tampongebruik

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MenM, 16 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MenM

MenM Actief lid

Dag dames/meiden,

Sinds een paar dagen lees ik de vragen en antwoorden op dit forum. Voor mij is het allemaal heel erg nieuw en ik heb nog best wat vragen. Bij deze dus een vraag van mijn kant.

Misschien een vreemde vraag, maar aangezien ik op dit forum al een paar keer heb gelezen dat men ongesteld is tijdens een zwangerschap, ga ik mij toch iets afvragen.

Is het wel verstandig om tampons te gebruiken als er -ook al is het maar klein- een kans bestaat dat je zwanger bent? Niet eens zozeer om de eventuele vrucht te beschadigen, want dat zit ver genoeg weg, maar meer vanwege de bacterien.

Zelf gebruik ik altijd tampons, dat gevoel als ik ze niet gebruik vind ik erg vervelend. Maar ja, als het nou beter is, dan heb ik het er wel voor over.

Ben benieuwd naar jullie ideeen.

M

2. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    als er een kleine kans is dat je zwanger bent wordt je toch niet ongesteld dus heb je geen tampons nodig toch ? of snap ik je vraag nu niet ?

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ze bedoeld dat er mensen zijn die gewoon ongesteld worden, maar uiteindelijk toch zwanger blijken te zijn en zij wil nu weten of het dan schadelijk is om een tampon te gebruiken.

Ik zou het je niet kunnen vertellen. Ik denk het niet, maar ik weet het echt niet zeker.

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    is verder geen probleem hoor...

je tampon zit zowieso "voor" je baarmoedermond, en dat staat verder niet in verbinding met een eventueel ingenesteld eitje want dat gebeurt in je baarmoeder.

je kan dus gewoon tampons blijven gebruiken tot je zeker weet zwanger te zijn.

ook ik ben beide keren nog 2x ongesteld geweest voor we erachter kwamen dat ik zwanger was, en diezelfde vraag die jij nu stelt stelde ik dus ook en het was volgens de gyn geen enkel bezwaar....

enige waar je gewoon altijd op moet letten zwanger of niet dat je de tampon tijdig verschoont...

succes

5. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    okay ik snapte hem al niet #-o

6. MenM

MenM Actief lid

Bedankt voor de reacties. Ik ben daar in elk geval wat wijzer over. Fijn dat ik gewoon de tampons kan blijven gebruiken.

Jullie een goede zwangerschap gewenst en Smoekie, succes met het zwanger worden!

M

Deel Deze Pagina