Goedemorgen meiden, Ik temperatuur nu sinds 2 maanden, altijd standaard om 7 uur. Nu werd ik vanmorgen al om 5.25 wakker en ik was echt klaarwakker. De vorige ronde had ik dat ook weleens en ik besloot dan om ook even te meten en dan ook weer om 7 uur te meten. Vorige en begin deze maand was de temperatuur telkens hetzelfde (dus bijv. zelfde temperatuur om 6 en 7 uur gemeten). Dat was dus fijn en geen probleem . Nu heb ik vanmorgen om 5.25 uur gemeten en had ik 36,65. Ik moest zo nodig plassen en ik wist dat het mijn temp. om 7 uur ging beïnvloeden, maar het lukte me anders niet meer om in slaap te vallen. Heb toen ook nog lang wakker gelegen; nog geen uur geslapen daarna. Temperatuur om 7 uur was dan ook 36,91. Vorige maand had ik ietsje later in mijn cyclus een soortgelijke temperatuur. Vraag: welke temperatuur zouden jullie invullen op jullie kaartje? Die van 5.25 was na ongeveer 6 uur slaap. En ja, ik weet dat je elke dag op hetzelfde tijdstip moet meten en dat doe ik ook, maar ik was gewoon echt klaarwakker en voelde dat ik waarschijnlijk niet meer veel ging slapen. Vorige maand zag ik het ook aan mijn temperatuur als ik wat lichter had geslapen. Alvast bedankt!
Ik vind het een lastige. Ik zie dat ff je eisprong al aangeeft. Als je de lage temp zou aanhouden dan twijfel ik zelfs of er feitelijk een eisprong plaats heeft gevonden. Vind de temperatuur dan ten opzichte van alle temperaturen voor het rode kruis weinig verschillen. Als je de hoge temperatuur aanhoudt dan vind ik de eisprong wel overtuigend. Mmm is een lastige.
Ik snap wat je bedoelt Madelie! Daar zat ik zelf ook al mee. Mijn tempkaartje vind ik deze maand een stuk minder duidelijk dan de vorige... Alhoewel de vorige maand mijn temperatuur ook in een langzaam tempo steeg, i.p.v. 0,3-0,5 in een keer... Ik heb wel een positieve ovulatietest gehad op cd19 (ook ovu-pijn) en 's avonds en dag erna was hij alweer wit. Ik weet dat dit niet aangeeft dat er daadwerkelijk een eisprong plaats heeft gevonden. Ik weet het niet, zie het somber in ...
Ik zou voor de zekerheid even doorgaan met ovulatietesten voor het geval je ei nog niet gesprongen is. Dan probeert je lichaam het meestal nog een keer.
Ik heb deze ronde ovu-testen gebruikt van Zwanger & Kids, voor het interpreteren van een test lijkt het me handig om wel dezelfde te gebruiken? Ik heb ook nog wat over van Sensitest, maar daar kreeg ik geen duidelijke streepjes op.
Ik heb laatst sensitest en zwanger &kids besteld. Ook ik vind die van sensitest niets. Zwanger & Kids is inderdaad veel duidelijker. Toch zou ik, om zeker te zijn dat je eisprong niet later komt en je deze mist, even bij kruidvat of etos testen halen. Maar dat ben ik
Ik denk nog niet dat je ei is gesprongen, je temp zit op je gemiddelde waardes en je hebt na de eisprong die ff aangeeft nog vruchtbaar slijm. Ik denk dat die nog komt.
Ik had de vorige maand ook nog vruchtbaar slijm na de eisprong. Het werd na cd17 al minder, maar FF raadt aan het altijd aan te geven als je het wel ziet. Op cd18 werd het al minder en zag ik wisselend C en EW. Het is nu 2-3 dagen echt creamy... Dus dan zou het maar 1 dag na eisprong nog 'egg white' zijn geweest, dat had ik vorige maand ook. In principe wijst vruchtbaar slijm/ovulatiepijn/positieve test echt richting eisprong op cd17/18. Maar mijn temperatuur stijgt niet denderend. Kan dat niet een keertje voorkomen? Ook misschien door wat lichter slapen voor het tempen? Nana, mijn vraag was eigenlijk welke temperatuur je zou invullen. Die van 5.25 of die van 7.00. Daar twijfel ik voornamelijk over.
