ongesteld en bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door moederLynn, 5 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tink

Tink Niet meer actief

Ik had ook altijd flinke dips in de voeding als ik ongesteld werd. Veel aanleggen (echt meer dan normaal) hielp de BV meestal vrij vlug weer op gang.

En die syntocinonspray is echt een aanrader, vooral op mijn werk was dat fijn. Binnen een paar minuten een knaller van een TSR ;)

2. Tink

Tink Niet meer actief

En oja, niet vergeten: als je weer ongesteld bent geworden, ben je dus in principe ook weer vruchtbaar :D

(Niet dat BV geven 100% bescherming biedt... maar dat hoef ik hier niet te vertellen denk ik ;))

3. Nijntje

Nijntje Actief lid

8 nov 2008
    180
    0
    0
    Ik heb nog geen menstruatie gehad maar merkte afgelopen week wel minder productie tijdens het kolven. Ben dus benieuwd of het terugkomt. Hoop het niet vind het nog wel even prima zo:)
    Mijn meisje heeft ook nog 1 nachtvoeding misschien maakt dit ook wat uit?

4. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    merk je de terugloop in productie en drinkgedrag van kindje en bijv dat de tsr bij kolven weg is.. voordat de ongesteldheid komt?

5. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik was 25 dagen na de bevalling weer gewoon ongesteld, en heb ook sindsdien weer een regelmatige cyclus van 25 dagen! (Net als voor de zwangerschap)
    Dat is toch ook niet eerlijk he! ;)

Ik merk altijd 1 dag voor ik ongesteld wordt dat mijn zoontje minder goed drinkt. Hij laat steeds los, wil eigenlijk niet drinken en zit maar wat te spelen met mijn borst. De dag dat ik ongesteld ben is het weer over en drinkt hij weer als van ouds.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb het idee dat ik nu al ongesteld ben. Ik kolf mijn melk maar dat mag je toch zien als borstvoeding geven? Ik was gestopt met vloeien en verlies nu weer een beetje bloed dus ik denk dat ik ongesteld ben. Ja ik ben een van de pechvogels hahaha!!!

7. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Dit weekend ben ik voor de 2de x ongi geworden, maar ik merk nu wel dat het TSR langer duurd dan normaal. Gelukkig loopt bij mij de melkproductie niet terug.

8. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Oooh daarom was wilde mijn ventje vorige week zo veel drinken...wist niet dat dat door menstruatie terug kon lopen!

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter wilde toen niet meer uit de borst drinken en me productie stopte toen langzaam. was toen 3 maanden aan het voeden en had nog nooit eerder problemen gehad dat ze niet wilde drinen dus het lag echt daaraan.

het kan zijn dat je dochter niks merkt maar het kan dus anders smaken/ruiken. leg haar wat vaker aan als ze wilt.

enne balen dat je ongie weer terug is. wat je kunt doen is de pil halen. die moet je doorslikken zonder stopweek zolangje borsvoeding geeft en dan heb je dus nog geen ongie. cerazette heet die pil

10. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    Belgiƫ
    Ik heb tot zes weken na de bevalling gevloeid en dan ben ik onmiddellijk ongesteld geworden (bevestigd door gyn omdat ik toen net nacontrole had). Ik nam ondertussen de minipil. Sindsdien ben ik niet meer ongesteld geweest en ik ben ook alweer zes weken gestopt met bv. Bij mij is het dus het omgekeerde: ik zou eigenlijk graag hebben dat mijn lichaam terug in gang schiet :)...

@ lovewinnie: volgens mijn gyn heeft het uitblijven van menstruatie niets te maken met de minipil, des te meer met het geven van bv.

11. Tink

Tink Niet meer actief

Ja, ik merkte die dip altijd een paar dagen voor ik daadwerkelijk ongesteld werd. Vaak/extra aanleggen loste het elke keer wel weer op, maar vervelend is het wel.

12. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik was drie weken na mijn bevalling al ongesteld!! En nee het was niet het navloeien van de bevalling, dat was na twee en halve week gestopt....toen drie dagen niks en jaaaa hoor daar ging ie weer. Gelukkig niet zo heftig als voor mijn zwangerschap! Heb trouwens niks gemerkt van terugloop!
    Groetjes

Deel Deze Pagina