Na hoeveel weken zie je een buikje?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door cadeau, 3 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cadeau

cadeau Lid

22 mrt 2008
    17
    0
    0
    Hoi,

Ongeveer 2 maanden geleden dacht ik zwanger te zijn ondanks ik de pil slikte. Ik heb de pil nog 2 mnd geslikt maar ben nu gestopt. Had de strip wel netjes afgemaakt en ben ook gewoon ongesteld geworden(begin april en ben het op dit moment nog).
    Toch heb ik nog steeds het idee zwanger te zijn, al bleek uit de test dit negatief te zijn. Ik bloed véél minder en het gaat gepaard met krampen die ik normaal nooit heb.
    Iedereen vraagt me of ik zwanger ben, omdat ik een zwangerschapsbuikje zou hebben.
    Ik weet wel dat ik weer zou moeten testen, maar de vraag is eigenlijk na ongeveer hoeveel weken je een buik kan zien. En hoe kan je dat het beste bij jezelf zien?

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Pffff, daar is helaas niets over te zeggen!

De een krijgt bij 6 weken al een buikje (zoals ik) en er zijn meiden die bij 20 weken pas een buikje krijgen.

Dat je minder bloed en meer krampen hebt, zou ook kunnen zijn (zou kunnen) omdat je met de pil bent gestopt. Dan kan je menstruatie ook anders zijn. (al moet ik wel zeggen, dat als je begin april bent begonnen met je menstr, en er nu nog steeds last van hebt, dat ik wel eventjes langs de huisarts zou gaan)

Succes!

3. cadeau

cadeau Lid

22 mrt 2008
    17
    0
    0
    He lieverd, bedankt voor je reactie.

Hoe ziet jouw buikje eruit? voelt het hard aan? en is het een soort van V vorm?

Ik heb het verkeerd geformuleerd. Ik heb begin april gemenstrueerd, slikte weer 3 weken de pil en ben sinds dinsdag weer ongesteld. Officieel zou ik vandaag weer met de pil moeten beginnen, maar dat doe ik dus niet ;)

4. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    met 12 weken paste ik mijn kleren allemaal niet meer, en met 24 weken konden anderen het zien. Maar het is idd voor iedereen anders.

5. cadeau

cadeau Lid

22 mrt 2008
    17
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord Agnes!

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.193
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi cadeau als je in het album kijkt van wendyp zie je haar mooie buik ;)

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hoe mijn buik eruit ziet... Als een mega grote skippy bal hihi ;)

@vruchtje.. thnx ;)

8. cadeau

cadeau Lid

22 mrt 2008
    17
    0
    0
    Bedankt voor de tip :D

@ Wendyp, prachtig om te zien! Sterkte bij de bevalling!

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ben nu 13 weken en een paar dagen en ik zie bij mezelf nu wel een buikje.
    Maar voordat anderen dat kunnen zien gaat er nog wel een maand overheen denk ik.

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Thnx! :oops:

11. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Wanneer je buikje krijgt kan sterk varieren. Bij mijn eerste moest ik met 7 maanden mijn trui strak trekken omdat mensen niet wilde geloven dat ik zwanger was :D Bij mijn 2de had ik in januari al zon buik dat als mensen me vroegen wanneer komt die en ik zei eind juni... ze eigenlijk niet helemaal wisten hoe te reageren heheh.

Het kan dus alle kanten op.

12. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Nou inmiddels ben ik wel de fase van 'is ze nou zwanger of gewoon flink aangekomen' voorbij :D Nu is het echt goed zichtbaar. Voor mij is dit de 1e zwangerschap, volgens mij is het vaak zo dat bij 2e zwangerschap het veel sneller een flinke buik wordt (dan is alles al eens opgerekt). Maar het hangt erg van je lichaamsbouw af.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik kreeg pas bij 19 weken een ECHTE buik en bij 16 weken zag je het een beetje. Foto staan in me album

14. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Bij mij zag je pas een matig buikje met 20 weken :oops:

Maar daarna ging dat buikje ook gigantisch groeien :D

15. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    met de 20 weken begon ik echt een buik te krijgen en nu lijkt ie elke dag wel n beetje te groeien!
    maar met de ongeveer 16 weken begon ik het zelf al te zien alleen andere niet hahaha

16. Jompie

Jompie Niet meer actief

Bij mij begon mijn buikje bij 6 weken licht op te bollen, had daarvoor gewoon plat buikje, nu is het duidelijk zichtbaar, moet/wil het alleen nog 3 weken stil houden.....Wordt een beetje lastig.

17. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap paste ik bij +/- week 10 niet meer goed in mijn kleren (zaten niet lekker op mijn onderbuik) Was ook gestopt met roken, dus ook rokerskilo's hihi.

Het verschilt per persoon en per zwangerschap.

18. ads

ads Lid

13 mei 2008
    45
    0
    0
    ik heb nu al dat sommige kleren niet meer lekker zitten en je begint bij mij al een buikje te zien, dit is al vanaf vorige week (5wkzwanger) en at is vooral nadat ik iets gegeten heb.
    ik heb nu ook al wat wijdere truitjes gehaald omdat ik normaal heel slank ben en nu dus een buikje heb...

19. Apekop

Apekop Actief lid

29 mei 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Mijn vraagje alleen was over die opgezette buik; ik heb volgens mij elke maand vlak voor m'n NOD-dag een opgezette buik. Steeds denk ik dan; misschien toch? Maar je kan toch niet al zo snel een buikje hebben? Ik zou eerder denken dat je een boller buikje hebt omdat je baarmoeder zakt oid met je menstruatie. Wat is jullie ervaring hiermee?

Deel Deze Pagina