Welk verband na kraamverband?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Lara1978, 16 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Hallo kersverse mama's,

Ik wil graag jullie advies vragen!

Welk (maand)verband hebben jullie gebruikt na het kraamverband? Ik heb horen zeggen dat verband met een speciaal laagje (zoals Always) niet prettig zijn en zelfs de boel open kunnen halen daar beneden :confused: :confused: Welk verband is dan wel goed?

En ik heb eigenlijk nog een vraagje... Hoe lang hebben jullie (kraam)verband gebruikt?

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)

2. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Oh, daar had ik nog nooit van gehoord:)! Ik heb mijn kraamverband geoon helemaal opgebruikt (2 pakken dacht ik...) en daarna heb ik volgens mij always voor 's nachts gebruikt. In totaal 4 weken gevloeid, ik denk dat ik ca. 1,5 week het kraamverband gebruikt heb. :)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb euroshopper maandverband gebruikt, heel goedkoop en niet zo'n broeierig plastic laagje. Was die kraamverbanden na een paar dagen wel zat hoor, mocht wel wat kleiner ;).

Ik heb een paar dagen kraamverband gebruikt en toen een weekje maandverband. Daarna inlegkruisjes.

4. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    meestal ben je een paar dagen vrij veel aan het vloeien na 1 week wordt het al minder..

maandverband met zo'n plastic laagje daar zeggen ze van dat het te broeierig(<- hoe schrijf je dat?) is
    en dan raden ze aan om maandverband zonder zo'n laagje te gebruiken, maar van openhalen heb ik nog nooit iets van gehoord.

maar je red het wel gewoon met een normaal maanverband hoor :) (na die week dan)

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb na het grote kraamverband uit het kraampakket kotex maxi genomen. Die is wel prettig en je hebt ze ook wat kleiner. Dat superdunne maandverband als always gaat te veel broeien en dat schijnt niet goed te zijn. Helemaal niet als je ingeknipt of ingescheurd bent.
    Ik had het helaas tot 6 weken na de bevalling nodig :(

Groetjes Rosa

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb 2 weken kraamverband gebruikt, die dingen waren niet aan te slepen, daarna over gegaan om nacht maandverband

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik was blij dat het ergste vloeien na een paar dagen al minder werd en ik nog binnen een week (voor de kv weg was) over kon op gewoon dunner maandverband...ik ben toen kotex maxi gaan gebruiken dat zat toch wel even wat lekkerder dan die halve slaapzakken in mijn slip...

de kraamverzorgster heeft toen alle pakken die over waren meegenomen omdat ik ze toch niet gebruikte en ze uiteindelijk weg zou gooien...

dus voor mij gold zeker kotex maxi, maar het zal ongetwijfeld ook liggen aan de hoeveelheid bloed die je verliest...

bij de 1e verloor ik ook best wel veel en lang en bij de 2e zo ongeveer hetzelfde...nu was na pakweg 3.5 week het ergste vloeien al weg en kon ik het af en toe af met een inlegkruisje...(ene dag meer dan de andere)...

dus tis gewoon afhankelijk van wat je verliest...

8. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat ik maar niet teveel 'in voorraad' moet halen. Ik heb nu 2 pakken kraamverband in huis (uit het kraampakket) en ik hoop maar dat ik tzt niet bij hoef te kopen :( :(

Het lijkt me echt afschuwelijk, zo'n surfplank in mijn slip.... :confused: :confused:

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    zit inderdaad niet lekker, maar direct na je bevalling mag je 2 van die surfplanken in je slip ;) haha

10. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Het eigen merk van de C1000.... Voldoet prima!

11. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hey,
    Ik moest een paar dagen in het ziekenhuis blijven en daar hadden ze tena lady. Eerst grote dat heb ik 2 dagen vol gehouden en daarna de mini en die gebruik ik nu nog steeds die zitten bij mij erg prettig.
    Heb het kraamverband uit het kraam pakket niet gebruikt.

groetjes miranda

12. ImmieY

ImmieY Lid

11 dec 2006
    64
    0
    0
    GastOuder.. & Fulltime Mamma
    Capelle a/d ijssel
    Ik mocht van me kraamhulp na 1 week al kotex gaan gebruiken omdat het vloeien al veel minder was.. Moest alleen wel kotex voor de nacht gebruiken

13. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Als je daarop achterop leest staat er ook dat die goed als "kraamverband" te gebruiken zijn... Ik heb daar ook 1 pak van gebruikt!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had ook 2 pakken kraamverband (uit het kraampakket), wilde eerst voor de bevalling nog bij halen, maar dacht toen, dat kan mijn vriend wel doen mocht het nodig zijn. Maar ik had zelfs nog over.

