Hallo meiden, Tja, en daar sta je dan. De kraamhulp is de deur uit. Was echt een lieve schat van een hulp. Maar nu sta ik er dus zo goed als alleen voor met 2kinderen. Manlief, gaat volgende week weer compleet aan het werk. En ik weet wel, ik ga het wel redden. Maar toch zie ik er een beetje tegen op. Hoe voelden jullie je eigenlijk na de bevalling van de tweede of eventueel meerdere kinderen? Waren jullie ook zo onzeker? En hoe gingen jullie er mee om? Ben benieuwd Veel liefs Janna
Ik vond het heerlijk, wat mij betreft liep die kraamhulp alleen maar in de weg, haha alleen de eerste 2/3 dagen was het nodig , daarna wilde ik maar al te graag lekker alleen verder gaan met me kids! Het went heel snel hoor!
ik vond het ook wel heel erg wennen hoor zo alleen met 2 kids gelukkig was het kerstvakantie en kon ik rustig in ritme komen zonder de ander naar school te brengen steeds maar ach je zit er zo weer in geniet ervan meid
Oh ik was zo blij dat ze weg was. Mijn vriend moest 1 dag na de bevalling al weer aan de slag en ik zat dus de hele dagen met die kraamhulp. Ze was opzich heel aardig, maar ik voelde me kiplekker en zij deed net alsof ik helemaal niets kon. Ik vond het dan ook een veraderming toen ze weg was hihi.
Ik heb letterlijk gezegt dat ik graag wil dat ze weggaat. Ik vond het een verschrikkelijk mens. Truus de mier is er niets bij
ik had ook een schat van een kraamhulp maar ik heb haar een dagje eerder naar huis gestuurd.. was er een beetje zat van om steeds maar weer haar in huis te hebben... ik heb er van genoten hoor, ging eigenlijk allemaal vanzelf... je bekijkt dag voor dag een beetje hoe je kindjes reageren op de nieuwe situatie en dan pas je je automatisch daarop aan... ik zou me niet te druk maken en lekker een beetje aankeutelen met je kindjes... komt vanzelf een soort ritme en gewenning in en dan weet je niet meer beter.... geniet ervan! wat wel heerlijk was is dat de kraamhulp de hele huishouding deed en de was!!! dat was wel ffe wennen toen ze weg was hihi
hier streek ze ook. Mijn vriend gelijk zijn overhempjes die gekreukeld in de kast lagen eruit gehaald voor de volgende dag zodat ze die konden strijken. hihihihhi
Wij hadden ook een schat van een kraamhulp. En ik vond het wel fijn, want ik heb een spoedkeizersnede gehad en kon zelf ook niet heel veel. Heb eerst een hele heftige en zware (aanloop naar de) bevalling gehad en toen nog een keizersnede erbovenop. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze 'in de weg zit' als je zelf alles kunt en helemaal fit bent.
bij de vorige kraamverzorgster was ik blij dat ze wegging, vandaag dat ik nu voor een ander bureau heb gekozen.
wat wel heerlijk was is dat de kraamhulp de hele huishouding deed en de was!!! dat was wel ffe wennen toen ze weg was hihi[/QUOTE] Ja, klopt. Wij hadden er ook zo een. Heerlijk! had het gevoel dat ik in mijn eigen huis op vakantie was. Zomaar overdag op bed om te gaan slapen. Nou dan hoor je mij niet protesteren hoor.
nah we zijn geen schoonmaaksters........... vond ze dat goed of had ze het niet in de gaten ik ben zelf ook kraamverzorgster en het komt een beetje over dat waar we jaren voor geleerd hebben voor niks is en dat we alleen maar goed zijn voor het huishouden misschien bedoel je het niet zo hoor want op de pc komt het meestal anders over maar toch ff vragen haha. ik hou namelijk altijd netjes het huishouden bij dus ze kunnen nooit zeggen dat ik een lui ding was ik doe zelfs dingen extra maar dit komt wel een beetje vreemd over.
ik vond het bij de 1e al best moeilijk dat ze wegging! We hadden een hele lieve kraamverzorgster. Die uiteindelijk ook een dag extra is gebleven. Van mij mocht ze nog wel een week blijven . Ik vond het best onwennig hoor, ineens helemaal zelf voor dat ukkie zorgen. Ook al was m'n man nog 2 weken vrij, die vond het toch ook wel eng, dat we er nu 'alleen' voor stonden. Gelukkig was de vlos zo aardig om klaar te staan voor ons en te zorgen dat we altijd wel bij iemand terecht konden, maar toch . De dag dat ze wegging en de 1e dag erna, was echt even wennen.
Ik vond het ook wel spannend toen de kraamverzorgster weg ging. Maar tegelijkertijd was ik ook wel blij dat ik weer aan m'n 'gewone' leven kon beginnen, zonder telkens een vreemde in mn huis te hebben. Ik had toch het gevoel alsof ik haar moest entertainen ofzo (wat natuurlijk helemaal niet zo is, maar zo voelde het voor mij wel, vooral omdat ik me kiplekker voelde). Maar zoals je zelf al zegt, je kunt het wel.. voor je het weet heb je weer een goed ritme te pakken!
Hey, Ik kan het me helemaal voorstellen! Tijdens mijn zwangerschap had ik zoiets: die kraamhulp kan me gestolen worden! Een vreemde over de vloer die zich even met mij zou gaan bemoeien... Nee, het leekt me echt niks! Totdat ze er was, ik had weinig uren omdat ik tijdens mijn zwangerschap er niet meer nodig dacht te hebben! Dus elke dag als ze om 12 uur weg ging , voelde ik me heel raar. Toen ze weg was, heb ik er echt buikpijn van gehad. Het voelde zoooo vreemd! Ik voelde me gewoon leeg van binnen! Gelukkig ging dat gevoel heeeel snel over. De eerste weken heb ik alleen wel vaak gedacht: hé, nu heb ik een vraag.. en niemand in mijn huisje die me er antwoord op kan geven..
Ik vond het wel gezellig met de kraamhulp.. Maar had er totaal geen moeite mee toen ze weg was! Had het pas even moeilijk toen mn vriend na 3 weken vakantie weer ging werken, hij is vrachtwagenchauffeur en was gelijk van maandag t/m zaterdag weg...
Mijn beste vriendin was mijn kraamhulp, heerlijk!!! ik ben een heel ondernemend type dus was dag 1 alweer in de weer met mn huishouden enzo en ze liet me lekker mn gang gaan.. dat is het fijne als iemand je door en door kent, er wordt niet elke keer gevraagd of het wel gaat, want ze zag aan me dat het prima ging!!! Ik vond het ook heerlijk dat de kraamweek weer over was, lekker je ritme vinden met de 2 kids en moet zeggen dat we die sneller gevonden hadden als bij de 1e!! Gewoon niet te druk over maken en over je heen laten komen. Waar ik het bij de 1e moeilijk en een hele onderneming vond om met m de deur uit te gaan zo makkelijk ging dat nu met 2!!! Heel veel succes meid, je kunt het!!
Wij vonden haar geweldig en vonden het ook spannend de eerste dagen zonder. Maar nu zijn we al wat weekjes verder en weten we niet beter- je vindt vanzelf een beetje een nieuwe 'balans'. Voor zover je je echt gebalanceerd kunt voelen als je er 2/3 keer per nacht uit mag Ik heb wel geluk met een man die echt een huishouder is.