Zal maar eerst beginnen met dat ik me enorm kut voel en zeer onzeker. Sinds maandag bloedverlies, niet erg veel en oud, donker bloed. Gisterochtend bij huisarts geweest, ze heeft gekeken met een eendebek en zag veel bloed zitten, maar wat er tot nu toe nog niet is uit gekomen ... Ze heeft gevoeld en zei dat de baarmoedermond iets open stond, wat dus wss wijst op dat het een miskraam gaat worden. Maar... ik moet wel hoop houden, het kan goed gaan. Dus ik probeer me daar aan vast te houden. Wat het ene moment beter gaat, dan het andere moment. Werd vanmorgen wakker met zo'n bekende pijn in de buik, van ik word ongesteld, maar dat is nu ook weer weg. En mijn borsten zijn het ene moment wel gevoelig en het andere moment niet. Klinkt mss heel cru, maar ik heb zo iets van, als het niet goed is, laat het dan aub doorzetten, weet ik waar ik aan toe ben. En als het wel goed is, laat het dan ophouden met bloeden ! Ik vind die onzekerheid nog erger dan weten waar ik aan toe ben. Huisarts had nog wel even met verloskundige overlegt, maar die had zoiets van, (gisteren) vandaag kan het hartje nog kloppen, dan lijkt het of alles nog goed is, maar morgen kan het over zijn. Als het zo nog een tijdje verder sukkelt, moet ik volgende week opnieuw naar huisarts. Dus tot die tijd maar enorm duimen en hopen dat het goed gaat !!!
Hoi hoi ook ik werd gister opgeschrikt door donkerbruin bloedverlies, ik was op visite totdat ik een lichte kramp voelde ik kwam thuis en mijn ondergoed zat bruin slijmerig bloed koffiebonen kleur ik schrok en rende naar mijn man. hoewel ik hier er eenhoop over heb gelezen, dat het niet altijd wat hoeft te betekenen maak ik me ontzettend zorgen. gelij kmijn schoonzus gebeld die was elke maand gewoon ongesteld terwijl ze zwanger was tot aan een paar maanden voor de bevalling? alles is goed gegaan. heb ook het gevoel dat de symtomen afnemen ik heb nog wel pijnlijke borsten, maar het voelt minder pijnlijk aan. ook de krampen worden minder. had gehoopt dat het vanochtend over zou zijn, maar elke keer als ik veegde zag je toch bloed vanochtend de huisrts, klonk al bezorgder dan ik was hij zei of het moet doorzetten of niet, niets anders dan afwachten.
Het heeft gisteravond wel doorgezet. Tussen het bloed zag ik een 'blaasje' zitten van ongeveer een centimeter doorsnee, met daarin een 'rijstekorrel' van een 5-6 mm. KUT ! Opzicht vind ik het wel bijzonder het gezien te hebben, het vruchtje/ embryo. Anders zit ik toch de hele tijd nog in de onzekerheid van "zal het toch nog goed gaan ?" Alleen het vreemde is, ik voel me niet ongesteld, normaal gesproken heb ik echt buikpijn en nu eigenlijk niets. Heb huisarts gebeld, ik moet rond 11.30 uur terug bellen, assistente wil even overleggen met ha, hoe of wat. En domme vraag mss: Mag ik gewoon tampons gebruiken, vind maandverband niet zo fris.. brrr
ooh wat erg voor je echt klote maar aan de andere kant moeten we maar denken, je lichaam weet het beste wat het doet en dat moeten we maar accepteren. ik wens je heel veel sterkte meid! ik weet niet of het verstandig is om een tampon te gebruiken, hoop dat iemand kan antwoorden.
Dankjewel ! Jij ook succes en sterkte en zal voor je duimen dat het goed gaat ! En het is ook zo, een miskraam is vaak met een oorzaak, omdat het vruchtje niet goed is en dan mag je mss 'blij' zijn, dat het niet goed gaat. Ik ben niet blij, maar kan het wel accepteren. Hoop alleen dat het nu wat sneller gaat, opnieuw zwanger worden...
Ik heb destijds wel tampons gebruikt, heeft niemand tegen me gezegd dat het niet mocht. Succes meiden, ik voel met jullie mee!
Wat erg voor jullie. Veel sterkte en hopelijk voel je je weldra weer beter. Ik geloof dat het niet verstandig is om een tampon te gebruiken i.v.m. infectie gevaar want het is toch een wondje in je baarmoeder. Wellicht voelt het prettiger om komende dagen een aantal keer per dag te douchen? En als dat niet mogelijk is vochtig toiletpapier of baby billen doekjes? voor een iets frisser gevoel. Nogmaals liefs en sterkte komende tijd.
Zojuist de assistente nog weer even aan de telefoon gehad. Vind het wel vreemd hoor, want ze kon me niet zeggen wanneer, ongeveer ik weer 'gewoon' ongesteld zou/kon worden. Het is nu allemaal een beetje onderbroken.. Iemand enig idee, hoe lang het ongeveer duurt ? Als ik me er niet gerust onder voel, mag ik volgende week nog wel even komen op het spreekuur. (assistente had even met huisarts overlegt, wat dat betreft heb ik een schat van een huisarts, gelukkig ) En wat de tampons betreft, het was idd beter van niet, ivm wat naar binnen brengen en toch kans op een infectie nu. Voel me al kut en moet me dus nu ook nog eens niet fris voelen... natuur is wreed