Ovulatietest gedaan en die laat maar een licht streepje zien. Het zou natuurlijk kunnen dat deze maand een uitzondering is, maar als er nu nog een ovulatie zou moeten komen (en dat is dus nu nog niet en dan pas over paar dagen denk ik), dan is dit wel een veel langere cyclus dan normaal... Ik ga afwachten wat mijn temperatuur morgen doet en ga er eerst maar vanuit dat FF mijn eisprong goed heeft gevonden. Wat betreft lichamelijke signalen lijkt dat ook te kloppen namelijk. Welke temperatuur ik moet invullen, weet ik nu echter nog steeds niet !
Als antwoord op je vraag: Ik vind beide tempen niet helemaal betrouwbaar, maar ik zou eerder de temp van 5:25 uur invullen, want dat is na een goed aantal uren slaap. Nog even ter opmerking: Een positieve test geeft aan dat je ei binnen 24-48 uur springt. Ik zou zelf eerder denken dat je eisprong twee dagen later is dan ff nu aangeeft (cyclusdag 22). Maar het is wel wat lastig dat die temp juist niet zo betrouwbaar is. Ik ben benieuwd wat je temp morgen is en wat ff er van vindt.
Vorige maand had ik ook binnen 12-18 uur een eisprong, dat kan dus wel degelijk! Had er ook iets over gelezen op FF, dat je soms ziet dat er een eisprong plaatsvindt op de dag van de positieve ovulatietest. Zoveel mensen, zoveel lichamen ! Overigens is de meting van cd22 gewoon betrouwbaar? Of bedoel je misschien een andere?
Ik heb mijn vraag gesteld bij FF en die hebben mij een helder antwoord gegeven! Nu afwachten hoe mijn temperatuur de komende week zal zijn.
Madelie, ik zal het kort en bondig proberen samen te vatten (en te vertalen) ! Dat ik een ovulatie heb gehad, was volgens haar duidelijk. Ze denkt ook dat er eventueel een latere ovulatie plaats kan hebben gevonden (dag 22), maar de meeste signalen wijzen richting cd19. Omdat de meting van cd20 een uur eerder was dan normaal (moest een uur er eerder uit voor een congres, kon helaas niet anders), is het lastig om te zien of het accuraat is. Wel geeft ze aan dat het niet bij iedere vrouw zo is dat een uur eerder/later meten perse inaccurate metingen geeft. Ze zegt dat dit van vrouw tot vrouw kan verschillen. Ik had zelf mijn notities er nog even op nageslagen en zag dat ik op cd22 niet onder de dekens lag toen ik wakker was en wat onrustig had geslapen (om 5.45 kort wakker en daarna licht geslapen tot 7 uur). Het zou kunnen dat de meting van die dag daardoor beïnvloed is. Ook geeft ze aan dat het ook kan voorkomen dat je een langzamere stijging hebt in temperatuur na je ovulatie, dat zou bij mij op de kaart dus kunnen. Ook kun je vruchtbaar slijm vinden ná je ovulatie, omdat oestrogeen nog een invloed op kan hebben na de LH-piek. Ook dit verschilt van vrouw tot vrouw. Ik moest mijn kaartjes vooral niet vergelijken met andermans kaartjes, maar alleen kijken naar het 'grote plaatje' op die van mij. Ik geloof dat ik zo alles benoemd heb! Ik hoop zelf dat mijn eisprong op cd19 heeft plaatsgevonden. Cd22 is het ons niet gelukt om te vrijen (cd20 nog wel, maar denk te vroeg in geval van eisprong op cd22), dus dat zou wel heel erg balen zijn als het die dag zou zijn geweest...
Duidelijke uitleg Dank je wel. Wel fijn dat ze bij ff snel reageren en ook de tijd nemen om uitgebreid te reageren. Ze hebben zoveel gebruikers. Ik denk ook dat jij je eisprong op dag 19 hebt gehad hoor.