Decapetyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MarijkeK1982, 28 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarijkeK1982

13 jun 2021
    39
    10
    8
    Vrouw
    Jeetje,wat doen die prikken zeer! Zodra ik de vloeistof erin doe brandt het enorm...
    Maar ja,alles voor het goede doel over hoor!
    Zijn er hier nog tips waardoor het minder pijnlijk is?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik kan me niet meer herinneren of de Deca in de koelkast bewaard moet worden, net zoals Pregnyl. Als dat wel zo is, dan moet je het een halfuur voor het spuiten even uit de koelkast halen en het op kamertemperatuur laten komen. Koude vloeistof doet meer pijn bij het inspuiten.

Tevens kun je proberen om het langzamer in te spuiten of in stapjes. Dan heeft de vloeistof meer tijd om zich te verspreiden. Spuit je te snel, dan krijg je een drukkend brandend gevoel.

En misschien op een andere plek spuiten? Als ik te dicht rondom mijn navel zat, was het spuiten veel pijnlijker. Hier dus altijd een centimeter of tien van mijn navel af. En de injectieplekken afwisselen. De ene dag links van je navel, de andere dag rechts. En nooit steeds op dezelfde plek spuiten.

3. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Indd de spuit een halfuur vooraf uit de koelkast halen. Ik hield hem vlak voor spuiten even in mijn hand.

En elke keer op een andere plek spuiten. Op een gegeven moment is dat lastig, omdat heel veel plekken beursig worden. Maar ik had wel mn ‘favoriete’ spuitplekjes. (Oh dat klinkt raar hahah)

Plus: rustig inspuiten. Blijf ademen terwijl je inspuit. Van adem inhouden verkramp je en doet het meer zeer. Blijf je bewust van je ademhaling. Focus je daarop.

Had toen ook iets gelezen over de spuitplek vooraf koelen maar heb dat nooit gedaan. Ik spoot decapeptyl en menopur, 2 vervelende spuiten. Maar ik was te eigenwijs om te koelen. Ik dacht: hop die spuiten erin! Daarna lekker samen op de bank met een theetje. Mijn vriend was er bijna elke avond bij en maakte het zo relaxt mogelijk.

4. MarijkeK1982

13 jun 2021
    39
    10
    8
    Vrouw
    Bedankt voor de tips,ik haal de decapetyl ongeveer een uurtje van te voren al uit de koelkast. Zal proberen nog rustiger in te spuiten,misschien werkt dat..

5. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik had zelf ook echt het idee er uren mee bezig te zijn. Maar na een keertje timen dacht ik: jeetje, dit moet ik toch gewoon kunnen?

Veel succes!!

6. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.691
    3.129
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je zou er ook gewoon allergisch voor kunnen zijn. Ik kon bijvoorbeeld echt niet tegen orgalutran en een ander medicijn met dezelfde bestanddelen.

Het brandde dan echt na een uur nog, dikke rode bult op mijn buik en ik lag echt bijna te huilen van de pijn direct na het prikken.
    Ik heb dit toen in het ziekenhuis verteld en toen heb ik de eerste poging met decapeptyl gedaan om de eisprong tegen te houden.

7. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    De naald van de decapeptyl is best vervelend vond ik. Ik haalde ook altijd de spuit uit de koelkast en warmde het op in mijn hand. De plek koelde ik met ijs waardoor ik weinig voelde. Vloeistof er langzaam inspuiten en ook de naald op een goede manier erin zetten. Ik weet niet meer of je deze naald in een hoek van 90 graden moest plaatsen of juist niet… maar volgens mij zou dat bij de handleiding moeten staan!

8. Kwibus

Kwibus Lid

27 okt 2016
    50
    47
    18
    Brabant
    Ik kreeg laatst een tip van een verpleegkundige. Zorg dat je in de holte van de naald kijkt met het prikken, hierdoor voelt de naald minder pijnlijk. Verder gebruik ik “toverzalf” (Emla), dit verdooft de plek. Dit heb ik gekregen omdat ik gigantische blauwe plekken kreeg van het injecteren en naar mijn idee brand de vloeistof stukken minder.

9. MarijkeK1982

13 jun 2021
    39
    10
    8
    Vrouw
    Hoe zit het met decapetyl en ongesteld worden?
    Gebruik het nu bijna een week en nog geen tekenen dat het eraan komt.

10. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Gaat het prikken beter? Hier de spuit ruim van te voren uit de koelkast gehaald, prikplek 10 sec gekoeld met icepack en naald voorzichtig in huid laten glijden (in plaats van 1x erin rammen) en uitademen (dan ontspan je, bij aanspanning kan het nog vervelender zijn) en vloeistof inderdaad heel rustig inspuiten. Sterkte! Heb geen advies voor wat betreft ongesteld worden. (Ik spoot Orgalutran en kort protocol, maar volgens meerdere dames hier ook een bitch qua naald en vloeistof, dus ik had geluk, denk ik?)

11. MarijkeK1982

13 jun 2021
    39
    10
    8
    Vrouw
    Het prikken gaat beter,al blijft het inspuiten van de vloeistof wel wat pijnlijk.
    Zit nu op cyclusdag 30 en nog geen menstruatie. Kijk het nog even aan en anders deze week maar even bellen met het ziekenhuis.
    Heb nooit echt een regelmatige cyclus gehad door de pcos.

12. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Op welke cyclusdag ben je gestart met de decapeptyl? Bij mij was het 5 dagen na eisprong en het vertraagde de menstruatie 4 dagen ofzo.

13. MarijkeK1982

13 jun 2021
    39
    10
    8
    Vrouw
    Gestart op dag 23

14. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    En weet je of je een eisprong hebt gehad? Anders kan je lang wachten op je menstruatie volgens mij…

15. MarijkeK1982

13 jun 2021
    39
    10
    8
    Vrouw
    Geen idee... heb gynaecoloog gebeld en moet nog even wachten tot donderdag,als er dan niets is weer even bellen

16. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ok hopelijk komt het snel!

17. MarijkeK1982

13 jun 2021
    39
    10
    8
    Vrouw
    Ziekenhuis gesproken en mag maandag voor een echo om te kijken of ik met de.gonal f kan beginnen

18. rossi1

rossi1 Actief lid

9 okt 2012
    246
    154
    43
    Ik kan me herinneren dat wanneer ik moest beginnen met decapeptyl voor mijn menstruatie dat die ook altijd later was dan verwacht. Geloof dat ik wel eens een week te laat was.

19. MarijkeK1982

13 jun 2021
    39
    10
    8
    Vrouw
    Zit nu op cyclus dag 38 en nog geen menstruatie.
    Vanmorgen bij gynaecoloog geweest,baarmoederslijmvlies was mooi dun. Maar op linkereierstok zat een cyste. Moet doorgaan met decapetyl en vrijdagochtend weer terug voor een echo....
    Heeft iemand hier dit ook wel eens gehad?

Deel Deze Pagina