaling? Hoe vaak adem je per minuut? Dit kan je makkelijk bepalen met een timer en pen en papier. De timer aan zetten en iedere inademing een boog omhoog en uitademing een boog omlaag. Wanneer je meer dan 12 ademhalingen per minuut hebt in rust dan kan dit allerlei klachten geven. Door ademhalingsoefeningen, eventueel begeleid dmv een audio/filmpje, kalmeer je je ademhaling en voel je direct verbetering in je lichaam. Wanneer ik veel linkerschouderklachten heb kan ik de donder erop zeggen dat mijn ademhaling te snel en hoog is ipv rustig en een buikademhaling. Door weer even (bij grote drukte/stress zelfs meermaals per dag) ademhalingsoefeningen te doen verdwijnen de klachten snel.
Ik voel me niet fijn, Voel me vooral een vaatdoek na elke beetje inspanning met duizeligheid erbij. De fysio was nog niet zo ver met een oorzaak, Ze had me oefeningen mee gegeven en wou als die niet voldoende helpen verder kijken
Heb gisteren ook eigenlijk de hele dag gelegen, Net wel even de koelkast schoongemaakt terwijl me vader me hielp met iets anders in huis en toen leek het eigenlijk ook weer even te gaan.
Ik ga het eens proberen! Dank je wel voor de tip. Weet wel uit me verleden veel hyper ventilatie achtige klachten te hebben gehad maar dacht het wel onder controle te hebben.
Zat eerst ook zelf aan een griepje te denken maar aangezien ik verder ook geen verkoudheid heb en naast die nekpijn nergens spierpijn dacht ik dat dat niet het kon zijn. Ook heb ik nog steeds geen koorts. Maar wel zo n ziek gevoel en veel zweten.
Ik heb sinds een aantal jaar een grotere angst ook om ziek te zijn door nare ervaringen in me verleden. Nu heb ik bijvoorbeeld ook het gevoel er niet helemaal bij te zijn en dat beangstigt me. Het emotioneert me nu ook
Na het weekend je eigen huisarts bellen. Voor een extra check en hopelijk geruststelling, maar ook om te bespreken dat je je zo’n zorgen maakt/angst hebt om ziek te worden.