ongesteld en test geeft toch positief aan.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door babycomp, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi suzan

hoe is het nu met je? wanneer heb je de bloed test ook alweer of wanneer mag je weer testen of moet je nu voor echo??
    is bloed verlies al gestopt?? was het veel bloed, net als ongi of vele minder? volgens mij zit daar ook verschil in.

ik heb zelf net als ongi gewoon echt dik een week. vind het allemaal ook maar raar maar blijkbaar kan het aldus ziekenhuis. dus kom op nog even moed houden. hopen dat we straks echt kunnen genieten.

groetjes

2. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    nou hier net te horen gekregen dat ik dus een miskraam heb gehad:(
    voelt echt heel k*t zo dichtbij zoveel hoop en ....weg!
    weer opnieuw. heb gewoon even geen gedachten geloof ik. baal er zo enorm van.
    noemen jullie dit nou een vlinder ofzo??

suzan weet jij al iets? ben benieuwd

3. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Babycomp wat klote, sterkte meis!!

4. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt.

geniet van je zwangerschap het is je gegund!!

5. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    @babycomp ik heb laatste dgn met veel spanning jou verhaal gevolgd. Wil je een dikke cyberhug geven en zeggen dat ik het ernom kl*te voor je vind! Hoop dat jij en je partner elkaar troost en kracht kunnen geven. Mag ik vragen of ze in het zkh al hebben verteld hoe het verder moet? (kan me voorstellen dat dat nu geen prio heeft hoor) vroeg het me gewoon af.

liefs
    Genesis

6. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi genesis

doet me goed dat er iemand 'luistert' naar men verhaal.
    ja het is echt zo balen je zit dagen langer dan normaal in spanning en het wachten duurt normaal al lang. en dan uiteindelijk is het nog klaar ook. maar het had allemaal ook te mooi om waar te zijn verhaal geweest.
    ooit zijn we zo wat opgegeven door de prof uit gent toch verder gegaan omdat dat beter was voor psych reden (alles eraan gedaan te hebben).
    en eindelijk na paar pogingen een zoon gekregen (dus mag eigenlijk niet klagen)
    nu weer voor een tweede en zou het gelijk de eerste icsi poging en eerste tp raak zijn dat had wel heel bijzonder geweest.

en het is gek maar het heeft bij mij vooral bij mij heel veel prio ik wil nu een kind haat het die maanden weer wachten en wachten. al begrijp ik dat rust beter uiteindelijk is voor je lichaam en waarschijnlijk ook voor de geest ik hoef geen rust. ga kapot aan dat wachten tenminste ik wor zo boos van al dat wachten en zeker wanneer het nog op niks is ook.:x

sorry voor lange verhaal.
    zie trouwens dat het voor jou een bijzondere dag is. is alles goed gegaan met iui? spannend de wachtweken hoop dat het mag lukken voor je. hoe is het met de eerste gegaan? wat is jou verhaal;)

groetjes en bedankt voor het luisteren.

7. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    o en ik heb 1 cryo in de diepvries wat voor ons heel nieuw is en eigenlijk ook al een wonder op zich is. dus daar gaan we aan werken.
    maar ik heb er weinig hoop op als de verse nou al niet lukt, bedoel daar zijn nog meer kansen om mis te gaan. goed ontdooien en het is er maar 1.
    hoop zo dat die mag lukken want zou echt verschrikkelijk vinden om weer alles opnieuw te moeten doen en dan vooral die maanden dat dat weer gaat kosten. al valt het spuiten toch elke keer weer tegen, maar goed die pijn en zo heb ik er wel voor over.
    geef niks om pijn al doet het super veel pijn en voel je je rot van spuiten als dan maar lukt en niet nog langer moet wachten.:(

8. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    heel graag gedaan meid. Vind het ook erg prettig dat dit forum bestaat. Lekker van je afschrijven, en dat mensen lezen die helaas in een soortgelijke situatie zitten waardoor je elkaar beter begrijpt dan een ieder die gelukkig geen kaas heeft gegeten van de MMM.

Ik snap je reactie wanneer je zegt dat je ''niet mag klagen'' omdat je al een gezond kind hebt. Maar ook jij mag net als anderen die wel via de normale weg in verwachting raken de wens hebben voor meerdere kinderen. Toen ik net moeder was geworden durfde ik niet eens meer te denken of hopen op meerdere kinderen maar nu is de wens voor een tweede kindje al minstens net zo groot als toen. Detijds was de angst er om kinderloos te blijven maar nu weet je wat het ouderschap is. Dus zo dubbel allemaal.

