Zwanger worden na een miskraam..

Discussion in 'Miskraam' started by Kruimeltje2015, Dec 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kruimeltje2015

Kruimeltje2015 Actief lid

Nov 1, 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Deze maand heb ik na tien weken een miskraam gehad van onze had-to-be-baby.. We zouden 7 juli uitgerekend zijn geweest.

Mijn man begon direct na de miskraam al over een nieuwe zwangerschap. De wens voor een kindje is bij hem (gelukkig) ook sterk.

Ik weet niet zo goed wanneer mijn lichaam weer klaar is voor een nieuwe zwangerschap en hoe ik het bloeden van de miskraam moet zien ten opzichte van de menstruatie voor de miskraam. Heeft iemand een idee of mijn cyclus na de miskraam hetzelfde zal zijn als voor de zwangerschap?
    Ik had een super regelmatige cyclus van 32 dagen.. Altijd, daar week mijn lichaam niet van af.

Ik moet nog voor het eerst ongesteld worden, maar van mij mag ik dan eerlijk gezegd al wel zwanger zijn :)->)

Ik hoop dat jullie ervaringen willen delen want ik kan nergens vinden wat ik moet verwachten over opnieuw ongesteld worden.. Alleen het algemene dat je wel weer zwanger mag worden na een miskraam..

2. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Hee kruimel

Allereerst nog sterkte met je miskraam. Ik heb 16 oktober ook een mk gehad en had daarna 7 nov (zo uit mijn hoofd) alweer een positieve test in mijn handen.

Wij waren totaal niet bezig met weer zwanger worden, want wilde eigenlijk rustig aan doen omdat ik het even wilde verwerken. Eerst dacht ik dat het restant miskraam was, maar de testen bleven oplopen en nu groeit er toch een mooi beebje in mijn buik.

Ik heb vanaf 16 oktober geteld begin nieuwe cyclus, maar kan er dus weinig over zeggen omdat ik meteen zwanger was.

Ik hoop voor jou dat jij ook snel zwanger mag zijn :)

3. LianneE

LianneE Niet meer actief

Allereerst veel sterkte! Met 10 weken ben je al een heel eind en dichtbij de 12 weken :(

Ik ben gecurreteerd wegens een MA. Mijn eerste 'menstruatie' kwam na 35 dagen (heb normaal een cyclus van 24/25 dagen) en die stelde weinig voor en toen opeens 1 cyclus van 19. Daarna was het gereset en mijn cyclus weer op de rit. De eerste menstruatie was trouwens heel licht en de 2e vrij zwaar. Bij mij moesten mijn hormonen echt gereset worden denk ik en was ik de eerste 2 maanden niet eens zwanger kunnen worden ;)

Je leest hier veel verhalen van mensen die even rustig aan willen doen en dan tot hun verbazing binnen de maand weer positief testen. Toch zijn er ook zat mensen die een half jaar of langer moeten wachten. Je weet niet bij welke groep je hoort. Hopelijk hou je snel weer een positieve test in handen maar hou er dus rekening mee dat het ook langer kan duren (ben ook weer 4 maanden verder terwijl ik de eerste keer snel zwanger was).

Sterkte!

4. AnitaP

AnitaP Bekend lid

Feb 15, 2014
    760
    0
    0
    Sterkte met je miskraam. Heftig nog met 10 weken
    Het is zo wisselend wat cyclus betreft na een miskraam.
    Had na een vroeggeboorte met 16 weken een cyclus van 32 dagen (daarvoor 25 dagen) en na een miskraam van ruim 6 weken ben ik gelijk weer zwanger geworden. Ben voor de uitgerekende datum uitgegaan van een cyclus van 32 dagen en met de termijnecho klopte dit precies. Het zegt allemaal niets. Je kunt er weinig van zeggen. Wil je inzicht krijgen wanneer je ovulatie is kun je testen gebruiken of je slijmverlies in de gaten houden.

5. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Heel veel sterkte, dat is heftig zeg met 10 weken.
    Ik heb vorige maand een vroege mk gehad en daarna direct weer zwanger. Ik weet dus ook niet goed hoe ver ik ben.

Mijn ervaring is dat mijn cyclus redelijk snel weer hetzelfde was als ik gewend was, hoogstens is mijn cyclus korter geworden de laatste jaren. Ik had eerst ook 32-33 en nu was het 29-30. Meestal kon ik de eerste dag van de MK, dus echt dat het begon met zwaar bloeden (of de curettage) aanhouden als dag 1 van mijn cyclus. Je kunt er een paar dagen naast zitten maar ongeveer 4 weken daarna werd ik dan ongesteld.

