Hoi, Ik heb wel eens gehoord van een zwangere vrouw - die niet bewust op een zwangerschap uit was - dat ze gewoon maandelijks ongi was. Vervolgens kwam ze maand naar maand kilo's aan en daar begreep ze niets van. Ze had niet buitensporig zitten eten o.i.d. Na de vierde/vijfde maand is ze toch maar eens naar de dokter gegaan (nog steeds niet in de veronderstelling dat ze wel eens zwanger zou kunnen zijn) en na onderzoeken kwamen ze erachter dat ze in verwachting was! Daar was ze erg van geschrokken in die zin dat ze het nooit had verwacht omdat ze steeds gewoon ongi was. Natuurlijk was het kindje welkom. Ze is nu moeder van een gezonde dochter. Hebben jullie daar wel eens van gehoord of ervaring mee (gehad)? Grtjs, S.
Yep. Maar dat zijn wel hoge uitzonderingen hoor. Mijn vriendin werd opgenomen in het ziekenhuis met een blindedarm ontsteking. Bleken dus weeen te zijn. Ze is bevallen van een mooie zoon. Had geen flauw benul dat ze zwanger was. Had dus ook helemaal niks in huis. Is allemaal goed gekomen hoor Maar het kan dus wel.
Het lijkt me wel een hele grote uitzondering dat dat gebeurd. En ze vertellen er ook vaak niet bij dat die vrouwen aan de pil waren nog of heel veel overgewicht hadden. Mij klinkt het zoizo erg "raar" in de oren altijd, zoiets voel je toch gewoon? Sommige vrouwen hebben er schijnbaar voor de geboorte nog geen band mee ofzo. Ik voelde mijn zwangerschap al een week voor ik teste aan ik had die hele test niet eens nodig 110% zeker was ik er al van. Als ik die verhalen moet geloven dan kan niet meer normaal door het leven volgensmij!
je kan er, wat mij betreft, vanuit gaan dat je niet zwanger bent als je ongesteld bent. Er zullen heus wel uitzonderingen zijn, maar dat geld voor zo een klein percentage dat dat veel eerder uitzondering dan regel is
kijk dat je in het begin het niet in de gaten heb ok. maar na een maand of 4/ 5 voel je je beeb toch bewegen. dat je tot debavlling niks in de gaten heb vind ik ook beetje maar de zus van me ex merkte de beginmaande ook helemaal niets toen ze zwanger raakte van de derde(was dus niet gepland maar wel welkom ze had al 2 dochter heel kort achteralkaar, kon ze lekker door voor de derede ronde ) maar na 4 mnd of zo was ze er achter gekomen is was bevallen van een zoon op 11/9 (bye bye twintowers )
Je hoeft niet perse al een stevige vrouw te zijn daarvoor. Vrouwen die veel buikspieren hebben kunnen het kindje ook in hun rug dragen waardoor er bijna geen buik te zien is.
Inderdaad een vriendin van mij heeft op haar 17e hetzelfde meegemaakt, maar werd elke maand ongesteld doordat ze de pil bleef slikken. Na een maand of 4 á 5 voelde ze haar darmen schoppen En tja toen viel het kwartje eindelijk dat het misschien niet haar darmen waren...Volgens mij maakt het ook verschil of je er wel of niet mee bezig bent. Achteraf gezien had ze superveel symptomen, maar als je niks van zwanger zijn weet, misinterpreteer je dat snel. Zelf vind ik het ook onbegrijpelijk. Ik voel me namelijk vanaf het prille begin altijd al zo op en top zwanger dat ik me niet kan voorstellen dat je het niet in de gaten hebt. Het is zo overheersend gevoel en voor mij kan daar geen zwangerschapstest tegenop! Als je gewoon ongesteld wordt, kun je ervan uitgaan dat je niet zwanger bent.
Het schijnt idd toch voor te komen (heeeeeel af en toe). Ik heb ooit in de Flair een artikel gelezen van een vrouw die idd "ineens" ging bevallen en het rare daarvan was dat ze drie weken voor de bevalling nog bij de ha was geweest omdat ze zo'n gespannen borsten had! En zelfs die had niks door! Ze werd dan ook idd gewoon ongesteld.
het hoeft helemaal geen stevige vrouw te zijn. de zus van een vriendin van mij was zwanger zonder het te weten. ze had maat 38 schat ik. ik heb haar een week voor de bevalling gezien en heb niks in de gaten gehad. overigens zou zij eigenlijk onvruchtbaar zijn geweest, dus was echt een wonder!
Nee inderdaad. Mijn moeder woog ook maar 55 kilo en er was niks te zien. De artsen vroegen al waar ze het kindje had zitten.
kennisen van mijn schoonouders daar de dochter van had het dus ook! we zijn zelf weze kijken ze had last van haar maag, haar vriend brengt haar naar hun huis en gaat terug naar een feestje, toen is het kind geboren ze kon niet bij de telefoon om te bellen en vlgens de doktoren is het kindje via een dierlijke bevalling ter wereld gekomen
Mijn nicht had het vijf jaar geleden. Ze is niet de allersnuggerste, laten we zeggen een beetje een dom blondje. Ze was gestopt met de pil en wachtte op haar eerste menstruatie. Die kwam steeds maar niet. Na drie maand ging ze naar de huisarts wegens klachten in haar buik, zei de huisarts: je hebt blaasontsteking, hier heb je een kuur. Ze zei nog: zou ik niet zwanger kunnen zijn? Maar de huisarts had gelachen en gezegd: nee hoor, je moet eerst ongesteld geweest zijn. Na twee maand ging ze weer naar de huisarts, die haar weer afscheepte met een kuur voor blaasontsteking. Nu vind ik het sowieso wel een beetje dom van m'n nicht hoor, ik had gewoon zelf een test gedaan thuis. Maar goed, dat deed ze dus niet. Paar maand later ging ze wéér naar de huisarts, ze had zo'n last van haar buik, rare darmbewegingen. Dokter zei: misschien heb je wel een spastische darm, ga maar even naar het ziekenhuis voor onderzoek. Daar kwamen ze erachter dat ze zwanger was. Dit was op vrijdag. Ga maar gauw de babykamer op orde maken, want je bent al wel zeven of acht maand zwanger, zeiden ze. Maar een paar dagen later, op dinsdag of woensdag (het eerste kerstdag) is ze bevallen van een dochter van bijna acht pond, dus ze was al negen maand zwanger! Als het niet om m'n eigen nicht had gegaan, had ik het nooit geloofd. Ik had notabene op 10 december nog de hele avond naast haar gezeten op een verjaardag!
Bij de eerste 2 ben ik zelf nog 2x ongesteld geworden en heb ook totaal niets gemerkt. Het was dat de echo en testen uiteindelijk anders uitwezen maar anders had ik het niet geloofd. Bij de 3e niet ongesteld geweest maar ook bij haar voelde me ik niet zwanger, ik wist dmv testen dat ik zwanger was en dat ik haar met de echo heb gezien maar anders zou ik het ook niet geweten hebben. Ik ben zelf maar heel weinig aangekomen tijdens de zwangerschap (800 gr) en ze is nooit heel erg druk geweest in mijn buik dus het had maar zo gekunt dat als ik alle maanden mijn menstruatie zou hebben gekregen ik zo ineens spontaan zou zijn bevallen zonder te hebben geweten zwanger te zijn, dus hoe ongelofelijk het voor vele (ook voor mij hoor) kan overkomen en klinken, ik kan het me uit eigen ervaring dus wel voorstellen dat dergelijke dingen gebeuren.