Hoi allemaal, mijn kleine meid van 16 weken is ontzettend aan het rommelen met drinken . Het gaat allemaal erg onrustig en laat veel los. anderhalve week geleden heeft ze de tweede serie inentingen gehad en sindsdien zijn de nachten ook een rommel. (ze dronken rond 9 a 10 savonds en dan weer rond half 5 a half 6 smorgens). Nu is er er gewoon weer gezellig snachts. Ook viel ze gisteren ineens als een blok in slaap om 19.00 uur. Niet wakker gemaakt, waardoor ze om half 1 kwam en om half 5 weer. Wat vinden jullie, wel of niet later nog een keer wakker maken? Ik heb dat wel eens geprobeerd, maar dan komt ze vrolijk nog een keer snachts. En dan drinkt ze ook echt wel goed, dus neem ik aan dat ze honger heeft. (overdag drinkt ze om de 3 a 4 uur/ in principe op verzoek, maar dat vind ik ook lastig om te zien wanneer ze nou honger heeft) Wordt er een beetje onzeker van, het ging zo goed
Hoi Nijntje, ik voedde altijd op verzoek. De begin tijd is altijd rommelig en het ritme komt echt van zelf. Leg gewoon lekker aan het komt van zelf.
Volgens mij doe je het gewoon prima hoor! Dat er even een tijd is dat er wat meer nachtvoedingen zijn kan er ook gewoon bij horen. Wellicht een groeispurtje waardoor ze wat extra wil drinken. Als je je kindje volgt komt het altijd goed. Om de 3-4 uur overdag is ook heel normaal! Ik laat er hier ook altijd max. 4 uur tussen zitten overdag. Ik maak ons zoontje wel wakker voor de late voeding. Heb geprobeerd dat niet te doen maar dan komt hij 's nachts 2 keer ipv 1 keer en ik vind het fijner dat hij 1 keer komt in de nacht. Daar slaapt iedereen beter van. Wat misschien wel wat aandacht nodig heeft is dat je dochtertje onrustig drinkt/vaak loslaat. Heeft ze dat altijd gedaan of is het iets van de laatste tijd? Heeft ze bijvoorbeeld geen spruw? Slaapt ze verder wel goed overdag?
Dat onrustige drinken komt en gaat. Ik probeer altijd lekker rustig boven te gaan zitten, zodat er zo min mogelijk afleiding is. De ene keer drinkt ze rustig door en de andere keer is het steeds loslaten, huilen, opnieuw zoeken, gretig aanhappen en weer loslaten en huilen. Spruw heeft ze al eens gehad, maar ik zie nu geen plekjes in de mond waar ik me zorgen over maak. Probleem van mij is denk ik dat ik het allemaal TE goed wil doen. Vind het voor mezelf niet zo heel vervelend dat ik er vaker uit moet snachts. Wil gewoon het beste voor haar...
Als je je kindje blijft volgen kun je het niet fout doen. Hier ook een kindje dat dan heel rustig drinkt en dan onrustig. Dat laatste vooral als hij wat minder goed geslapen is (en dus niet uitgerust) of als er teveel melk ineens komt maar ook als hij wordt afgeleid doordat zijn grote zus bijvoorbeeld door het huis stuitert. Het hoort er denk ik ook een beetje bij!
Mijn meiden deden dit ook rond deze periode. Ze maken weer een sprongetje, er gebeurd veel in hun belevingswereldje, en vaak is dat ook nog in combi met mama die weer gaat werken. Hier duurde het een week of 3/4 Toen gingen ze opeens doorslapen van 22.00-06.00 . Dus hoe vol, het is waarschijnlijk tijdelijk!