Wij hebben dit jaar voor de tweede keer een huis gekocht. Mooi huis, 15 jaar oud. Maar we wilden het graag naar eigen smaak hebben. Dus verbouwen. Aannemers zijn niet te vinden, allemaal volgeboekt of reageren niet op vragen/offerte aanvragen. Dus zelf alles geregeld. Niks. Werkelijk NIKS is zonder problemen gegaan. En vandaag is even de druppel. Hier een korte samenvatting: - Vloerenbedrijf vergeet ondervloeren te bestellen voor de laminaatvloer. Rekent 1x egaliseren voor de pvc vloer, terwijl later 2x nodig blijkt. Bouwdepot al aangevraagd, maar kost bijna 1000 euro meer. Vervolgens demonteerd de legger een houten deur en zet deze in de tuin. Zegt niks tegen ons en vertrekt. Dat weekend gaat het regenen. Deur krom. - Schilders vernielen gordijnen door ze gewoon van de rails af te rukken ipv netjes eraf te halen. 6000 euro aan nieuwe gordijnen. Bedrijf wil alleen reparatiekosten betalen. Wat niet te doen is. - Electriciens leggen goot voor airco in kinderkamer verkeerd (midden in de kamer ipv naar een hoek toe). Gevolg: verf beschadigd en gaten in de muur. - Airco mannen monteren airco unit op de verkeerde plek. Middenin de slaapkamer waar een kast moet komen. Daarnaast schade aan het behang en gloednieuwe schilderwerk door betonboren met water wat niet meer te herstellen is. Ook hier weer gaten in de muur die net is behangen en geschilderd. - Nieuwe bed bezorgd. Hoofdbord past niet door trapgat. - Nieuwe CV geinstalleerd. Niet goed aangesloten. Lekkage. - Nieuwe keuken zonder apparatuur. Leveringsproblemen. Keuken a 20.000 euro zonder vaatwasser, oven en magnetron. Gewoon een gapend gat. Niemand weet wanneer apparatuur weer leverbaar is. Kan maanden duren. - Ziggo bezorgd een week van tevoren een nieuw modem en sluit vervolgens het internet af in het oude huis. Terwijl we daar nog een week wonen en moeten thuiswerken etc. - Trapbekleding kost 250 extra omdat het sloopbedrijf de lijmresten niet voldoende heeft verwijdert. - Nieuwe bankstel geven ze voor levering een tijdvak van 4 uur en ze weigeren vooraf te bellen als ze er bijna zijn. Er staat niks in dit huis nog. Dus dan moeten we uren lang staand gaan wachten... Leveren dag na verhuizing kan niet. We verhuizen op vrijdag, ze leveren niet in het weekend en niet op maandag. Dus maar op goed geluk gepland op de verhuisdag zelf. Klap op de vuurpijl vandaag; gloednieuwe koelkast bij CoolBlue a meer dan 2000 euro. Zwaar beschadigd aan de zijkant bij aflevering. Deuken en schaven (mat zwarte Amerikaanse koelkast). CoolBlue weigert in eerste instantie hem neer te zetten tot er vervanging kan worden geregeld. Kunnen niet zeggen wanneer ze een nieuwe kunnen leveren. Bieden slechts aan een omgewisselde koelkast van een andere klant (tweedehands tig jaar oud krotding) neer te zetten zo lang of wat korting. Maar de schade staat in het zicht. Na veel stampij toch de beschadigde neergezet zo lang. Maar aansluiting op de waterleiding lukt niet en lekt. Dus Amerikaanse koelkast zonder aansluiting op waterleiding waar we een loodgieter 250 euro voor hebben betaald. Zo. Ik ben even helemaal klaar met dit huis. En we zijn nog niet eens verhuist... pffff
Ik had het hele huis in de fik gestoken. Ontzettend logisch dat dit de druppel was, bij mij was dat waarschijnlijk al veel eerder geweest. Wat een pech hebben jullie zeg.
Shit wat een pech. Ik had het idd ook allang in de hens gezet. Nee zonder gekheid wat een gekut allemaal. kunnen jullie even samen een nachtje of weekendje weg en gewoon afleiding zoeken? Lekker samen eten, lekkere wijn erbij en vooral niet over het huis praten? kunnen jullie daarna een plan van aanpak maken!
Gaan we ook doen inderdaad. Minus de wijn ivm zwangerschap, haha. Man, man, man. 10 jaar van je leven dit.
Pfff kan het me geheel voorstellen dat de emmer is overgelopen, wat een gekluns wat je maar zou moeten pikken… Hopelijk is snel alles achter de rug en kunnen jullie van jullie droomhuis gaan genieten.
Eerlijk, ik zie een aantal dingen die je zelf had kunnen voorkomen. Neemt niet weg dat een huis verbouwen enorm zwaar is en je op kan breken, zeker onder invloed van een zwangerschap. Succes!
Natuurlijk hoor. Achteraf makkelijk praten ook. Veel van deze dingen gebeuren ons ook geen tweede keer.
