Ik weet niet of er nog meiden wakker zijn maar vraag het toch nu maar.. Ik zit nu in ronde 1. Dag 12 van mijn cyclus. We hebben fanatiek geklust de afgelopen dagen, dat doen we eigenlijk altijd wel haha. Ik heb van de week wel een paar keer wat witte afscheiding gehad. Ik zat eigenlijk te wachten en hopen dat ik mijn ei zou merken... Maar nu heb ik vanavond ongeveer een halfuurtje wat bloed verloren. Heel rood/roze en heeeel weinig, voornamelijk bij het afvegen.. Het was heel anders dan ik gewent van mijn menstruatie. Een beetje slijmerig/slierterig. Sorry voor de ranzige details haha. Maar ook al de hele avond (ook voor ik het 'bloed' ontdekte) een weeïg gevoel in mijn buik. En nu links heel laag constant hele irritante steken. Kan dit betekenen dat ik mijn ei al gehad heb? En dat dit een mogelijke innesteling is? Of denk ik nu te positief?
Ik denk dat je iets te positief denkt . Er vanuit gaande dat je innesteling rond dag 5-7 na eisprong is en je aangeeft dat je pas op cd 12 zit, kan dat eigenlijk niet. Wellicht is het je eisprong, zo klinkt het wel. Sommige vrouwen hebben dan ook licht bloedverlies. Succes!
Haha oké! Nu dus gewoon afwachten Sorry achteraf misschien een beetje een domme vraag maar ik ben helemaal nieuw hierin. Word ons eerste kindje en ben 12 jaar aan de pil geweest.. Ik heb dus ook geen idee hoelang mijn cyclus is.. Wist trouwens ook niet dat innesteling pas 5-7 dagen na de eisprong is.. Maar in ieder geval bedankt voor het snelle antwoord!
Een innesteling kan zeker nog niet op cyclusdag 12. Het zou je eisprong kunnen zijn. Of helaas ontpillingsverschijnselen.
Is dit je eerste cyclus na 12 jaar pilgebruik? Dan moet je sowieso rekenen op een periode ontpillen. zoek eens op internet, er is enorm veel te vinden over hoe een normale cyclus eruit ziet met eisprong, innesteling etc.
Ja in principe wel. Ik heb vorig jaar wel een korte pauze gehad van de pil maar voor de rest aan de pil geweest. Dat ontpillen wist ik.. Maar niet die steken in mn buik enzo.. Nogmaals, sorry dat het een beetje een domme vraag was, het is gewoon allemaal zoveel om te onthouden als je er net nieuw mee bent haha.
Geen sorry zeggen. Er zijn geen domme vragen. Voor mij is het ook ooit nieuw geweest, logisch dat je met vragen zit etc. Daar is dit forum voor! Succes!!!
Het is wel grappig om te merken hoe je lichaam werkt zonder de pil. Ik voel nu ook veeeeeel meer. Google maar eens, dan kun je vanzelf lezen welke symptomen bij bepaalde periodes in de maand horen .
vragen zijn niet dom! En vooral niet als het over je lichaam gaat. Al die hormonen, is om gek van te worden! Ik denk ook dat het de eisprong is geweest. Maar zeker weten doe ik het niet. Even op het wachtbankje tot je kunt testen! Succes!
hahaha.... heel herkenbaar! Ik voel nu ook vanalles wat ik nooit eerder zo bewust heb gevoeld. Wordt er ook wel eens moe van hoor. Denk je zwangerschapssymptomen te hebben, wordt je toch weer ongi.... grrr
Hou op, schei uit . Ik zit nu ook weer op de bank met allemaal venijnige steekjes op de juiste plek maar dat heb ik elke maand, om gek van te worden!
