Ongesteld na enige cryo icsi-3

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Juudje1501, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    #21 Juudje1501, 28 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2014
    @BiancaElisabeth: Haha hier ook druk! (op werk dan)
    Straks lekker lang weekend weg met ml :D. Hebben we echt ff nodig nu!
    Ik heb nu geen medicatie omdat ik niet in een poging zit. De cryo was in natuurlijke cyclus.
    Ik heb alleen Foliumzuur 5 mg 1dd en Vit.B6 50 mcgr 1dd.
    Verder de gewone prenataal vitaminen + Visolie + vit.d + acidophilus. Dat is wat ik al jaren gebruik.

Groetjes!

2. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    #22 BiancaElisabeth, 29 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2014
    Hai Juudje,

Ik was even aan t zoeken geweest.
    Er is iemand die voor een jaar of wat terug de zelfde mthfr mutatie had als jij en ook in Voorburg liep.
    Zij kreeg 250mg B6 en 5mg foliumzuur, en raakte daarmee zwanger.

De mthfr mutatie is een genetisch iets wat bij een van jullie of beiden kan voorkomen.
    Gezien het genetisch is, zou je mss ook eens een afspraak kunnen maken bij de klinische genetica, zij zouden dit wss ook verder kunnen onderzoeken, en tevens zouden zij je kunnen vertellen of je hiermee in aanmerking kan komen voor evt PGD.

PGD wordt alleen in Maastricht uitgevoerd.

Mss niet t meest ideale, maar goed, je doet t voor een goed doel. Ik kan je alleen niet vertellen of dat dit ook daadwerkelijk mogelijk is met de mutatie die jij hebt...

klinische genetica kan dus ook veel meer voor je onderzoeken en of nakijken.
    Denk dat ik ook dit toch even overwogen had als ik in jouw schoenen stond....

3. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Ik lees trouwens ook dat je cryo in natuurlijke cyclus was.
    Zou eens vragen aan je gyn, als je weer cryo's zou hebben, of het dan niet beter is om een geheel geregisseerde cyclus te doen. Hier hoor ik ook veel verschillende maar positieve verhalen over.

En wat krijg je na een tp? De dosis utro zou verhoogd kunnen worden van bijv 2x daags naar 3x daags 2 bollen. En eventueel zelfs pregnyl na spuiten.

En is er bij jou toevallig ook onderzoek geweest naar je autoimuun?

4. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Ik kreeg geen ondersteuning na cryo tp omdat de hormoonlevels bij mij voldoende zouden moeten zijn om een zwangerschap in stand te houden (progesteron normaal hoog evenals temp). Ik heb bij laatste cryotp nog gevraagd of ik utro moest gebruiken, maar dat hoefde niet omdat mijn lf lang is. Ik ga dit wel weer aankaarten bij evaluatie.

Ik krijg al de juiste medicatie voor mthfr. Ik heb een homozygote mutatie waarvoor ik dus 5 mg foliumzuur (vit b11) en vit b6 50 mcg (vit b6 kan in nog hogere dosis schadelijk zijn). Bij deze mutatie is deze medicatie afdoende ip. Mijn stollingsfactoren waren verder goed gelukkig (dit wordt nog wel zo nu en dan gecontroleerd natuurlijk!). Er is wel van bekend dat het zwanger worden en zwanger blijven in de weg staat. Ik zie niet waarom ik vanwege mthfr mutatie in aanmerking zou komen voor pgd. Dat is echt embryoselectie en de mutatie zit in mij, maar de functie van het gen wordt nu opgevangen door de vitb6 en vitb11.
    De mthfr mutatie daarvan is bekend dat heel veel vrouwen het hebben, maar niet iedereen weet het of heeft er last van.
    Immunologisch zijn er geen afwijkingen gevonden.

Ik zie voor mezelf geen voordeel voor een geregisseerde cryocyclus. Mijn cyclus is ontzettend regelmatig, bms bouwt heel goed op en zoals gezegd zijn de hormoonlevels heel goed.
    Dat is waar ik ook tegenop zie als ik naar Gent of DD zou gaan. Dat mijn cyclus weer wordt plat gelegd. Ik kan echt niet tegen oac:(
    Gelukkig hebben we volgende week een evaluatie. Daar kunnen we al onze vragen stellen!

Thanks dat je zo meedenkt! Lief van je!

5. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Dosering vitb6 is natuurlijk ook in mg niet mcg!

Deel Deze Pagina