Ja het is echt een leerschool en in deze tijd een dure ook. Mijn man en ik (laten) al 12 jaar panden verbouwen en als ik kijk wat we in het begin ook allemaal niet wisten. Echt zoveel maar was nog niet zo’n problematische en dure tijd met aannemers en bouwlieden. Kom net bij familie vandaan om daar naar bouwplannen te kijken.
Fijn he het helemaal naar je eigen zin maken. We kunnen er over meepraten met een nieuwbouw huis waar ik na 4 maanden wonend de uitvoerder aan de deur had maar man en ik beide zwaar ziek waren met vreselijke migraine ... die uitvoerder sprak de woorden "ja daar heb ik niks mee te maken, vrouwtje" .... euhhhhh pardon heeft die denk ik nog net gehoord voordat ik onze deur dichtsmeed met zijn dikke fok er tussen .... ik was er zooooo klaar mee. Nu wonen we er 9 maanden en moeten we morgen voor de 2de keer bellen want er is weer een AEG keukenapparaat stuk .... kunnen dus nu waarschijnlijk aankomende 2 weken niet koken .... Het stoom komt me uit de oren!!!!!! Sterkte dit is zo'n klote tijd al zonder al die sorres en wat maak je mee! Geef jezelf een dikke knuffel en koop alle chocola en wijn op in de buurt. Toi toi toi
Pfff wat een gedonder joh!! Wij gaan eind dit jaar verbouwen, hebben allebei echt totaal geen tijd om overal bij te zijn etc dus we hebben een projectleider in de arm genomen die de bouw gaat leiden. Hij is ook de tekenaar dus wel makkelijk. kost wel extra geld maar ik hoop zo dat we dan al dat gezeik wat jullie hebben, niet hebben. En als dat gebeurd dan regelt ons mannetje dat. Bah, hopelijk is het snel voorbij, wat een prutsers allemaal
Ah nee. Dat is ook wat zeg! Het blijft mij verbazen hoeveel "professionals" totaal niet gied in hun werk blijken...
Dat is echt verstandig om te doen inderdaad, zo'n projectleider. Wij hebben maanden gezocht, maar konden geen betrouwbaar iemand vinden. Dus maar zelf gedaan, maar dat heeft ons zoals je ziet behoorlijk wat grijze haren bezorgd.
Hier zitten we ook in de ellende nieuwe keuken besteld. 13 weken levertijd. Afijn 28 juni start de keukenmontage. Blijkt er nog een leiding te moeten worden afgedopt. Stel en sprong een loodgieter geregeld. En de keukenmontage gaat verder. 1 aanrechtblad te kort en de ander zit de kookplaat op de verkeerde plek. Oftewel volledig aanrechtblad moet worden vervangen. Wij hebben een hoekkeuken en dan 2 losse kasten. Blijkt een meetfoutje want de vaatwasser kan niet open met het zijpaneel. Dus die er maar weer afgehaald in afwachting van het 3 centimeter opschuiven van de hoge kosten. Wij hebben ondertussen ook pvc laten leggen. Kan ook niet afgemaakt worden omdat die kasten nog opgeschoven worden. Dan zit onze koof in de weg dus die moet weer afgebroken en opnieuw en dan ook weer een stukadoor regelen. Afzuigkap hangt nu ruim naast mijn kookplaat. Als ik ga koken moet ik dus eerst mijn rookmelders uitzetten. En omdat het aanrechtblad vervangen moet worden kan de achterwand dus ook niet gemonteerd. Maar al met al qua contouren heb ik een prachtige keuken. Aanrechtblad komt in week 34. Dus ergens in september is mijn keuken klaar. Ik snap helemaal hoe je je voelt.
@Patty86 mijn God. En ik ben chagrijnig over mijn vaatwasser. Onvoorstelbaar. Mag hopen dat je nog iets van compensatie krijgt?
Wat een ellende allemaal. Wij gaan ook verhuizen. Je eerste probleem hebben wij ook. Geen aannemer te vinden. Wij hebben ook alles zelf geregeld. Nu hopen dat we niets zijn vergeten. Ik hoop dat de rest soepeler gaat....... Succes!
Ik ben nu heel blij dat we een goede aannemer hebben en een architect die de bouwbegeleiding doet. Hoewel het ook veel duurder is allemaal, maar goed, daarna even op een houtje bijten en dan oud worden in ons droomhuis Maar wat een ramp bij jullie zeg, hopelijk alles snel op orde….
En dat dacht ik dat wij veel problemen hadden Al weken zitten we met een plaat in de gevel en laat de glaszetter het afweten. Betonvloer was te laag gestort. Hals over kop nog een dekvloer voor de hoofdprijs ligt deze als een golfplaat. Lekkage na plaatsen dakkapel omdat ze de afwatering van het raam hadden weggehaald (Veluwe dakraam) maar niet hadden teruggeplaatst. Bij ons gelukkig einde in zicht. Deze week vloerverwarming en schilderen. Volgende week de vloer. Keuken komt later in het jaar pas Heel veel succes en sterkte met alles