Dag mensen, Ik ben een moeder van twee lieve kindjes en heb na de geboorte van mijn jongste een spiraal laten plaatsen in januari. In juni ben ik "iets" verloren. Ik heb de dokter de foto laten zien, hij denkt dat het geen miskraam was. Ik twijfel daaraan. De spiraal is na het plaatsen wel gecontroleerd door de gynaecoloog of hij goed was. Maar als het geen miskraam was, wat is het dan? Wat denken jullie? Sorry voor de niet zo prettige foto
Het kan een bloedstolsol zijn maar ook zeker een miskraam want toen ik paar jaar terug een mk kreeg met 8+weken leek het wel op wat jij hier op de foto hebt
Als de dokter zegt dat het niet zo was, zal het wel niet zo zijn geweest denk ik. Die heeft er meer verstand van dan wij hier met ons allen. Er zijn vrouwen die vaker zulke stolsels baarmoederslijmvlies verliezen tijdens hun menstruaties. Dat betekent niet automatisch dat het dan steeds miskramen zijn geweest! Ik zie hier ook totaal geen vruchtje of de vorm daarvan in....Meer een stuk baarmoederslijmvlies. Maar....het is ook onmogelijk om alleen aan de hand van een foto te beoordelen of het een miskraam was. Dan zou je het eigenlijk in het echt moeten zien + een positieve zwangerschapstest moeten hebben. Mocht je dit weer bij de hand hebben, doe dan ook gelijk een zwangerschapstest. Die zou dan dus positief moeten uitslaan.
Toen mijn spiraal er nog in zit had ik ook vaak dikke stolsels tijdens mijn menstruatie. Mijn spiraal is na het plaatsen ook gecontroleerd maar is na tijd toch uitgezakt.. hij zat er ook pas net in. Je kan vragen of ze willen kijken of die nog goed zit als je het niet vertrouwt. Ik vind het moeilijk om te zeggen of het een miskraam is of niet.. Het lijkt veel op een stolsel..
Hi soepkip, Ik denk niet dat dit een miskraam is en sluit me aan bij de overige schrijfsters. Na het verwijderen van mijn spiraal verloor ik ook behoorlijk veel bloed met stolsels, je zou daardoor inderdaad bijna gaan twijfelen of er niet iets gezeten heeft. Maar inmiddels heb ik 2x een miskraam gehad en dat ziet er toch echt heel anders uit.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga ook uit van de kundigheid van de arts, maar was toch nieuwsgierig of er meerdere mensen waren die deze ervaring hebben gehad. Dat blijkt dus wel. Ik ga er dus ook vanuit dat het een stolsel is geweest. Bedankt voor jullie berichtjes en het delen van jullie ervaringen.