na verwijderen koperspiraaltje moeite met zwanger worden?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Neisha, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neisha

Neisha Lid

8 jul 2008
    84
    0
    0
    Hoi,

Ik wilde even vragen of er hier iemand ervaring heeft met zwanger worden na het verwijderen van een koperspiraaltje.

Ik heb 5 maanden ( erg kort) een koperspiraaltje gehad en die is er nu uit en we gaan voor een tweede kindje.

Mijn cyclus is normaal erg regelmatig en ik hoop, dat het snel weer lukt. Bij de eerste was het in de 3e ronde raak.

Groetjes,
    Neisha

2. vlinder1978

26 nov 2009
    36
    0
    0
    hoihoi

Ik hb mijn mirena spiraal laten verwijderen in augustus en toen was mijn cycles eigelijk gelijk weer rustig maar nu ben ik al 17 dagen overtijd en geen positieve testen en of ongi te bekennen.
    Snap er niets van, de huisarts zegt dat dan normaal na het verwijderen van een spiraal dat het 6mnd tot een jaar kan duren wil het stabiel zijn????
    groetjes

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb ook een koperspiraal gehad en was meteen de eerste ronde zwanger. Helaas ging dat mis, maar dat heeft niks met het koperspiraal te maken.
    Aangezien er geen hormonen in een koperspiraal zitten hoef je gelukkig ook niet te ontpillen en dat is wel een groot voordeel. Het heeft in ieder geval geen enkele invloed op je cyclus.

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Bij de eerste had ik ook een koperspiraal en was ik meteen na verwijdering zwanger. omdat er geen hormoon in de koperspiraal zit, kan hij je cyclus in principe niet in de war brengen.

5. Trees

Trees Niet meer actief

In de mirena zitten hormonen. Hierdoor kan het zijn dat het even duurt voordat je lichaam zelf weer een regelmatige cyclus kan regelen.

6. Neisha

Neisha Lid

8 jul 2008
    84
    0
    0
    Dankje voor de reacties!

Heb vandaag positief getest, tja, dat zegt genoeg:)

Ben blij!

7. Trees

Trees Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd! :)

Deel Deze Pagina