Hallo dames, In verband met mijn leeftijd zou ik in principe voor (IVF) behandeling terecht kunnen bij het Maasstadziekenhuis (Rotterdam). Voor m'n eerste gesprek en latere beslissing of ik daar behandeld wil worden of toch richting buitenland moet kijken zoek ik dames die hun ervaringen met het ziekenhuis of Dr. V.erhoef willen delen. Ik hoor graag van jullie!
Ik zit ook in t Maasstadziekenhuis alleen bij dr Ritveld en dr Schreidor. Ik hoor van alle 3 dus ook van dr verhoef goede verhalen!! Na je punctie ga je naar t Erasmus MC voor de terug plaatsing! Succes met alles!
Natie, Dank voor je reactie! Dit is wat mijn huidige FA ook over hem zei maar ik vind weinig over hem (behalve zijn koninklijke onderscheiding! en dat hij een grondlegger was van transport ivf, dat wil toch best veel zeggen) maar ik was op zoek naar ervaringen met behandelingen. Ik verwacht dat hij verder kijkt dan "normaal", een "out of the box" denker is. Een (oudere) man die graag helpt en daar ver in (durft te) gaat (n). Zijn nek durft uit te steken en heel veel verstand van zaken. Is dat zo? Klopt mijn verwachtingsbeeld??
Ik heb hem 1 keer gehad, omdat ik anders pas later kon komen en ik daardoor mn cyclus zou missen. Ik vond het een aardige man. Kreeg zelf extra utro voor een eventuele cryo, om mn lf fase te verlengen. Dit krijg je bij anderen niet zo vaak. Verder heb ik niet zo veel ervaring. Ben die ronde wel zwanger geraakt, maar dat was natuurlijk toeval. Had dezelfde medicijnen als de eerste ronde. Succes met je beslissing.
Bo, Dank voor je reactie! Kun je iets meer vertellen over de behandeling? Werkwijze, de artsen? Wordt alleen de terugplaatsing in het Erasmus gedaan of ook nog labonderzoeken o.i.d.? Dank alvast!
Happy, Dank voor je reactie! Ik hoor graag goede ervaringen met hem en dit is er zeker een! Iemand die aardig maar vooral meedenkend is en buiten de lijntjes werkt. Wel toevallig dat je in die ronde zwanger raakte! Dank je, ik krijg steeds meer vertrouwen en zin erin!
Hoi Zoetje, Aangezien ik een escape ivf heb gehad is t bij mij iets anders gegaan dan normaal maar normaal krijg je een bloed test om te kijken of zowel je man als jij een geslachtsziektes/ hiv en hepatitis hebben. Daarna krijg je hormonen om je eiblaasjes/follikels te laten groeien. Je krijgt dan regelmatig een echo om dit goed in de gaten te houden. Wanneer ze tussen de 18 en 20mm zitten moet je op een bepaalde tijd pregnyl spuiten en heb je zo'n 36 uur later de Punctie. Tijdens de punctie kan krijg je 4 prikken in je baarmoeder. Dit is even vervelend helaas. De gynaecoloog gaat dan je follikels leegzuigen. Hier zitten je eicellen in, helaas zit niet in elke follikel ook een eicel. Na de punctie ga je naar een soort van uitslaapkamer zodat je nog even bij kan komen en even wat eten. Je man gaat dan naar het Erasmus MC om daar je eicellen af te geven. Hij moet dan ook zijn zaadcellen dan daar produceren en inleveren. Hij moet dan even wachten want ze gaan dan controleren of ze genoeg zaad hebben. Daarna krijgt hij een brief mee met daarop het aantal eicellen wat je had. Hij mag je dan weer op gaan halen. De bevruchting word in het laboratorium van het Erasmus MC gedaan. Na 3 dagen word je terug gebeld of er een terugplaatsing gaat plaatsvinden en krijg je te horen hoelaat je in t ziekenhuis moet zijn ( Erasmus) Binnen 3 weken krijg je ook te horen of er nog cryo's zijn. Ik had in totaal 17 follikels, waarvan 10 eicellen, 5 waren er bevrucht. 1 terug geplaatst en 2 goed genoeg om ingevroren te worden. Ik hoop dat je hier een beetje wat aan hebt.
Bo, Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Daar heb ik zeker wat aan! Wij zijn al elders onderzocht en in behandeling met IUI in eigen cyclus! dat schiet dus niet op en in verband met mijn leeftijd heb ik geen seconde te verliezen vandaar mijn mogelijke overstap. Bij mij dus ook iets anders dan normaal. Ik lees soms nare dingen over punctie's en soms ook in het Erasmus vandaar dat ik wilde weten wat er zich precies, waar gaat afspelen. 3 weken in spanning zitten over wel of niet cryo is wel lang.. Jij al bijna weer op voor een terugplaatsing..spannend!
ja het word binnen 3 weken verstuurd, ik zat helaas alleen met allemaal feestdagen waardoor t lang duurde. Heb op een gegeven moment gewoon gebeld naar t Erasmus en dan vertellen ze t ook, dus mijn tip: bel gewoon na een week. Heel veel succes!!
Bo, Wat een eigenzinnige man is hij! Heerlijk zijn eigen gang gaan, nergens aan storen..heel bizar gesprek gehad... Hij riep ons en liep naar zijn kamer. Ging achter zijn bureau vandaan nog eens roepen toen we niet snel genoeg naar zijn zin in de kamer stonden..we waren nog aan het zoeken in de gang! Vervolgens werd hij tig x gebeld omdat hij supervisie had, dat verstoorde ons gesprek natuurlijk ook. Maar gelukkig is hij eigenzinnig! Trekt zich niets aan van de regels, want hij wil ons wel helpen met IVF mits mijn AMH waarde nog goed is, dus nu wachten op de uitslag, eind juli belt hij mij en dan weten we hoe verder... Hij vond het ook heel vreemd dat ik nog aan het klooien was met IUI in eigen cyclus en dat huidige zkh niet open is in weekenden en feestdagen waardoor ik nu 2x een IUI heb moeten missen...wellicht helpt zijn brief aan m'n huidige fa ook alvast om toch ook hier wat aan te veranderen... Jij in ieder geval bedankt voor je hulp zover! En uiteraard ook veel succes!!
Dr Verhoef ken ik niet, maar wel Ritfeld en Dreischor. Die vond ik allebei even vriendelijk, net als ook alle verpleegkundigen daar. Ze proberen je altijd op je gemak te stellen.. Hier een zwangerschap na 6 IUI pogingen (met clomid en pregnyl) en we zijn nu voorzichtig zelf aan het klussen voor een 2e beebje, maar als dat niet spontaan lukt, zou ik zelf het liefste weer naar t Maasstad gaan voor een evt behandeling.. Al hopen we natuurlijk dat bij een 2e beeb geen behandeling nodig is
Jorietje, Dank voor je reactie! Fijn dat je zulke goede ervaringen hebt met het Maasstadziekenhuis! Ik hoop ook voor je dat er geen behandeling nodig zal zijn! En trouwens ook voor mezelf Helaas moet ik nog even afwachten, ook of ze me überhaupt willen behandelen..