Als je nog van iemand geld tegoed hebt

Discussie in 'De lounge' gestart door Anoniempje007, 26 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniempje007

Anoniempje007 Actief lid

18 mrt 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef wat is dat lastig zeg. Eerlijk ik ben er ook geen held in en ben veel te bang dat iemand mij een zeur vindt. Maar ik heb dus nu al 4 weken geld tegoed van een moeder op school. Ze had wat van mij gekocht via marktplaats, ik heb het aan haar dochtertje afgeven en zij zou mij het geld nog nageven. Ik zie ze iedere dag op het schoolplein en ze groet mij iedere dag even vriendelijk maar betaalt dus niks. Echt ik baal van mezelf dat ik gewoon niet naar haar toestap en zeg; ik krijg nog geld van je!

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Ik zou toch maar op haar afstappen want ik denk dat je het anders nooit meer krijgt. Iedereen heeft nu zon beetje vakantiegeld gebeurd dus zal er nu wel achteraan gaan
    En de volgende keer geen dingen meer geven voordat je geld gekregen hebt.:)

3. Anoniempje007

Anoniempje007 Actief lid

18 mrt 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ze voor dit bedrag geen vakantiegeld nodig heeft 😅
    Het gaat om 'maar' €10 en heb het alvast afgegeven uit goed vertrouwen.

4. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    ja hoor, gewoon achteraan gaan. desnoods per appje/privébericht oid. ik heb ook eens iets verkocht aan een moeder op school, betaling liet bij haar ook al op zich wachten. echt niet fijn, maargoed, ze moet gewoon betalen, en jij bent geen zeur dat je gewoon wil dat ze de afspraken nakomt.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Miss zit er miscommunicatie, omdat je het aan.dochter mee gegeven hebt.

Misschien gedacht gekregen even navragen. Geen bedrag waarop ik problemen over wil maken.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Haha oh nee dat zal wel niet:p maar ook voor die 10 euro zou ik er achteraan gaan. Mag je blij zijn dat het "maar" 10 euro is nu lol:p

7. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Of je zegt: goh, misschien is het je ontschoten, maar we moeten dat ding nog afrekenen.

Of: hoe bevalt dat ding?

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou gewoon op haar afstappen en vragen of datgene via haar dochtertje goed aangekomen is. Wellicht gaat er bij haar dan meteen een lichtje branden en geeft ze zelf aan dat ze het nog moet betalen. Kun je daar meteen op inhaken en zeggen: Neem je het vanmiddag/morgen mee? Gaat ze er niet op in, dan zou ik zeggen dat je nog geen geld van haar gekregen hebt.

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.109
    113
    Het is geen groot bedrag maar ik zou toch op haar afstappen en het vragen aan haar. Ik zou niet beginnen met 'Ik krijg nog geld van je' maar even subtiel over het voorwerp beginnen. Nu al 4 weken geleden.. is best een tijdje. Je bent echt geen zeur, je wilt het gewoon geregeld hebben en dat is logisch

10. sieppie

sieppie Niet meer actief

Als ik het zo lees is ze het vergeten of berust het om miscommunicatie. Misschien heeft je dochter wel gezegd: dit mag jij van mama hebben oid.

Persoonlijk zou ik het lekker laten zitten. Voor 10 euro ging ik niet wakker liggen en het fijn vinden dat ik zo wat voor haar heb betekend...

11. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig...
    Ik zou het niet kunnen..schaam me meer om het wel te vragen en die 10 euro is t mij niet waard

Ik had een collega en die leende 5 euro. Niet veel.
    Gaf het na een maand terug. Ik had er niet eens meer op gerekend en wou er niet achter aan. Maar plots kwam ze t geven terwijl ik haar elke dag zag! Dus wie weet komt ze er nog mee...

Je kan idd vragen: bevalt het product?
    Zij: ja ooo sorry je krijgt nog geld..maar misschien loopt y anders...

Gelukkig maar 10 euro

12. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Misschien is ze het gewoon vergeten? Heeft ze geld aan dochter meegegeven die het vervolgens niet heeft afgeleverd? Ik zou het gewoon zeggen tussen neus en lippen door... dat is je goed recht vind ik!

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Precies dit.
    Als ik nog had moeten betalen en word er aan herinnerd zou ik dat totaal niet vreemd vinden..

14. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik zou het gewoon vragen. Ik zou die moeder kunnen zijn die vergeet te betalen. Ik zou het niet erg vinden als ze mij komen vragen om te betalen. Ik vergeet nogal vaak iets.

Ik denk dat zij het gewoon vergeten is of een misverstand.

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou het ook gewoon even vragen. Het is toch niet vreemd om haar even te herinneren?

16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.799
    9.314
    113
    Gelderland
    Ik zou alleen maar heel blij zijn als iemand het zegt. Iedereen kan wel eens wat vergeten.

17. littleway

littleway Actief lid

16 okt 2014
    120
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik had geen maand gewacht als je haar op school zo vaak ziet. Als je €10,- hebt afgesproken kun gerust tegen haar zeggen dat je nog €10,- krijgt. Ik zou er ook niet echt om heen draaien.

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Het is jou geld, klaar! Jullie hebben de afspraak gemaakt, dus het is dan gewoon jou geld. Ik zou vanmiddag er gewoon even heen gaan, en vragen of ze het misschien vergeten is. Niks om voor te schamen

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik ben ook zo'n warhoofd, dus ben alleen maar blij als je me even helpt herinneren:)

Gewoon even ter sprake brengen hoor, het is haar vast ontschoten.

20. Ik zou er om vragen, het is jou geld.

Ik wilde een soort gelijk topic openen vanmorgen.
    Krijg nog geld van kpn duurt nu al twee maanden.
    Ik ben echt woest!
    Steeds smoesjes, social media haalt niks uit.
    Nee, ze hebben echt een hele verkeerde nu aan mij!

Deel Deze Pagina