6. Kruimeltje2015

Nov 1, 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ben ook wel benieuwd en ik denk dat ik het af moet wachten wanneer ik weer ongesteld wordt. Dan ga ik er eerst maar vanuit dat mijn cyclus weer hetzelfde zal worden of de eerste keer misschien nog niet.

7. manutje

manutje Actief lid

Sep 15, 2014
    309
    0
    16
    Female
    Verhuur medewerker 24 uur
    Noord Brabant
    Ik heb in september ook een MK gehad en in oktober gecurreteerd. De gynaecoloog heeft mij aangeraden om de eerste menstruatie af te wachten, zodat het lichaam weer kan herstellen na al die hormonen. Tevens wisten we dan dat alles weer goed zat. Ik zelf wilde ook een menstruatie af wachten voordat we weer verder zouden gaan. Gelukkig kreeg ik vanzelf de menstruatie na 5 weken. Helaas mag ik nu niet zwanger worden omdat ik 8 januari een operatie krijg aan mijn schouder. Daarna gaan we weer flink aan de slag ;)

8. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

Sep 24, 2014
    1,111
    333
    83
    Female
    Gastouder
    Amersfoort
    Sterkte met de miskraam!
    Ik heb november een miskraam gehad met 8,5 weken.
    Mijn cyclus was altijd 28 dagen, maaar zit nu in mijn 2e cyclus sinds de miskraam en deze is wel langer.
    De eerste kwam neer op 35 dagen, en als ik het goed reken is deze zo'n 31 dagen.

Maar dit verschilt per persoon. Zijn zat meiden die direct op hun oude cyclus zitten terwijl anderen 2 maanden wachten op hun eerste cyclus.

Bij mij is alles trouwens helemaal zelf losgekomen. Dus geen pillen of curretage gehad.

Succes!

EDIT:
    ik ben ook gelijk zo'n 1.5/2 weken na de miskraam begonnen met ovulatietesten zodat ik wat meer inzicht kreeg in mijn cyclus.
    Deze ronde heb ik ze weer gebruikt.

9. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Ik lees even mee, zit in hetzelfde schuitje. Mijn kindje is ook met bijna 10 weken overleden (Missed Abortion) en zou ook begin Juli uitgerekend zijn.. Rot he..

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik ben in oktober gecuretteerd en was is november weer zwanger. De eerste menstruatie afgewacht en die kwam netjes na 28 dagen (maar ik had getempt en het was geen goede cyclus). Ik heb over 5 dagen de eerste echo, vind het echt ongelofelijk spannend nu.

11. Anto1909

Anto1909 Actief lid

Aug 18, 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb 8 dec een curretage gehad ivm een ma. Nu wacht ik ook nm cyslus af. Geen idee wat t doet, dus lang leven de ovulatietesten. Hopelijk geeft dat mij wat inzicht. Ik was blij zwanger te zijn, mijn lichaam snapt wat de bedoeling is. Iui staat even op een zeer laag pitje. Eerst alles een plekje geven. Was wel zwaar met deze dagen, 1 omdat we het de ouders zouden vertellen en 2 omdat ik werkte met een collega die tegelijk met mij bleek te lopen!!! Gelukkig is dit nu achter de rug, het vertel moment zeg maar, dus hopelijk wordt het nu wat makkelijker een plekje te geven en mogen we maar spoedig weer een positieve test hebben

12. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

Oct 9, 2014
    649
    384
    63
    Heel veel sterkte met jullie verlies!!

Hier positieve ervaring met snel zwanger raken na miskraam (direct zonder menstruatie ertussen)... Alleen had ik direct weer 2e mk.. Nu weer zwanger en vandaag mooi kloppend hartje gezien... Ik ben zo opgelucht dat het vruchtje 'nog' leeft!! Ik had na eerste mk cyclus van ong 28 dagen (na 4 weken pos test) en na 2e mk cyclus van ong 37/38 dagen (achteraf bezien)

13. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Wat heftig meid, heel veel sterkte.

Ik heb dan wel geen miskraam gehad, maar ben wel veel te vroeg bevallen met 15 weken. 28 dagen na de bevalling werd ik weer ongesteld,(wij hebben bewust een maand overgeslagen ivm de nacontrole bij de gyn) en weer 27 dagen later had ik een positieve test in handen.
    Ik hoop dat je heel gauw weer zwanger mag zijn, en een mooie 9 maanden tegemoet gaat!

14. Kruimeltje2015

Nov 1, 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen die hetzelfde meemaakt op dit moment, sterkte! Ik herken het gevoel over deze feestdagen.. Wij hadden te met kerst ook aan onze vrienden willen vertellen.

