ongesteld = einde ontpilling?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Kleine, Jan 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kleine

Kleine Actief lid

Dec 17, 2007
    194
    0
    0
    beste damens

ik stop 8 januari met de prikpil nu moet ik wachten tot me eerste ongesteldheid en dan weer aan micronon 30 beginnen.

maar in die tussentijd ben ik dan aan het ontpillen van de prikpil?
    en als ik dan weer ongesteld ben geworden ben ik dan ontpilt van de prikpil?

2. Kleine

Kleine Actief lid

Dec 17, 2007
    194
    0
    0
    Niemand?

3. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Het lijkt me handig als je die vraag aan je huisarts stelt. De meeste huisartsen hebben ook telefonisch spreekuur, je hoeft er niet persé naartoe voor zo'n vraag.

4. volgens mij niet. de prikpil blijft nog in je lichaam werkzaam.voor hoelang, dat weet ik niet. als je overstapt op de normale pil en je hebt dit in samenspraak met je huisarts gedaan, dan denk ik dat je becshermt bent tegen zwangerschap. maar ik zou zeker even met de huisarts bespreken of dit klopt!
    maar de prikpil blijft dus nog werkzaam in je lichaam, en het ontpillen van de prikpil duurt ook langer dan bij een normaal pil.

5. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    De prikpil blijft lang in je lichaam werkzaam, dus na één ongesteldheid zal je cyclus nog niet terug normaal zijn. Als je bovendien met de pil verder gaat zul je daar opnieuw van moeten ontpillen (maar ondertussen verdwijnt de prikpil wel verder uit je lichaam). Op het moment dat je gaat stoppen met de pil, begint het pil-ontpillen maar van die prikpil zou je geen last meer mogen hebben vermoed ik. Maar dit zal ook afhangen van de termijn dat je de pil neemt e.d.

6. Kleine

Kleine Actief lid

Dec 17, 2007
    194
    0
    0
    dankjewel dat wou ik weten of ik dan ontpil van de prikpil

ja daarna zou ik dan moeten ontpillen van de gewone pil

bedankt damens

xx

Share This Page