Dag dames, We zitten ontzettend te twijfelen over het laten plaatsen van een mirena spiraal.. Zoveel negatieve berichten.. Daarnaast heb ik ontzettend last van PMS. Ik heb al diverse pillen gehad (yaz 24+4, Yasmin, microginon) maar deze verergerden de pms klachten en de zin aan seks was compleet verdwenen! Zijn er dames die ervaring hebben met mirena en pms? Graag jullie hulp!!! Alvast ontzettend bedankt!!
Hai Knorretje! Zelf heb ik jarenlang een mirena gehad en ervaarde dit werkelijk als een super uitvinding! Je hoeft nergens meer aan te denken en je bent altijd beschermt. Wat mij nu zonder mirena opvalt is dat ik met mirena qua stemming werd gedempt. Dit was niet altijd verkeerd. Zo merk ik nu dat ik echt weer last heb van ongesteld zijn en dat had ik met mirena absoluut niet! Ik was veel minder ongesteld en ook minder lang. Enige 'klacht' wat ik toen had was dat ik zere borsten kreeg tegen de tijd dat ik ongesteld moest worden. Nu heb ik juist weer veel bloedverlies en ben weer langer onder de pannen met tampons enz enz en ook buikpijnen en een stemming die echt in de mineur zit. Maar goed, we willen graag zwanger worden en nemen het er dus bij. Conclusie: mirena is echt goed! Laat hem plaatsen door een ervaren iemand, zo voorkom je narigheid. Laat het draadje voldoende kort knippen, dit voorkomt iritatie bij de man. daarnaast voorkomt het een mogelijke schimmelinfectie! Het is het proberen waard. Ik kan niet tegen de pil en dit was echt een uitkomst! Wil je nog meer info van mij,stuur dan een persoonlijk berichtje Liefs Blue Eyes