ik ben nu 40 weken en 2 dagen zwanger en vorige week vertelde de vk dat mijn kindje erg hard groeide en ze verwees me door naar de gyn. afgelopen vrijdag ben ik naar de gyn . geweest en die zei dat hij ook wel kon zien dat er eigenlijk geen ruimte meer is en dat ik dus na het pinksterweekend op dinsdag 6 -6-2006 terug moest komen voor opname dan krijg ik een gel om de weeeën op te laten komen maar ik hoor dat dat vaak weinig uithaalt en de gyn . vertelde dat als het niet echt zou lukken hij weer even een paar dagen zal wachten ,maar het probleem is ik kan niet meer ik ben gebroken , ik heb er geen kracht meer voor met mijn lengte van 1.54 en een kindje dat geschat is op 8 pond verder door te lopen hoe kan ik hem dan overtuigen dat hij me maar beter kan houden en dat ik echt niet meer kan? ik slaap nu ook al niet meer . heb nu vanochtend wel menstruatie pijn en rugpijn en als ik lig is het erger dan als ik zit en mijn buik is best wel hard maarja dat kan ook mijn kind zijn ..... deze pijn(6.30) is er nu nog en ik heb hem vanaf 4.45 ongeveer wat betekent dit soms word het wat minder ...... ik hoop dat mijn vragen kunnnen worden beantwoord vooral als de gel niks uithaalt morgen en hoe ik dan wel geholpen kan worden zonder weer naar huis gestuurd te worden
hoi Prizzy, als je nu menstruatiepijn hebt is dat op zich een goed teken. Je baarmoedermond is dan waarschijnlijk zelf al aan het rijpen. De kans dat de gel dan aanslaat is groter en misschien heb je al 1 of 2 cm ontsluiting morgen en kunnen meteen de vliezen gebroken worden en kun je een infuus krijgen met wee-opwekkers. Mocht de gel niets uithalen, of ben je nu al helemaal kapot: je kunt het ziekenhuis bellen en vragen of je voor komende nacht een slaaptablet mag, dan ga je in elk geval uitgerust je bevalling tegemoet. Ook als de gel niet aanslaat en ze laten je een nachtje thuis slapen, vraag dan om zo'n pil. Maar wie weet gaat het vanzelf wel beginnen vandaag! Ik wens je veel sterkte en een hele goede bevalling! Laat je even weten hoe het verder gaat? En als je meer vragen hebt, laat maar horen hoor! Mirjam