hoe stoppen? kan het direct?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door hihi, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Hallo,
    Ik heb tot nu toe al zoveel problemen gehad met de borstvoeding...:(
    Eerst wilde hij niet pakken, dus steeds gekolfd.
    Na een week ging het ineens super! Daarna pakte hij mijn rechterborst niet meer, dus die steeds gekolfd. Toen spoot de melk eruit en verslikte mijn mannetje zich steeds... Er zitten dagen tussen dat hij helemaal niet goed wil happen, veel frustraties dus. En nu doet mijn rechterborst heel erg pijn na de voeding en het kolfen. Eigenlijk ben ik het zo zat, dat ik direct wil stoppen! Kan dat? En zo ja, hoe doe ik dat dan?
    xxxxx

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Nee je kan niet cold-turkey stoppen, of in ieder geval is het niet aan te raden... je hebt mega kans op een borstonsteking en daar kan je heel ziekn van zijn...

Beste is langzaam af te bouwen... op bv.com staat een schema...

Maar persoonlijk ga ik je aanraden een LK te bellen... dit word vaak veroged door je verzekering en met een paar tips ben je misschien wel helemaal geholpen. Afbouwen daarna kan namelijk altijd nog, Re-lactatie (opnieuw aan de borst brengen) als je spijt hebt omdat je gestopt bent is vaak heel moeilijk...

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

In een keer stoppen is echt niet handig, ga je gigastuwing van krijgen, met het nodige risico op een borstontsteking, als er melkkanaaltjes verstopt komen te zitten.
    Ook mijn advies: schakel een LK in. Als dan je conclusie nog steeds is: stoppen, dan kan zij je daarbij ook ondersteunen.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou ook zeggen schakel een lk in. Ook zij kan je helpen goed te stoppen. Want ineens stoppen geeft zoals de dames hiervoor zeiden een hele grote kans op een borstontsteking. En geloof me dan ben je écht ziek en heb je écht heel veel pijn.
    En je zegt dat je steken in de borst hebt na het voeden/kolven. Deze klachten kunnen horen bij spruw. Door te stoppen raak je niet van de spruw af.

5. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Dan zal ik even een LK bellen. Misschien dat ze me kan helpen.
    Onze man heeft nog geen vaste tijden van voeden en de ene dag komt hij 6 keer, dan weer 7 of 8. Hoe kun je dan volgens schema afbouwen?

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan zou je het zo doen dat je elke keer een van de voedingen die hij vraagt, een fles geeft ipv de borst. Dat doe je dan een paar dagen tot een week, (als ik het goed heb) en dan pak je er nog een voeding bij. Het duurt dus wel even voor je afgebouwd hebt, en omdat je klachten mij ook al wel deden denken aan spruw, denk ik niet dat het met afbouwen/stoppen opgelost is!

Overigens: hoe oud is je kleintje? Misschien goed om te weten dat de eerste 6-8 weken even bikkelen kunnen zijn, maar dat het daarna veel gemakkelijker wordt? En dat BV dan echt veel minder bewerkelijk wordt dan FV? :)

Deel Deze Pagina