Welk signaal wijst het meeste op je eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kensho, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kensho

Kensho Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik vroeg mij een aantal dingen af en ben benieuwd of jullie hier duidelijkheid over kunnen geven. Ik ben heel benieuwd wanneer mijn ei nou gesprongen is en twijfel welke methode het "betrouwbaarste" is.

1) Ik had woensdag 10:00 een licht streepje en om 18:00 een donkere ovutest (net niet positief). Donderdagochtend 10:00 goed positief en om 18:00 knalde de test er vanaf. Vrijdagochtend 10:00 niet meer positief en veel lichter dan woensdagavond.

2) Donderdag de hele dag een gespannen gevoel dat 's avonds tegen 21:00 afnam. Ik heb dit elke maand en ging er tot nu toe vanuit dat mijn ei gesprongen was op het moment dat de druk/pijn afnam. Vrijdagochtend nog steeds een gespannen gevoel, waarvan ik dacht dat het de gebruikelijke napijn was, maar toch twijfel omdat mijn baarmoedermond hoog en open stond en er nog wel wat (niet veel) vruchtbaar slijm aanwezig was. In de middag stond alles laag en dicht en ook het cervixslijm wat duidelijk onvruchtbaar.

3) Mijn temp was vrijdagochtend ietsje hoger en zaterdagochtend goed hoger. Ik heb vaker gehad dat mijn temp pas de tweede dag na ovulatiepijn mooi hoog was, maar ook dat de temp meteen de ochtend na ovulatiepijn omhoog ging.

Nou, vraag ik mij af waar je het meeste op kan vertrouwen. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoor, lig er niet wakker van gelukkig :p, maar ben een typje die graag alles uitzoekt. Hihi.. En je moet toch wat als je op de wachtbank zit. Vandaar...;)

Jullie mening/ervaring gevraagd dus! Hoe gaat het bij jullie met de test/temp/slijm/pijn? :D

Groetjes!

2. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik zou zeggen dat je donderdag op vrijdag ongeveer je ei hebt gehad. Dan klopt het met je testjes, je gespannen gevoel. De stand van je baarmoeder en je temp. ;)
    Meer duidelijkheid kan je niet krijgen op dit gebied. ;)
    We kunnen helaas niet naar binnen kijken hihi.
    Succes!

3. Kensho

Kensho Niet meer actief

Dat zou het handigste zijn idd. :D

Maar ik denk dat je gelijk hebt hoor. Donderdag op vrijdagnacht lijkt mij ook het meest voor de hand liggend..

4. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Eens met bovenstaande dames.

Wat ik zelf merk in een cyclus is een dag voor de eisprong/temp stijging is vruchtbaar slijm en krampjes. Meteen erna beginnen mijn borsten gevoelig te worden.
    Ook merk ik van tevoren dat mijn temp erg laag is. Normaal zo rond 36.6. In zo'n dip rond 36.5. Ik temp met een termometer met 2 cijfers achter de komma.

5. Kensho

Kensho Niet meer actief

#5 Kensho, 9 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2012
    Leuk om te lezen hoe het plaatje er bij andere meiden uitziet.

Die tempdip herken ik ook wel, alleen gaat mijn temp na de eipijn soms in twee stappen omhoog, eerst weer terug naar normaal en de tweede ochtend weer een sprong omhoog. Deze keer dus ook. Donderdag dip, vrijdag eerste sprong en zaterdag de tweede sprong.

6. mounia777

mounia777 Lid

9 aug 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kan ook je afscheiding in de gaten houden, zodra je vruchtbare periode voorbij is word je afscheiding gelijk minder

7. gnoetje

gnoetje Lid

28 mrt 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook een vraag omtrent de eisprong. ik heb een poosje getemperatuurd en heb mijn ei meestal op dag 15, of 16. maar de laatste maanden heb ik op dag 12, 13 ineens heel veel krampen. mijn buik staat strak en als ik naar het toilet ga (voor beide zaken :D) dan voel ik dat alles gespannen is.
    Ik dacht dus altijd dat dat mijn eisprong was, maar dat is dus niet zo.
    Wat kan dat dan zijn, die heftige kramp? Op de dag zelf van de eisprong voel ik eigenlijk niks tot heel weinig...

8. Kensho

Kensho Niet meer actief

@Mounia: Dat is bij mij ook zo, alleen deze keer had ik vrijdagochtend tot een uur of 12 nog erg vruchtbaar slijm en aan het einde van de middag was dat idd veranderd naar het onvruchtbare soort. Bedankt voor de tip hoor. :)

@Gnoetje: Je tempt nog steeds, begrijp ik? Ik zou niet weten wat de pijn kan betekenen. Ik ga er ook vanuit dat de pijn echt veroorzaakt wordt door het bijna springen van het ei.

Leuk he, zo'n vrouwenlichaam! :D

9. Kensho

Kensho Niet meer actief

@Mounia: Ik zie net dat je pril zwanger bent. Gefeliciteerd! ;)

Viel je trouwens nog iets op na je ei wat je afscheiding betreft deze ronde? Of volgde het gewoon het vaste partoon?

10. gnoetje

gnoetje Lid

28 mrt 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee, ik temp niet meer. ik wil even af van al die middelen die me zo obsessief bezighielden met eisprongen en dergelijke. Ik weet nu dat ik elke maand rond dezelfde tijd ovuleer en verder laten we het maar een beetje los...

11. Kensho

Kensho Niet meer actief

@Gnoetje: Begrijp je wel hoor. Ik ben er ook best veel mee bezig, maar vind het wel leuk. Het is eigenlijk een beetje een hobby. :D

Wat jouw situatie betreft... Kan het niet zijn dat je ei inmiddels wat eerder komt in je cyclus? Mijn ei komt steeds ietsje eerder namelijk. Voor de bevalling van mijn jongste kwam mijn ei op CD 12, nu op 15/16, een half jaar geleden nog op 35/36. Misschien doet jouw ei hetzelfde, vanwege het een of ander (ontpillen/bevalling/borstvoeding).

12. mounia777

mounia777 Lid

9 aug 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey Kensho; dankje wel, nou wat mij op was gevallen dat ik een keer afveegde naar het plassen en een dikke slijm sliert had dus ik dacht dat klopt niet en een keer sex gehad en toen had ik een klein beetje bloed en ik dacht dat het me menstruatie zouz ijn maar dat bleekt dus de innestelingsbloeding zijn want 3 dagen daarna had ik 2 strepen op de zwangerschapstest.

Deel Deze Pagina