De IUI is goed gegaan dankje. Nu idd die lange wachtweken. Probeer er niet mee bezig te zijn maar UITERAARD zal het mij de komende weken iedere dag bezig houden ;)

Ons verhaal samengevat: Na 2 jaar proberen zijn we naar de huisarts gegaan. Zijn toen naar het ziekenhuis doorverwezen. Deze constateerde PCOS bij mij en verlaagde zaadkwaliteit bij manlief.
    Het zkh waar we toen naartoe waren IKAZIA te Rotterdam heeft ons meteen de mededeling gegeven dat IUI eigenlijk geen zin heeft en wilde ons doorverwijzen naar een zkh waar ze IVF / ICSI uitvoeren.
    Op aandringen van ons toch 1 IUI gedaan in IKAZIA wat toen is mislukt.

Met een doorverwijzing voor IVF / ICSI naar het EMC Rotterdam vertrokken. Daar eenmaal aangekomen moesten we weer alle vooronderzoeken etc opnieuw doen omdat ze niet de gegevens wilde overnemen van IKAZIA maar zelf de boel wilde beoordelen :( voor ons gevoel waren we weer terug bij af en dat was erg frustrerend :x

Inmiddels bijna een jaar verder kregen we in het EMC de mededeling dat IUI toch wel degelijk zou moeten lukken en de 2e poging was raak :D we zijn inmiddels trotse ouders van een geweldige dochter waar we iedere dag ontzettend dankbaar voor zijn. Vorig jaar na haar 1e verjaardag (oktober 2012) hebben we ons weer bij het ziekenhuis aangemeld voor een poging voor een tweede kindje. We moesten toen beide opnieuw onderzocht worden om te kijken of we verder konden gaan waar we twee jaar geleden zijn gestopt. Helaas was de zaadkwaliteit zodanig verslechterd dat mijn man geopereerd moest worden. (beknelling vanwege een spatader in de bijbal) hierdoor bleef de temperatuur te hoog in de bijbal met als gevolg dat het zaad sneller afstierf en wat er over bleef van minder goede kwaliteit.
    De operatie heeft dit jaar in mei plaatsgevonden. Na de operatie moesten we 3 maanden wachten voordat manlief opnieuw zaadafgifte voor onderzoek mocht doen.

(bijna een jaar verder nadat we ons hebben aangemeld in het zkh voor de 2e)

1e ronde IUI vorige maand ging niet door omdat er geen groei zat in mijn eiblaasjes. Nu na een verhoogde dosis Clomid zat er wel groei in de eiblaasjes en hebben we vandaag onze IUI gehad.

9. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    nou ik hoop zo dat het mag lukken en je niet verder hoeft voor ivf
    wat een verhaal. en echt bewondering voor je man hoor zon operatie is niet niks.
    en ik herken helemaal je verhaal van tweede kindje inderdaad je weet nu hoe ouderschap is iets wat ik dus nooit aan een ander uit kan leggen. allemaal leuke woorden dankbaar zijn. iets wat ik natuurlijk heel erg ben. maja

10. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Hoelang moet je nu wachten babycomp voordat jullie het weer mogen proberen?

11. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi goedemorgen

we moeten een maand wachten en dan mogen we de cryo proberen.
    hoop alleen wel dat ze deze maand in mijn cyclus bedoelen en niet de maand na het gesprek want die heb ik pas 16 sep. maar we zullen zien. ben toch benieuwd hoe het allemaal gaat of ik dan hormonen moet nemen of dat dit gebeurt in eigen cyclus.

mare je eerste nachtje in de wachtweken zit erop. nog 10 zeker? te gaan. of wanneer heb je een bloed of urine test?

12. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Goedemorgen,

Nog niet helemaal zeker dus wanneer jullie weer verder gaan. Hoop ook voor je
    dat het niet na het gesprek ik. Dat eeuwige geduld wat je moet hebben in de mmm is soms nog wel zwaarder dan de behandelingen lijkt wel.

Wij mogen de test gewoon thuis doen vanaf de nod. Wil ook echt die twee weken
    afwachten. Ik weet dat er testen bestaan waarmee je eerder kan testen maar dat vind ik juist "eng". Mag 14 dgn na de IUI dus nog 13 nachten te gaan...

13. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi genesis

en voel je al wat klachtjes of alles nog stil nog 10 dagne toch? ga je eerder testen of durf je dat niet?

14. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    #54 Susannelilian, 31 aug 2013
    Laatst bewerkt: 31 aug 2013
    @babycomp: gadver zeg, wat erg dat je een miskraam hebt gehad! Maar wel hoop houden hoor, er raken genoeg meiden zwanger van een cryo! Heel heel sterke meid en als je erover wilt praten dan mag je me altijd een pb sturen!

Deel Deze Pagina