harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mona23, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

Hoi hoi,

Vanmorgen rond 8 uur kreeg ik in een keer last van mijn buik, een hele erge kramp. Ik ben opgestaan ( lag nog in bed) en ben gaan rondlopen, na 5 minuten ging het weg. Dit heb ik nog nooit gevoeld. Ik ben weer terug in bed gekropen en vanaf toen kreeg ik een uur lang om de 15 minuten een harde buik. Deze duurde een minuutje en was toen weer over.
    Kan dit kwaad? Heeft dit iets te betekenen. Toen ik me ging douchen trok dit weg.

Ik was heel erg aan het twijfelen of ik hiervoor de gyn moest bellen, weet namelijk niet of ik hiervoor kan/mag bellen. Stom eigenlijk......
    Nu heb ik nergens meer last van, behalve dat ons kleintje druk aan het bewegen is.

Dan heb ik nog een vraagje, soms wordt een kant van mijn buik hard, betekend dit dan dat hier ons kindje ligt?

Bedankt alvast.

Groetjes mona

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Je baarmoeder is een grote spier die af ent oe moet oefenen om samen te trekken. Ook een niet zwangere baarmoeder doet dit zo;n 10 keer per dag maar dat word niet opgemerkt. Maar nu de baarmoeder aan het groeien is merk je dit op als harde buiken. Dit kan geen kwaad! Tenzij het blijft aan houden en steeds regelmatiger en korter op elkaar gaat komen dan moet je zeker even bellen! Vaak helpt warmte, de douche was een goed idee! Maar een kruikje of een bad is ook lekker!

Dat het aan een kant hard word is inderdaad je kindje die tegen je baarmoeder wand aanduwt, aai er maar lekker overheen!

Imke

Deel Deze Pagina