Krijg het maar niet uit mijn hoofd

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dream, 4 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dream

Dream Lid

4 feb 2007
    18
    5
    3
    Vrouw
    Werk in een Bakkerij
    Hallo,

Ik ben 19 jaar en ik vraag me af of iemand me tips kan geven enz.

Hier mijn verhaal

Ik was 17 jaar oud en had een vriend genaamd Remy ik hield veel van hem maar onze relatie was niet ment to be zullen we maar zeggen ik ondekte na een half jaar relatie dat ik zwanger was ik heb het hem toen verteld na veel ruzie en geschreeuw duwde hij mij van de trap en ja ik kreeg een miskraam ik kon het kindje niet houden ik was kapot maarja dacht ik toen ik zou het toch niet kunnen houden.
    Ik ben toen niet naar het ziekenhuis geweest omdat ik niet durfde ik noemde het kindje Damian Reemsh ook al wist k niet wat het geslacht was... Maar het hielp wel een naam.
    Onze relatie heeft daarna nog een half jaar geduurd tot dat ik erachter kwam dat hij alsnog hard drugs gebruikte en vreemd ging.
    Ik negeerde mijn gevoelens en deed als of het nooit was gebeurd de miskraam dan. Ik dronk veel en blowde ook veel.
    naar 4 maanden kreeg ik een hele lieve vriend we zijn nu twee jaar samen en wonen al 1 jaar samen.
    Ik heb hem niet verteld van mijn miskraam omdat hij mijn ex remy niet mag en niks van hem wilt horen.
    Ik denk de hele tijd aan mijn kleine reemsh hoe oud hij nu zou zijn en wat tie misschien al kon zeggen. ook voel ik me erg schuldig.
    Maar waar ik vooral mee zit is dat ik nu zo graag nog een kindje wil mijn vriend snapt het niet hij wil nog geen kinderen en vindt het leuk zo met z'n tweetjes ook snapt hij mijn drang niet naar een kleine.hoe kan ik hem uitleggen waarom ik me zo voel en moet ik hem de waarheid vertellen waarom ik zo graag een kleine wil?

2. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Jee meid, je hebt nogal wat meegemaakt zeg! Ik denk dat het sowieso goed voor je is om met je vriend over dit verhaal te kunnen praten (alleen al om de emotionele lading ervan). Het is niet niks, dit verhaal. Zoiets zou je niet alleen moeten hoeven doormaken. Als het goed is, houdt je vriend zoveel van je dat je dit verhaal ook aan hem kwijt kunt. 'Tuurlijk is het ook voor hem moeilijk om te horen (ook juist omdat hij van je houdt) maar op die manier kan jij erover praten en kan hij er ook voor jou zijn. Dat zal hij denk ik echt graag willen (jou steunen). Dat hij jouw ex niet leuk vindt, is eigenlijk gewoon bijzaak. Als hij weet wat er met je is gebeurd, kan je ook uitleggen dat je je kindje mist, en wat jouw verlangen naar een kind zo sterk maakt.

Misschien is het voor jou ook goed om eens met een hulpverlener ofzo te gaan praten. Het lijkt me echt een traumatische ervaring die je hebt opgedaan en zo te horen zit je koppie er ook behoorlijk vol mee. Mogelijk kan het je goed helpen om dit te verwerken en ook om echt de rust te vinden om uiteindelijk, samen met je partner, naar het kinderen krijgen toe te groeien (ookal duurt dat voor hem nog wat langer dan voor jou).

Veel sterkte en succes meis.

3. Dream

Dream Lid

4 feb 2007
    18
    5
    3
    Vrouw
    Werk in een Bakkerij
    Ik heb volgende week woensdag een intake gesprek met riagg alleen niet voor mijn miskraam maar ik ga het daar wel vertellen, ik weet alleen niet zo goed ja hoe, ik het moet zeggen want tja we hadden beloofd geen geheimen maar pff vind het gewoon echt moeilijk ben bang dat ik hem weg jaag. Maar ik ga zeker met hem praten als tie weer thuis is ik ben gewoon erg bang voor zijn reactie.

4. Vlinderkind

Meid, het klinkt misschien hard, maar als hij bij je weggaat omdat dit jou is overkomen, dan is hij jou echt niet waard. Je hebt er niet om gevraagd om mishandeld te worden en om je kind te verliezen door die mishandeling.
    Als hij van je houdt zoals hij zou moeten, zal hij misschien inderdaad erg schrikken, maar hij zal er voor je zijn. Om je te troosten en om er met je over te praten. En als je aan hem uitlegt dat het heel erg moelijk voor je was om dit te vertellen, dan zal hij dat vermoedeljk best begrijpen. Het gaat ten slotte niet over iets simpels.
    Goed dat je naar de Riagg gaat. Of het nu wel of niet hiervoor is, je kan er daar goed over praten en zij kunnen je ook van professioneel advies voorzien over hoe je dit kan verwerken.

Veel succes hoor.

5. Dream

Dream Lid

4 feb 2007
    18
    5
    3
    Vrouw
    Werk in een Bakkerij
    Ik wou je ff bedanken Anouk :) ik heb met mun vriend gesproken hij was heel lief en vangde me heel goed op. We hebben nu afgesproken dat we eerst ons huisje af maken en nog wat gaan sparen en over een half jaartje is alles wel af en dan hebben we een goeie leefomgeving ook voor een kleine ik ben zo blij en gelukkig echt bedankt anouk!

Liefs

6. Dream

Dream Lid

4 feb 2007
    18
    5
    3
    Vrouw
    Werk in een Bakkerij
    Ik wou je ff bedanken Anouk :) ik heb met mun vriend gesproken hij was heel lief en vangde me heel goed op. We hebben nu afgesproken dat we eerst ons huisje af maken en nog wat gaan sparen en over een half jaartje is alles wel af en dan hebben we een goeie leefomgeving ook voor een kleine ik ben zo blij en gelukkig echt bedankt anouk!

Liefs

7. Vlinderkind

Wat ontzettend fijn voor je meis! Heel veel geluk in de toekomst en met deze fijne man :).

Deel Deze Pagina