Zo'n 1,5 week was ik bij de gyn geweest. Ik heb spuiten mee gekregen waarmee ik moet beginnen op dag 1 v/d menstruatie. Nu heb ik meestal cyclussen van rond de 35 dagen. Inmiddels zit ik op dag 38 en nog niks.. Heb wel last gehad van PMS-klachten (buikkrampen, snel verdrietig, futloos etc), maar dus zonder bloedverlies. Wat nu? Kan dit bijv. komen door de stress? En nu afwachten? Wie herkent dit? Frustreert me wel. Kan ik eindelijk beginnen, schiet m'n lichaam weer niet op! :x En misschien sla ik wel gewoon een hele cyclus over? Moet ik dus weer 4 weken wachten :x
Ik herken dit bij mijn eerste poging, die mislukt was. Ik was aan het stressen omdat het mijn allereerste poging was, en de ongie bleef maar uit. Ik heb zwangerschapstesten geprobeerd maar die waren negatief. Ik heb normaal een cyclus van 28-32 dagen maar werd op cd 36 pas de ongie. Ook had ik spotting 4 dagen lang maar dat telt niet als ongie. Later na de mislukte poging, werd het geconstateerd dat ik te vroeg ben begonnen met spuiten (dag 1 en ik moest beginnen op dag 3). Maar het gekke is dat ik bij dag 1 ben begonnen met spuiten en bij dag 3 was de ongie afgelopen. Ik had dus geen fijne vloeiende 5-6 dagen ongie. Dus daarom was mijn poging mislukt zeggen de dokters in Denemarken. Bij mijn volgende poging (ben bij deze poging zwanger). had ik wel een goede cyclus van 28 dagen en 5-6 dagen ongie, zoals normaal. Ik moest 2 maanden wachten, maar het wachten waard. Ik zou als ik jouw was, afwachten. Ik heb mijn les wel geleerd. Het klinkt moelijk, maar stressen tijdens de behandeling kwam bij mij niks goed uit. Er waren geen bevruchtingen!
Dankjewel voor je reactie! Fijn om even jou ervaringen te horen. Wel naar dat 't door 't stressen niet goed is gegaan! Maar het is zo moeilijk om niet te stressen.. hoe is 't je gelukt om dat bij de volgende poging meer los te laten? En 't kan dus wel echt dat 't door gestress niet doorkomt. Ik zit allerlei redenen te zoeken, maar van 't gestress lijkt me 't meest logisch. Heb voor a.s. dinsdag weer een afspraak bij de gyn. Als er dan nog niets is, dan kan ik dan wel met hem overleggen over hoe verder.