Ik was na de bevalling wel blij dat die surfplanken (inderdaad de eerste dag 2 :)) erin mochten, werd helemaal gestoord van het bloed dat langs mijn benen liep als ik niet snel iets aantrok... De eerste keer dat ik ging douchen (direct na de bevalling) leek het letterlijk een bloedbad ;), zeker door de stolsels die eruit vielen. Ik had het nooit zo verwacht, was ook erg verbaasd dat ik bloed verloor toen ik zo'n kwartier na de bevalling ging zitten in bed. De kraamhulp moest mij er aan 'herinneren' dat ik net bevallen was :D.

15. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Schrik trouwens ook niet als er na b.v. een dag of 4 grote bloedstolsels uitkomen. Dat had ik en ik was nog in het ziekenhuis dus toen heeft de vk me geholpen om ze eruit te halen.. bah bah bah... Ik bloedde ook als een rund de eerste dagen, kon de eerste nacht ook niet slapen want ik had even een uurtje of 2 gelegen en zelfs door die 2 surfplanken was ik heen gebloed, alles onder! Was toen wel blij dat ik in het ziekenhuis was en gewoon alles in de wasmand kon gooien zonder er verder nog naar om te kijken.

Ik vloei nu nog steeds, na bijna een maand. Ik ben na een week ook overgestapt op goedkoop nachtmaandverband zonder plastic en dat ging prima. Maar ik begin nu wel schraal te worden van al dat maandverband, gebruik nu dun maandverband en kan onderhand inlegkruisjes gaan gebruiken.. Hoop dat het zo onderhand eens een keertje ophoudt.. :x

16. ImmieY

ImmieY Lid

11 dec 2006
    64
    0
    0
    GastOuder.. & Fulltime Mamma
    Capelle a/d ijssel
    Had k ook.. ik werd er alleen heeel misselijk en duizelig bij.. Me vriend moest me onder douch ook in de gaten houden

17. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik gebruik zo'n geel pak van kruitvat maxi ofzo !
    En die lijken op die kotex, maar 89ct ofzo !

Enne... ik had bij m'n bevalling 1L bloed verloren, dus mijn 1e keer douchen was ik flauw gevallen en mijn ijzergehalte was te laag dus kreeg 2 zakken bloed (bloestransfusie)!
    Na 2 nachtjes mochten we eindelijk naar huis :D

-xxx-

18. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
  19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha, het valt best mee hoor! ;) Na een bevalling is het bloedverlies (als je niet liters verliest) het minst indrukwekkende. Ik was zo blij, opgelucht en hyper dat ik het alleen maar grappig vond. Had er van tevoren nooit bij stil gestaan. Wel dat je maandverband moet gebruiken, ik gebruik altijd tampons. Ik dacht echt, wat irritant! Maar dat vond ik uiteindelijk helemaal niet, je hebt wel heel andere dingen aan je hoofd dan je druk maken over maandverband. En doorlekken maakte ik me ook niet druk om, op de bank en in bed lag zo'n kraammatrasje.

Ik was best fit na de bevalling, maar er moet volgens mij altijd iemand bij je zijn als je gaat douchen. Je weet maar nooit. Beetje lullig als iedereen zich om de baby en de was bekommert en de kraamvrouw bewusteloos in de badkamer ligt ;).

Ik heb het trouwens 3 weken na de bevalling erg koud gehad en net toen ik mijn Hb wilde laten checken bij de huisarts, had ik het niet koud meer.

20. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Inderdaad... altijd even opletten als je onder de douche staat. Mij hebben ze op het ziekenhuis alleen laten staan en ik ging bijna onderuit. Je wordt zo duizelig.. Toen ik me eenmaal afgedroogd en aangekleed had kon ik het knopje niet vinden om de vk te bellen (was totaal van de wereld nog) en ben zelf terug gelopen naar de kamer, wonder boven wonder niet onderuit gegaan halverwege. :rolleyes:

Maar ik kan de dames die nog moeten bevallen wel beloven dat die douche waarschijnlijk de meeste heerlijke douche is die je in lange tijd gaat nemen! ;)

Deel Deze Pagina