Zijn er hier dames bekend met endometriose? De kans is er dat ik endometriose heb er er staat nu een kijk operatie (chrirurgische laparoscopie) gepland. Wie heeft dit ook of is hier bekend mee? En kreeg je ook gelijk een kijk operatie? Groetjes, Sammy
Hallo, Ik zie idd het één en ander staan bij je banner. Jeetje wat heb je al veel moeten doorstaan. Is de endometriose ook de reden van uitblijven zwangerschap? Ik ben nu best wel een beetje bang aan het worden. Ik heb namelijk gelezen dat dit een reden kan zijn voor onvruchtbaarheid.
Bedankt voor jullie snell reacties. Jeetje ik schik een beetje als ik lees wat jullie allemaal al hebben moeten doorstaan. Is dit allemaal de reden van het endometriose?
Hoi Sammy, Het kan, het hoeft niet, ligt helemaal aan de mate van de endo... Kijk anders eens op de site van Freya of de endometriose stichting, staat veel info over endo en ook ervaringsverhalen/forum. Bij mij is er meer aan de hand, namelijk veelvuldig onregelmatig bloedverlies waarvan de oorzaak boven tafel moet komen. Helaas is dat een lange weg aan het worden. Elk mens is anders, dus durf het zo voor jou/een ander niet te zeggen. Laparascopie geeft wel een duidelijk beeld/helderheid, dus ik hoop dat je daarna snel op gang wordt geholpen. Het hoeft allemaal niet zo'n lang verhaal te worden als bij mij hoor, dus niet te bang zijn, gewoon eerst even rustig de laparascopie eerst maar even afwachten is mijn tip! Alle goeds !
hartstikke bedankt voor je informatie. Ik zal eens gaan zoeken op de sites. Ik moet ook niet gelijk uitgaan van het ergste. Ik wens je heel veel sterkte met alles. En hoop dat je snel wordt beloond voor alles wat je er nu voor over hebt en moet ondergaan. Liefs Sammy
Hoi, Ik heb ook endo, maar tot nu toe in een lichte vorm.Tenminste, dat is wat de gyn me steeds zegt als ze me onderzoekt.Ik heb geen verklevingen aan de eierstokken. Wel heb ik altijd al vroeg voor mn nod bruinverlies, de ene keer meer dan de andere keer.De gyn zei dat dit niet erg is en dat je daardoor gewoon zwanger kunt raken. Maar is dat wel ech zo? Ik ga dan zo twijfelen he... Kuss
Hoi, hoe zijn ze bij jou tot de diagnose gekomen? Hebben ze chirurgische laparoscopie (kijkoperatie) bij jou gedaan? Volgens mijn gynaecoloog is zo alleen de diagnose te stellen.
Nee paar jaar geleden gewoon met een echo. En ik had altijd heel erg pijn met mn ongi.Maar heel veel vrouwen blijken er last van te hebben maar dat ze t zelf niet weten
Ik zou het toch eens met je huisarts bespreken. En de endometriose kan zich gaan uitbreiden in de loop der tijd. Ga je niet gelijk heel veel zorgen maken. Maar als je er zelf je twijfels over hebt kan je beter even met je huisarts of gyneacoog bespreken. Endometriose wordt vaak pas heel laat ondekt. Omdat het lastig te onderzoeken is. Een goed beeld word alleen verkregen door een chirurgische laparoscopie(kijkoperatie). Vaak wordt het pas ondekt op het moment dat de vruchtbaarheidsonderzoeken gaan plaatsvinden. Als er natuurlijk een kinderwens is die uitblijft.
Endometriose kunnen ze inderdaad pas echt vast stellen dmv een kijkoperatie. Ik heb een operatie gepland staan voor 22 april maar aan de hand van mijn pijn en moeheid klachten en 2 flinke cystes op mijn linker erierstok is onze gyn er zeker van dat het endometriose is. Bij mij gaan ze de cystes verwijderen en eventuele verklevingen verwijderen en alles goed schoonmaken. Toch even terug naar de HA als ik jou was hoor....Iedere keer als je ongie wordt kan de endo zich uitbreiden, zonder je daar last van hebt.
Ja maar tis 4 jaar geleden al verteld. Ik ga elk jaar voor controle en mn gyn ziet dat t er schoon uitziet. Ik ben er in november voor t laatst geweest voor mn bruine afscheiding maar ze vertelde dat dat niks met de endo te maken hoeft te hebben.Verder heb ik ook nergens last van. Ik heb me ook laten prikken om te kijken of ik een eisprong heb en op de progesteron en dat was allemaal goed. Wat voor symptomen hebben jullie?
Ik heb ook endiometriose al op mijn 18e achter gekomen heb heel lang prikpil +hormonen gehad mocht niet ongesteld worden en om het een beetje op te lossen allemaal de dokter zei wel dat als je kinderen wilt moet je er vroeg mee beginnen en het gaat waarschijnlijk 2jaar duren voordat het misschien een keer lukt om zwanger te raken nou binnen drie maand was ik van de 1e zwanger en nu binnen 1 keer en mijn klachten waren verschikkelijke pijn tijdens ongesteldheid erger dan weeen verder herinneren ik het niet zo meer liefs drea
hier ook bekend met endo. diagnose is heier ook gesteld dmv een scopie. ik heb er 2 keer 1 gehad. Ik ben na bijna een jaar nog spontaan zwanger geraakt. we zijn nu bezig voor een 2e en zitten nu wel in de MMM. maar dat heeft meer met de pco te maken. de endo houdt voor mij in: elke dag pijn en het slikken van zware pijnstillers (opiaten) Ik heb met de gyn afgesproken mijn gezinnetje compleet proberen te maken. dan kan rond mijn 30e 1 eierstok eruit.
Voor mij staat 13 april de kijkoperatie (chirurgische laparoscopie) gepland. Ik zie er als een blok tegenop. Ik heb lange en pijnlijke menstruaties. En veel klachten die bij endometriose voorkomen.
Hoi Vlinder, Ik zie dat jullie al een tijdje bezig zijn met de kinderwens. Ik hoop voor jullie dat er nu snel meer duidelijk word en dat je verder kan na de behandeling. En dat je wens verwezenlijkt word. Jeetje wat is het toch oneerlijk verdeeld. Is de endometriose pas ondekt bij je? Ik had gelezen dat de diagnose endometriose vaak pas laat word ondekt door artsen. Meestal pas als onvruchtbaarheid blijkt en de vruchtbaarheidsbehandelingen gaan starten. Groetjes en sterkte
Dank je meis. Oneerlijk en onbegrepen is zo frustrerend vaak. maar we komen er wel en sluiten ooit een mooi wonder in onze armen. Ik was la zo vaak naar de HA geweest voor de pijn maar wou me niet doorsturen. Het is vorig jaar maart ontdekt dankzij 2 cystes die duidelijk te zien zijn op een inwendige echo. Maar aan de hand van mijn pijnklachten en moeheid heb ik het al langer. Mijn klachten zijn: -heel de maand door pijn, niet zo heftig maar is wel vervelend -veel moe -moeilijk of juist makkelijk naar de toillet -lange kinderwens -zware bloedingen -tijdens ongie, soms flauwvallen van de pijn En nog wat meer. We lopen nu in het 2e ziekenhuis omdat ze in het 1e ziekenhuis niet echt wisten wat ze ermee aanmoesten en ik werd constant van het kastje naar de muur gestuurd.