Een deel van onze beide gezinnen was gelukkig op de hoogte.. Dan hoef je niet uit te leggen waarom je verdrietig bent en heb je eerst ook (het toen nog) goede nieuws kunnen delen. Achteraf ben ik blij dat we er voor hebben gekozen hun toen al in te lichten.

Ik denk dat ik mijn eerste menstruatie ook ga afwachten.. Hopende dat mijn lichaam er dan weer klaar voor is. Het zou echt *** zijn om dit opnieuw mee te moeten maken! Dan mijn lichaam eerst maar tot rust laten komen.

Bij mij is alles ook op natuurlijke manier los gekomen gelukkig. Het bloeden is nog steeds niet helemaal gestopt helaas, dat duurt me wel lang! Het wordt gelukkig al wat minder en de kleur wordt wat donkerder (de verloskundige had aangegeven dat het dan bijna af zou zijn) Nog even doorzetten dus...

15. Kruimeltje2015

Nov 1, 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    En degene die na hun miskraam nu zwanger zijn, natuurlijk onwijs gefeliciteerd!!!
    Ik duim voor jullie dat alles goed gaat deze keer!!

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,516
    13,803
    113
    Female
    Noord- Holland
    Hoi TO, wat is een 'ma'??

Hier 16 maanden geleden een mk gehad. Daarna moesten we dik 2 maanden wachten, mocht in die tijd absoluut niet zwanger worden van de gyn.!
    Waren zo'n beetje de 2 moeilijkste maanden uit m'n hele leven! Bijna een wonder dat ik niet ben gaan roken ofzo ;) hahaha.

Inmiddels zijn we dus 16 maanden verder na die eerste miskraam, en nog steeds niet zwanger! :(

Ik blijf maar om me heen horen/lezen dat vrouwen vaak snel zwanger raken nadat ze al een keer zwanger zijn geweest/mk hebben gehad... nou, ik wou dat Ik dat kon zeggen! :/ zucht

Hopelijk heb jij net zoals wij, spoedig een positieve test in je handen!!

17. Kruimeltje2015

Nov 1, 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ma is een missed abortion, een niet intacte zwangerschap is dat.

Hopelijk ben je binnenkort opnieuw zwanger hummeltje.. Zestien maanden... Poeh! Moet er niet aan denken dat het bij ons ook zo lang zou duren :s

18. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Ik wil je alleen even een dikke knuffel geven. 16 maanden is niet niks. Ik ga met je meeduimen voor een positieve test, want nu ben jij gewoon aan de beurt ;)

19. littlemissme

littlemissme Bekend lid

Sep 1, 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo heftig alle verhalen van iedereen :( wij kwamen zaterdag met een spoedecho nav bloedverlies erachter dat ik een (vroege) mk heb gehad.
    De vk gaf aan dat mn baarmoeder zich alweer aan het klaarmaken was voor een nieuwe ronde.
    Van haar hoeven we niet te wachten om het weer te proberen. Ik hoop dat het niet al te lang duurt maar vind het ook wel spannend. De eerste weken zijn vanaf nu toch meer beladen dan voor de mk.
    En voel me soort van schuldig om direct door te willen. Klinkt misschien gek? Pff al die emoties.

Kruimeltje ik herken jouw verhaal inderdaad. We hadden mijn ouders en schoonouders al verteld van mn zwangerschap. achteraf heel blij mee zodat ze inderdaad wisten wat er speelde. Vond het ook voor hen zo jammer om te moeten vertellen dat hun volgende kleinkind toch nog op zich laat wachten :(

Ik duim voor iedereen voor een spoedige positieve test en zorgeloze zwangerschap!
    Zoals mutskuh eerder schreef in een ander topic op een vruchtbaar 2015 ;)

20. Kruimeltje2015

Nov 1, 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Littlemissme, heb jij na je bloedverlies nu al geen bloedverlies meer dan? Bij mij duurt dat nu al zo lang voor mijn gevoel :S... tot die tijd is zwanger worden niet eens mogelijk. Omdat het bloeden nu al even duurt denk ik dus dat het beter is om mijn lichaam eerst wat rust te geven totdat het in ieder geval een keer ongesteld is geworden.

Mooi dat de verloskundige bij jou in ieder geval heeft aangegeven dat je baarmoeder zich nu al klaar maakt..

Mijn verloskundige heeft wel gezegd dat niets een nieuwe zwangerschap in de weg staat en dat dat direct mogelijk is. Maar zolang ik nog bloed wordt afgeraden om het te gezellig te maken (om het netjes te zeggen ;)) Van niks mogen doen wordt je in ieder geval niet zwanger :(

Share This Page