Sterilisatie man.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door DeeLighT, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoihoi,

dit is onze laatste zwangerschap. Mijn man wil hierna graag een knipje laten zetten zodat we onbezorgd kunnen blijven genieten van elkaar.
    Uiteraard vind ik dit een superoplossing.

Wie zijn man/vriend heeft dit laten doen en hoe hebben jullie dit ervaren?
    Is het waar dat je eerst een tijdje moet wachten na de geboorte van je kindje?
    En zijn ze strenger wanneer je man/vriend jong is? De mijne is 38.

Vertel vertel :)

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    niemand?

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier heeft manlief het ook gehad. Na de derde zijn wij compleet.
    Manlief vond het reuze meevallen. Hij heeft denk ik 1 dag een wat beurs gevoel gehad ;)

3 maanden later moest hij 'zijn sperma laten controleren op levende zaadcellen. Na ongeveer 1 week kreeg hij schriftelijk de uitslag.

Mijn man was toen 31. Hij kreeg wel de vraag of hij het zeker wist, maar verder geen andere vragen etc.

Kwebbel

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Kwebbel, bedankt voor je reactie. Wat fijn dat het zo meeviel!

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Graag gedaan hoor:D

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    manlief wacht op afspraak.. formulieren zijn ingevuld.

exman heeft zich laten helpen nadat we 2 zoontjes hebben gekregen.. voor hem was het compleet... hij heeft wat langer last gehad, hij kreeg verhardingen in zijn balzak en heeft zeker jaar lang zeer gevoelige ballen gehad

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hee meis, kan me niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen als jullie uitleggen hoe en wat. Bij mij (1 kindje, 33 jaar) deden ze ook totaal niet moeilijk toen ik mijn beweegredenen voor sterilistatie uitlegde.

Zag overigens in de margriet van deze week een artikel over sterilisatie (bij mannen en bij vrouwen). Stond ook in hoe het gedaan wordt en wat de herstelperiode is. Dacht dat er stond voor mannen een paar dagen ongemakkelijk gevoel oid.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn schoonvader heeft het ook gedaan, heb het er laatst met hem over gehad omdat mijn man het ook wil doen maar nog niet durft.

Het is mijn schoonvader erg meegevallen. Paar dagen een beurs gevoel gehad.

Mijn man durft niet zo goed. Hij denkt er wel over na, wij willen geen derde en ik kan niet goed over de pil. In zijn ogen is nu zijn beurt om iets te doen.

Heb een tijdje terug gegoogled hierop maar kwam alleen maar enge verhalen tegen.

Dus ik lees hier even met je mee en ben ook benieuwd naar meer ervaringen

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    limmeke, dat klinkt minder fijn zeg. Hopen dat het voor je huidige man minder tegen valt.

rosao, bedankt voor je info ;)

jada, het ziet er naar uit dat we nog even moeten wachten op meer ervaringen :):p

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Voor vrouwen is de essure-methode trouwens ook erg makkelijk. Komt geen mes/narcose/naald/druppel bloed aan te pas! Behandeling kost hooguit een kwartier.

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Rosao, ja is op zich wel zo maar ik vind mezelf daar te jong voor....klinkt misschien wel gek.... maar mocht er met mijn man wat gebeuren weet ik echt niet of ik nog met een andere man een kindje zou willen over een paar jaar....
    Hij is 38 en weet zeker dat hij onder geen beding (ook niet als er wat met mij gebeurt ofzo) ooit nog met iemand een kind wil.

12. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hey meis..

Hub hier heeft t onlangs laten doen, 3 sept.., op zich is t m erg meegevallen.. een paar dagen beurs gevoel.. kreeg wel een lichte wondonsteking maar met een kuurtje ab was dit zo weg.. in zijn geval konden ze de linker zaadleider niet vinden dus nu naar de uroloog.. die afspraak is geweest en nu moet ie eerst zijn zaad inleveren om te chekcen of er wel een linker zaadleider is.. Dat komt maar heel zelden voor, maar om te voorkomen dat ze voor niets opereren eerst maar even nakijken. als de zaadtest goed is en dus geen levende zaadjes meer zijn dan is het dus goed zo. Anders, en die kans is groter, gaan ze de linker kant onder volledige narcose doen.

