Ervaring zwanger worden na prikpil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door gizmobo, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gizmobo

gizmobo Niet meer actief

Hallo dames!
    Ik wou aan jullie vragen of er ook dames zijn die ervaring hebben met zwanger worden na de prikpil.
    Ben erg benieuwd naar de verhalen!

Ikzelf ben vanaf oktober 2011 ''prikpilvrij''.
    Ik heb de prikpil 3 jaar gebruikt en ben in die tijd niet meer ongesteld geweest, dus mijn menstruatie moet nu weer op gang komen.
    Ben nu druk aan het ontpillen (last van mijn 2 gezelschappen, buikpijn, rugpijn, hoofdpijn, stemmingswisselingen en vooral opvliegers).
    Ook heb ik nu al een paar dagen bruinbloedverlies.
    Zou dat misschien het begin zijn van dat mijn menstruatie weer op gang komt?
    Ik hoop het zo!

Wat zijn jullie ervaringen/verhalen? :)

2. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Hier helaas geen goede ervaringen na het stoppen met die zooi. Ik begin er nooit meer aan. Heb de prikpil ook ongeveer 3 jaar gebruikt en was in april 2010 'prikpilvrij'. Ware het niet dat het daarna nog lang geduurt heeft voor mijn cyclus weer eens op gang kwam. Ben ook heel ziek geweest na het stoppen van de prikpil, heb me ewr echt beroerd door gevoeld, in augustus '10 voor het eerst bij een gyn geweest, omdat ik last had van opvliegers, rugpijn, hoofdpijn, krampen in mijn baarmoeder. Daar zeiden ze nog dat ze er helemaal geen voorstander van waren om jonge vrouwen die nog een kinderwens te hebben de prikpil te geven, ik had namelijk heftige klachten van het ontpillen of beter gezegd 'afkicken' van de prikpil. Ik had toen wel al enkele maanden af en toe bloedverlies, maar er was niet echt een pijl op te trekken. Ze konden er weinig aan doen en ik moest echt afwachten tot het goedje helemaal uit mijn systeem zou zijn. In okt '10 bleek ik opeens toch zwanger te zijn. Dolgelukkig, helaas een paar dagen daarna een heel grote domper toen het een miskraam werd. Heb daarna verschillende onderzoeken gehad en mijn cyclus sloeg nog steeds op oorlog, mijn baarmoederslijmvlies was ook telkens veel te dun, ook na mijn ovulatie, dit kwam waarschijnlijk nog steeds door de prikpil en was volgens de gyn ook de reden waarom de zwangerschap waarschijnlijk niet goed was gegaan. We kwamen bij de fert arts terecht, ook totaal niet te spreken over de prikpil. Ik kreeg ondertussen alle onderzoeken (zaad was al nagekeken en in orde), mijn cyclus deed nog steeds niet wat ie moest doen, ik had soms cyclussen van 10 dagen in totaal, ik voor het eerst clomid in juli '11, hiermee groeiden er 2 flinke follikels en toen had ik gelukkig ook een mooi baarmoederslijmvlies, op de dag dat de arts ons adviseerde te klussen omdat de ovulatie eraan kwam begin ik 's nachts al te menstrueren, geen ovu-bloeding, maar een echte menstruatie, de dag erna echo en vreemd genoeg zaten de follikels er nog, maar was het opgebouwde baarmoederslijmvlies weg. In de daaropvolgende maanden kreeg ik wederom wat onderzoeken, want het had volgens de arts geen zin om met clomid door te gaan en ze had een ander behandelplan opgesteld met hormooninjecties. Ik moest wachten op mijn menstruatie voordat ik met de behandeling begon, maar ik werd niet ongesteld, wat bleek: spontaan zwanger, ons geluk kon niet op. Helaas werd dit in okt '11 weer een miskraam op precies dezelfde datum als okt '10. De arts wilde me toen laten beginnen met het spuiten, ik had zelf gevraagd of ik misschien toch nog 1x clomid mocht proberen, waarom ik dit wilde weet ik nog steeds niet goed. Al met al had dit wel goed resultaat en ben ik nu ondertussen bijna 13 weken zwanger. Eindelijk een goed resultaat. Sorry voor mijn lange verhaal, het hoeft bij jullie natuurlijk ook helemaal niet zo te gaan, maar helaas heb ik weinig goede verhalen gehoord over het zwanger worden na de prikpil. Ik hoop met heel mijn hart dat jouw cyclus snel op gang komt en je snel zwanger mag raken, maar hou er van de andere kant ook rekening mee dat het wel een tijdje kan gaan duren. Succes en trek op tijd aan de bel als je cyclus raar doet. Ik zeg niet dat bij mij alles aan de prikpil heeft gelegen, maar het had zeker wel een hoop ellende kunnen besparen, dit kwam zelfs uit de mond van mijn gyn en fert arts. Nogmaals sorry voor het lange verhaal.

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hallo,

Ik ben gestopt met de prilpil in november 2009. Ik was ongesteld 6 maanden daarna, maar mijn cyclus was pas regelmatig 3 maanden voor ik zwanger was, en dan bedoel ik rond de 28 á 35 dagen, het verschilde nog wel een beetje.

Mijn eerste positieve test had ik in januari 2011. Voor mijn gevoel moest ik heel lang wachten, maar eigenlijk viel het mee. Want in halverwege 2010 werd ik alweer maandelijks ongesteld, maar niet echt regelmatig. En begin 2011 al positief getest..

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik had trouwens ook wel veel last van het stoppen met de prilpil. Voornamelijk hele erge pijnlijke borsten, kleinere borsten + tepels (heb al cupmaat A, dus baalde daar enorm van).
    Mijn borsten deden bij het stoppen van de prikpil nog meer zeer dan met de stuwing bij de borstvoeding..!!

Deel Deze Pagina