spontane abortus of tijdens echo...

Discussie in 'Miskraam' gestart door marsab, 16 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe kwam je achter je miskraam, dus hoe wist je dat je kindje/ vruchtje gestorven was?

1. Door bloedverlies in de eerste weken (spontane abortus)

2. Door een (eerste) echo

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Sorry, nog een pol....:oops:
    Was ook benieuwd of het vaker voor kwam dat je erachter kwam doordat je een spontane abortus had (dus bloedverlies in de eerste paar weken)
    Of dat je er tijdens de echo erachter kwam (missed abortion) dat je kindje gestorven was.

2. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    heb eerste aangegeven, maar klopt eigenlijk niet helemaal. Had eerst eecho al gehad, ging prima allemaal! Hartje klopte. Bij 10 weken heel licht bloedverlies, bij afvegen, stopte na 1 uur weer. Bij volgende echo bleek hartje niet meer te kloppen... missed abortion dus, missed, omdat miskraam nog niet op gang was..

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Dank je laatje, heb het er ter verduidelijking even bijgezet!

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hoi marsab,

ik heb beide meegemaakt. De eerste keer door de echo (geen bloedverlies, maar hartje klopte niet meer) en de tweede keer spontaan, met bloedverlies en heftige krampen.
    (misschien moet de beide-optie er ook bij..)

groetjes
    Amber

5. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    wij kwamen er achter met de echo.
    was toen 12 weken zwanger en het was
    met 7 weken gestopt.

6. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Beide keren merkte ik dat ik een miskraam had door bloedverlies.

7. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Lieve Marsab, zit je je niet veel te druk te maken voor je eerste echo?

Ik kwam er achter bij de eerste echo met 10.4 weken, maar ik wist het al ruim daarvoor omdat ik me totaal niet meer zwanger voelde. Het was erg om te zien, maar meer een bevestiging dan een schok.

Succes de 20-ste, zal voor je duimen!

8. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Alle drie spontaan.

Probeer er alsjeblieft niet aan te denken! Ga ook eens leuke dingen doen. Concentreer je op de baby, probeer wat positeve gedachten te hebben.

Ik ben er van overuigd dat het goed komt.

9. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    1e keer al een klein vermoeden, had ietsie bruinverlies maar echt heel weinig...kan altijd was in week 10.... toen weer ff niets nou ok dan... week 11 echo en mis...in week 8 of 9 gestopt met groeien...
    maar geen krampjes gehad of wat dan ook, en toch weet je het diep van binnen, ik vertelde vanaf week 10 dat het niet goed zat...vraag niet waarom maar je weet het...

2e keer bloedverlies geen echo gehad, was duidelijk.

maar meis maak je je niet te druk! het gaat veel vaker goed dan mis he, dat moet je heel goed onthouden!

10. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Via de echo.

11. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Via de echo met 8 weken erachter gekomen dat het ineens 6 wk moest zijn (klopte voor mij absoluut niet) en met 10 weken zagen we dat er helemaal niks meer inzat. Cytotec gekregen, hielp niet en ben alsnog gecureteerd op 3 nov...

12. liz1

liz1 Lid

29 jan 2007
    65
    0
    0
    Op woensdag echo gehad, alles leek oke maar moest wel goed in de gaten houden. (ben van de trap gevallen met een wasmand, die is in mijn onderbuik terecht gekomen)
    Vrijdag een "spontane" miskraam.

13. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Bij 10 weken had ik een hele mooie echo alles was nog goed en alles zit dan al erop en eraan ik had de vingertjes al getelt.
    In de 15e week had ik wat bruine afscheiding , dus ben ik naar de vk gegaan die kon geen hartslag vinden en heeft toen een echo gemaakt. Er was geen beweging te zien op de echo en geen hartaktie. Ik ben toen doorverwezen naar de gynaecoloog die maakte ook een echo en deed een meeting het kindje was in de 13e week overleden. De dag na het slechte nieuws kwam spontaan de mk.Alsof moest ik het eerst weten dat het dood was voor mijn lichaam het af stoote.

14. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik kreeg mijn eerste echo met 8 weken, vruchtje bleek 6 weken te zijn en nog geen hartslag, met week 9 was het vruchtje gegroeid, maar naar grootte van 7 weken,maar nog steeds geen hartje. Met 10 weken nogmaals echo, weer geen hartje, toen is er met ons overlegt voor een curretage. Dit is op valentijnsdag gebeurd. Enkele dagen ervoor kreeg ik al bloedverlies, nu na de curretage is er geen bloedverlies meer.

15. Ik ging met 10 weken naar de verloskundige en toen was er geen hartactie te zien, en na meten bleek het met 7 weken en 1 dag te zijn gestopt met leven. wel was de vruchtzak door gegroeid, die had de grootte van 10 weken. Bij de gynacoloog hetzelfde verhaal, na 2 weken gecurreteerd omdat het niet vanzelf kwam. dat was aug. 06, nu alweer de 7e ronde in, maar nog niet gelukt, dat is wel jammer, want ik was net aan het idee gewend van zwanger zijn. Maar niet getreurd, nieuwe ronde nieuwe kansen :)
    Maar je moet je niet zo druk maken voor de echo, geniet maar gewoon van je zwangerschap en gewoon positief blijven denken, dan voelt je kindje dat ook ;)

Deel Deze Pagina