Het advies hier was om het bij de ha te laten doen. die zijn vaak meer ervaren. En hoe gek het ook klinkt, in het zh krijg je vaak bij dit soort ingrepen een student aan je broek en daar worden meer fouten gemaakt. Een ervaren uroloog is natuurlijk anders. Buiten dat is het bij een ha vaak wel vergoed en in het zh maar een deel..

Mijn hub is ook 38 en ze deden er totaal niet moeilijk over trouwens..het advies van mij persoonlijk is om het zsm na de bevalling te laten doen.. mijn ervaring is dat het toch weer is gaan kriebelen bij mij.. dit was denk ik niet of minder gebeurd als het al klaar was geweest.. dan had t wellicht helemaal niet meer gespeeld...

Succes...de ingreep zelf is dus heel erg meegevallen.. duurde 20 minuutjes...

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    me vent heeft binnenkort een afspraak. de voorwaarden die erop staan is boven de 30, jongste kindje moet minstens half jaar zijn en vrouw mag niet zwanger zijn (dit omdat mocht het misgaan je miss toch nog weer zwanger wil worden)

je moet strakke onderbroeken en strake broek aanhebben voor erna en moet 2 dagen rust houden erna mag je weer rustig werken maar nog een wk niet tillen ed beetje zoiets als na een bevalling zeg maar. hoe het precies zit met ha en urologen ed weet ik neit mijn vent is millitair en heeft dus alles anders hij moet naar utrecht naar millitai hospital en heeft daar dus een uroloog.

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    ichtus, bedankt voor het delen van je ervaring!
    Kan me voorstellen dat het beter was geweest als het eerder gebeurd was. Ben ook erg benieuwd hoe ik er tegenover sta als het eenmaal zover is dat het moet gaan gebeuren. Maargoed, door de kans op HG die ik nog steeds zou hebben bij een nieuwe zwangerschap kriebelt het bij mij niet zo snel.

mama suus, hhmm een half jaar wachten nog dus na de bevalling.... dat wordt kniebuigingen....:(:)

15. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee of je overal zo lang moet wachten na een bevalling.. heb er hier niets over gelezen..

16. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Mijn man heeft het 1 juli ll laten doen. viel hem erg mee
    Paar dagen beurs gevoel gehad en soms wat last van stuwing...
    Hij heeft er verder niks van vernomen alleen het kleine prikje voor de verdoving vond ie minder...
    ook bij hem werd er niet moeilijk over gedaan.. maar leeftijd en aantal kinderen speelt ook mee denk ik (41 jaar en 5 kinderen)

17. beehappy76

beehappy76 Niet meer actief

Mijn hubbie mag morgen, hij ziet er behoorlijk tegenop. Hij is heel erg bang voor spuiten, maar na alles wat er de afgelopen jaren aan en in mijn lichaam is gebeurt, is het nu toch echt zijn beurt.

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    afspraak voor manlief staat voor volgende week vrijdag

over dat half jaar wachten, hier hoeft het dus niet.. dochter is pas 3 weken en hij mag gewoon laten tjoppen.. waarschijnlijk speelt hoeveelheid kinderen en leeftijd een rol.. en gaan ze er vanuit dat we idd klaar zijn met ons gezin

19. beehappy76

beehappy76 Niet meer actief

Limmeke, wij hoefden ook geen half jaar te wachten...sinds vast staat dat een sterilisatie in ons geval de beste oplossing is, zijn er morgen 7 weken voorbij...dus ging bij ons heel erg snel.

Succes volgende week!

20. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente

Ja was bij ons ook het geval silman was 40 en hij had al 5 kids dus werd niet moeilijk gedaan :D

Deel Deze Pagina