Hoi, Misschien al eerder aan bod geweest maar kon het met de zoekfunctie niet vinden. Als je weet dat je zwanger bent ga je dan naar je huisarts of kun je gelijk contact opnemen met een verloskundige? Hoe werkt die route?
Voor zover ik weet kan je gelijk de verloskundige bellen, maar is het ook wel handig dat je huisarts ervan op de hoogte is.
hier is het zo dat je dus zelf een verloskundige zoekt (huisarts sla je over en gynaecoloog kom je pas met problemen in je zwangerschap). je kunt altijd even de doktersassistente bellen met de vraag hoe/wat bij jouw praktijk normaal is, misschien hebben ze nog 'connecties' met een bepaalde verloskundigepraktijk. ook is het altijd handig dat de huisarts wel WEET dat je zwanger bent (dat wordt hier dus wel in de administratie van de huisarts opgenomen)
Je kunt gelijk contact opnemen met de verloskundige. Ik heb mijn huisarts alleen gebeld om door te geven dat ik zwanger ben en of ze dat even in mijn dossier wilden vermelden. Maar dit is niet noodzakelijk. De verloskundige geeft namelijk ook wel een en ander aan je huisarts door. Je krijgt pas met een gynaecoloog te maken als je zelf medische problemen met betrekking tot je zwangerschap ondervindt of als er iets met je kindje aan de hand is.
Ok, super bedankt voor de snelle reactie. Voor jullie waarschijnlijk allemaal gesneden koek, maar ik heb nog geen ervaring ermee. Nu maar hopen dat ik snel goed nieuws aan de huisarts door kan gaan geven