Dank je wel voor te reacties allemaal! Voelde me even heel stom haha. En idd nu even op het wachtbankje... Wanneer kan ik het beste testen denken jullie? Had al een topic met de vraag dpo of nod en daaruit besloten dpo te testen, omdat ik vanwege het stoppen met de pil geen idee heb wanneer en of ik al ongesteld word.. Zit ik dadelijk voor niks te wachten. Volgens de app zou ik statistisch gezien 16 okt mn ongi moeten krijgen dus dat is dan toch nod? Maar als ik dpo wil testen moet ik dan zaterdag aanhouden als ovu dag? En dan dus plus 10 of 12 dagen?
Hoi, ik deel je onzekerheid. Ook ik gestopt met de pil, maar ik heb inmiddels net mijn menstruatie achter de rug. Meteen cyclus van 27 dagen, jippie! Ik had net als jij ook op dag 12 slierterig slijm, en op dag 13 mijn ei gehad. Dat voel ik altijd. Dit keer had ik geen ovulatiebloeding, maar de vorige keer wel, dus ik denk ook dat je je ei gehad hebt. Ik hoop het voor je, want dat betekent vaak dat je dus binnenkort ongesteld wordt, en geen 3 maanden of langer op je menstruatie hoeft te wachten, zoals meerdere meiden hier op het forum. Maar bereid je voor; vanaf nu ga je echt vanalles voelen haha! Om gek van te worden, maar in mijn geval was het echt ontpillen. Ik zal je zeggen war ik last van had, misschien heb je er wat aan: zere en gevoelige tepels/borsten, steken in mijn onderbuik thv eierstokken, steken in schaambeen, maagzuur, emotioneel, steekjes in de liezen, weeiig gevoel etc etc etc. Hartstikke zwanger zou je denken, mooi niet haha! Echt heel rot dat ontpillen, ben benieuwd wat me komende maand te wachten staat. Uiteraard hoop ik dat het bij jou helemaal anders loopt en je echt zwanger bent!!! Maar ik vond het fijn om te lezen waar anderen 'last' van hadden en af en toe even met beide benen op de grond gezet te worden haha. Wens je heel veel succes! En ik hoop dat je iets hebt aan mijn veel te lange verhaal haha
De eerste ronde na stoppen met de pil kun je soms ook wat spotting hebben tussendoor. Had ik ook toen ik stopte met de pil voor de zwangerschap van m'n dochter. Is gewoon nog wat ontpillen. Ik zou niet te snel testen als ik jou was, niet op 10 dpo al (10 dpo = dag ná de eisprong is dag 1). Een normale cyclus heeft een luteale fase (periode van eisprong tot menstruatie) van ongeveer 14 dagen. Sommige vrouwen hebben een kortere (die van mij is vaak meer een dag of 10) andere een langere. Maar aangezien je pas net gestopt bent met de pil weet je nog niet welke het voor jou is, en kun je beter wat aan de late kant testen dan aan de vroege kant. Van hele vage tuurtestjes wordt je immers ook niks wijzer!
Fizzy, dank je wel voor je verhaal! Zo lang was die niet haha. Het ontpillen merk ik zelf ook wel wat geloof ik hoor. Af en toe ineens emo om niks, gevoelige borsten en erg moe. Emily27, thnx voor de tip! Maar hoeveel dagen dpo kan ik dan beter testen? 14 ofzo? Dan zou in principe mijn menstruatie ook ongeveer moeten komen als mijn cyclus inderdaad op gang is toch?
Ja, ik zou 14 dpo doen. En als je test dan negatief is kun je met redelijke zekerheid (uitzonderingen daargelaten) ervanuit gaan dat je elk moment je menstruatie kan krijgen.
Wij zitten ook in ronde 1 en ook ik voel van alles. Ik had de 2e week wat last van krampen in mn onderbuik en precies op de 14e dag na de eerste dag van mn laatste "nep-menstruatie" (jaja...best ingewikkeld ) veel afscheiding en mega krampen. Ik neem dus aan dat dat mn ei was... We zullen t zien... Als het goed is duurt het dan nog 14 dgn tot je menstruatie, toch? Ondanks dat we op de dag van mn ei geklust hebben neem ik niet aan dat er al wat 'aan de gang is''... En anders zien we dat vanzelf