beste verloskundigen bijna 6 maand geleden is ons mannetje geboren. Ik geef nogsteeds 2x daags bv en ben daarnaast aan de cerazette. Nu heb ik 2 week terug antibiotica gehad en ik kwam pas aan het eind van de kuur erachter dat deze ervoor kan zorgen dat de pil niet werkt. Nog een dag later merkte ik ook dat ik een pil vergeten was in dezelfde week. Wij hebben in de bewuste periode maar 1x sex gehad en dat is nu 1,5 week terug. Om het zekere voor het onzekere te nemen ben ik gaan temperaturen. dat deed ik ook voor de eerste zw. Ik had voor de eisprong altijd een temp van 36-4-36.7 en erna tussen de 36.8 en 37.0. Nu heb ik inmiddels een week getempt en ik kom op 37.0, 37.0, 37.0, 37.2, 37.0, 37.2, 37.0 In het half jaar dat ik in totaal getempt heb heb ik maar 5x een 37.0 gehaald en nooit hoger. Nu is mijn vraag: kan het zijn dat de basale lichaamstemp nog verhoogd is door het ontzwangeren? Of kan deze echt zoveel hoger zijn na een zwangerschap? Een zw test heeft nog weinig zin, voel verder ook niks anders. Bij de eerste zw voelde ik de eisprong ook goed aan de tepels, maar omdat ik nu nog bv geef kan ik van mn tepels weinig op aan. Ik heb dan ook niks gevoeld wat op een eisprong leek, maar dat zegt natuurlijk weer niks. Hoop dat jullie een antwoord hebben op mijn vraag. Liefs Friendly
hoi Friendly, je kunt niet zoveel zeggen over die temperatuur. Het is niet per se zo dat je temperatuur na zwangerscha[ heel anders is. Wel kan het zo zijn dat je temp oiv de antibioticakuur en nog meer vanwege de ontsteking waarvoor je die antibiotica had wat hoger is dan anders. Uit de temperatuur kun je niks afleiden dus. Gewoon wachten tot je kunt testen. De kans dat je zwanger bent is niet erg groot overigens. Mirjam