mirena eruit en sex

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door heleentje80, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    een zonnige dag,

Eventjes een vraagje,
    zaterdag heb ik sex gehad met mijn partner en maandag is mijn spiraaltje eruitgehaald (zat er 6 weken in en 6 weken elke dag flink bloedverlies).
    Ook zei de gyn dat er follikels zaten (k weet echt niet wat dat inhoudt)
    Sindsdiens heb ik gebloed maar gisteren dus niet meer, dan heb ik ook sex gehad (voor t zingen de kerk uit). En vandaag weer een beetje bloed.
    Maar hoe zit dat nu, wanneer moet ik de pil slikken (de gyn zei een week te wachten, maar je moet dit toch doen op de eerste dag van je menstruatie) en wanneer gaat dat bloeden eens stoppen.
    En be je beschermd want daar heeft ze dus ook niets over gezegd en nu lees ik dat je 5 dagen voor de verwijdering geen sex mag hebben.
    Als iemand weet wat ik nu verder moet doen, alvast erg bedankt want het wordt ingewikkeld

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Beetje ingewikkeld je verhaal haha!
    Maar mijn HA zei dat ik dus in de week voor verwijdering geen seks mocht hebben gehad, anders wachtte ze liever nog even met verwijderen.
    Ik begon pas 4 dagen erna te bloeden en ben toen gelijk begonnen met de pil.
    We hebben in die 4 dagen voor ik dus ongesteld werd wel seks gehad, maar expres met condoom gedaan want je bent meteen weer vruchtbaar zodra het spiraaltje eruit is.

Deel Deze Pagina